در زمان بیماری والدین چگونه شرایط را مدیریت کنیم؟

در زمان بیماری والدین چگونه شرایط را مدیریت کنیم؟
t در زمان بیماری والدین چگونه شرایط را مدیریت کنیم؟

دیدن پدر یا مادر در بستر بیماری یا روی تخت بیمارستان برای هر انسانی در هر سن و موقعیتی، دشوار و آزاردهنده است. هرکس در چنین شرایطی و در زمان بیماری والدین خود احتمالاً احساس تنهایی، ناتوانی و ناامیدی می‌کند.اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید و یا در حال حاضر با این مسئله رو به‌رو هستید این مطلب به شما در مدیریت این شرایط دشوار کمک خواهد کرد.

سعی کنید در زمان بیماری پیش از هر ملاقات انرژی مثبت داشته باشید

اگر یکی از والدین شما در بیمارستان بستری است حتماً پیش از ملاقات او به روحیه‌ی خود توجه داشته باشید. برای مثال کمی ورزش یا پیاده‌روی به شما در حفظ آرامش و کسب انرژی مثبت کمک می‌کند.

مدیریت شرایط در زمان بیماری والدین / تغذیه مناسب

وعده‌های غذایی خود را فراموش نکنید

ممکن است در چنین شرایطی اشتهای خود را به غذا از دست دهید. باید بدانید که برای عبور از مشکلات به جسم و روحی سالم نیاز دارید. اگر غذای سالم نخورید یا گرسنه بمانید نمی‌توانید از شرایط پیش‌آمده به سلامت عبور کنید. شما برای مراقبت از عزیزان خود به انرژی نیاز دارید و در نتیجه باید تغذیه‌ی مناسب و سالمی داشته باشید.

در زمان بیماری والدین خود از اطرافیان خود کمک بخواهید

از دوستان یا اقوام نزدیک خود بخواهید که در ملاقات شما با والدینتان حضور داشته باشند. تحمل این شرایط سخت در کنار دیگران و با همدلی آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. روابط خود را با دوستانتان حفظ کنید، گاهی اوقات با نزدیکان خود وقت بگذرانید و به تفریح بروید. از کارهای عادی و روزانه‌ی خود غافل نشوید. به مدرسه یا دانشگاه بروید، در جامعه حضور داشته باشید و زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

مدیریت شرایط در زمان بیماری والدین

از معجزه‌ی نوشتن غافل نشوید

احساسات خود را یادداشت کنید. در یک دفترچه‌ی یادداشت یا در وبلاگ شخصی خود درباره‌ی شرایط پیش‌آمده، افکار، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود بنویسید. نوشتن به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از موقعیت و مشکلات پیش رو داشته باشید. بیان افکار و احساساتتان موجب سبکی و آرامش شما می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ساخت تخم اژدها

در شرایط سخت با خودتان مهربان باشید

شرایط پیش‌آمده تقصیر شما نیست. با خودتان مهربان باشید. ورزش کنید، کتاب بخوانید، به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید و به ظاهر خود توجه داشته باشید. فراموش نکنید که تا زمانی که مراقب خودتان نباشید نمی‌توانید از عزیزان خود مراقبت کنید.

آگاه باشید

درباره‌ی بیماری والدین خود تحقیق کنید و نسبت به آنچه که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد آگاه باشید. کسب اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهتر با موقعیت پیش‌آمده کنار بیایید. می‌توانید با پزشک والدینتان صحبت کنید و سؤالات خود را مطرح کنید.

ممکن است ناچار شوید در شرایط خاص و زمان بیماری بسیاری از کارهای خود را به تعویق بیندازید

به خاطر عقب‌افتادن برنامه و کارهای خود مضطرب و غمگین نشوید. به یاد داشته باشید که والدین شما سال‌های بسیاری مراقبتان بوده‌اند و برای رشد و موفقیت شما از خودگذشتگی‌های فراوانی داشته‌اند. حالا نوبت شماست که در کنار آن‌ها باشید و محبت خود را ابراز کنید.

مدیریت شرایط در زمان بیماری والدین

عبادت کنید

یاد خدا آرامش‌بخش قلب‌ها است. از خداوند بخواهید که به والدینتان سلامتی و به شما صبر و آرامش عطا کند. فراموش نکنید که خداوند همیشه در کنار شماست.

گریه کنید

گریه‌کردن به شما کمک می‌کند تا سبک شوید.

مثبت‌اندیش باشید

به یاد داشته باشید که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز اندکی امید برای بهبود اوضاع وجود دارد. انسان‌ها با امید زنده هستند و برای ادامه‌ی زندگی تلاش می‌کنند.

با امیدواری و انرژی مثبت خود می‌توانید به والدینتان در بهبود و تحمل بیماری کمک کنید. امیدوار باشید و به نکات منفی و مشکلات موجود فکر نکنید. سعی کنید با مثبت‌اندیشی و روحیه‌ی شاداب به والدین خود نیز انگیزه دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ابتکاری برای پر کردن شیشه های عسل!

نرگس قدیرلی

 

t در زمان بیماری والدین چگونه شرایط را مدیریت کنیم؟
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *