مصاحبه با خاله خورشید ، مجری شبکه جهانی جام جم

t مصاحبه با خاله خورشید ، مجری شبکه جهانی جام جم
t مصاحبه با خاله خورشید ، مجری شبکه جهانی جام جم

سرگرم کردم کودکان و نوجوانان با برنامه های آموزنده وشاد برخلاف ظاهرش کارآسانی نیست وسازندگان این برنامه ها لازم است در این زمینه متخصص باشند. یکی از مجریان خوب کودک ونوجوان خاله خورشید است که در این قسمت خبرنگار نشریه اینترنتی نوجوان ها با ایشان گفتگو کرده است .

خودتان را معرفی کنید.

 الهی به امید تو، زهره حسن آبادی ، متولد سال 64 و فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی و ساکن تهران، ضمنا مجری کودک ونوجوان و  خاله خورشید بچه ها

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

خاله خورشیدو عروسکش

چه جالب !! خاله خورشید! چرا؟

راستش برای خودم هم جالب است؛ چون واقعا ناگهان اتفاق افتاد. یک بار برای ضبط برنامه کودک، مجری آن برنامه برایش مشکلی پیش امد  که از بنده دعوت شد که آن برنامه زنده را برای شبکه جام جم اجرا کنم. وقتی به استودیو رسیدم چند دقیقه ای تا پخش برنامه نمانده بود که همه افراد حاضر در حال مشورت بودند که من را با چه اسمی صدا بزنند که زمان هم داشت به شروع آنتن نزدیک می شد که آقای تهیه کننده با استرس آمد و گفتند برو خاله خورشید آنتن شروع شد و من از آن روز شدم خاله خورشید???

چطور وارد عرصه کودک و نوجوان شدید؟

من درابتدا از بازیگری شروع کردم ولی چند سالی که کار کردم احساس کردم دنیای بازیگری از من خیلی دور است و اتفاقی وارد کار کودک شدم و تا امروز دنیای کودک و نوجوان من را پایبند خود کرده است.

در چه برنامه های تلویزیونی حضور داشتید؟

حضور من در تلویزیون  با شبکه جام جم بود ودر برنامه های دیگری همچون برنامه آفتاب مهربانی شبکه جام جم، ریحانه شاخ طللا جام جم، تسنیم شبکه دو، اهالی حومه شبکه آموزش و برنامه ترنم شبکه قرآن  و … اجرا داشتم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفت و گو با نسیم رحمانی، مجری،دوبلور و عروسک گردان

راز موفقیت خاله خورشید در ارتباط با کودکان و نوجوان چیست؟

به نظر من نزدیک شدن به دنیای کودک و نوجوان ومطالعه و درک مناسب از سن و ذهنیات آنان خیلی در این مسیر به من کمک کرد.

در رابطه با حس و حال اجرای جشن تکلیف برای دختر خانم ها برامون بگید

 اگر من موفقیتی دارم، این موفقیت را  از برکت اجرا های جشن تکلیف می دانم. واقعا حس خیلی خیلی زیبایی است و به آن اجرای بهشتی می گویم، چون فکر کنید همه دخترها آن روز مثل فرشته ها با لباس ها و چادرهای سفید هستند وحس معنوی خیلی خوبی دارد.

خانم حسن آبادی، یک خاطره جالب از اجراهایی که داشتید تعریف کنید

یک روز ما برای کودکان کار در یک محلی اجرا داشتیم و اجرای خیلی خوب شادی بود و خیلی به ما خوش گذشت. چند ماه از آن اجرا گذشت و من در مسیری بودم و احساس کردم کسی از پشت سر من را صدا می زند …خاله  خاله . اهمیت ندادم چون فکر کردم با من نیست. دیدم دوباره صدا آمد خاله   خاله خورشید !!

برگشتم دیدم یک دختر فال به دست از بچه های کار پرید در بغل من و آنقدر احساس خوشحالی داشت و ذوق کرده بود که من بی درنگ اشک می ریختم . با وجود اینکه من او را نشناختم، خودش گفت خاله من زهرا هستم یادتون هست چند وقت پیش برای ما جشن و برنامه اجرا کردید؟ اون روز خیلی بهم من خوش گذشت. این جملات باعث شد اشک های من دو چندان شود و منقلب شوم و به این فکر می کردم چقدر دنیای خوشحال کردن بچه ها کوچک و ساده و بی ریا است.

خاله خورشید

اگر مجری کودک و نوجوان نبودید دوست داشتید چه کاره شوید؟

 خیلی دوست داشتم معلم باشم . البته دنیای کاری الان من هم خیلی دور از آرزوی شغلی من نیست و همیشه معلم بودن را سرلوحه کارم گذاشتم تا بتوانم شاد بودن را یاد بچه ها بدهم.

 با عروسک هایی که در برنامه هایتان هستند چطور ارتباط می گیرید؟آنها واقعا زنده هستند؟

 باید یادی کنم از همکاران عروسک سازو صدا پیشه و عروسک گردان ببرم که واقعا به عروسک ها روح می دهند تا جایی که بعد از مدتی با آنها ارتباط و انس می گیریم  و با با خنده هایشان خوشحال و با غمشان ناراحت می شویم و از ندیدن انها دلتنگ می شویم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با نویسنده مقالات ماهنامه نجوم همراه با فیلم

زمان کودکی شما کدام مجریان اجرا می کردند؟ فکر می کردید روزی مثل آنها بشوید؟

خب ما دهه شصتی ها خاطرات  با خانم رضایی را فراموش نمی کنیم. ولی من چون معلمی را دوست داشتم همیشه نقش خانم معلم را بازی می کردم که البته  نسبت به شغل الانم خیلی دور نیست??

خاله خورشید

واکنش بچه ها وقتی شما را سربرنامه ها می بینند چطور است؟

هر چی از ذوق و انرژی دنیای بچه ها بگم کم گفتم. خیلی وقتها خودم واقعا از این همه ذوق و انرژی بچه ها به وجد می آیم . بچه ها دنیای پاک و زیبایی دارند و من عاشق صداقت بچه ها هستم.

از چه کارتون هایی خوشتان می آید؟اسمشان را بگویید

این روزها کمتر کارتون می بینم ولی کارتون های زمان بچگی که در خاطرم مانده است، پسر شجاع، حنا دختری در مزرعه، بچه های کوه آلپ وکلاه قرمزی و..

به نظر من محتوا و موضوع در برنامه های کودک و نوجوان خیلی مهم هست و این که بیننده در آخر برنامه چه نتیجه گیری مثبتی خواهد کرد.

فکر می‌کنید با توجه به سلیقه بچه‌ها چه برنامه‌هایی باید تولید شود که الان جای خالی آن احساس می‌شود؟

ببینید به نظر من دنیای بچه ها با زمان ما خیلی فرق داره…ولی به عقیده من وفتی قراره برای کودک کاری ساخته بشه باید از دریچه چشم و نگاه کودک باشه..نه این که از دریچه نگاه خودمان برنامه سازی کنیم منظورم این هست نگاه ما نگاه کودکانه باشه…دقت کردین ممکن ما یه برنامه کودک ببینم و اصلا خوشمون نیاد ولی یه بچه کلی لذت میبره و خوشحاله…پس باید در نگاه مون کودکانه باشه????

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با آقای محمدرضا کریمی؛ قهرمان مکعب روبیک با یک دست

چقدر اهل مطالعه هستید؟

بله تاحدودی که زمان اجازه بدهد حتما مطالعه می کنم. کتاب های روان شناسی کودکان را خیلی دوست دارم  و آخرین کتابی که چند بار مطالعه کردم چهار اثر از اسکاول شین بود.

نوجوانهایی که علاقه به اجرا دارند چه مسیری را طی کنند؟

این سوال خیلی از کودکان و نوجوانان و خانواده هایشان است. همیشه به آنها می گویم  به کار هنری نباید به عنوان یک شغل نگاه کرد و به نظر من به غیر از مطالعه و تحصیلات در ابتدا باید عاشق باشید و صبور و پشتکار داشته باشید.

مجری برنامه کودک

نظرتون رو درباره کلمه های زیر بفرمایید

خدا: همه چی

ایران: سبز، قرمز،  سفید

پدر: ستون

مادر: از خود گذشتگی

خاله خورشید: مجری کودک ?

مجری گری : صبوری

گوریل انگوری: هیولای بچگی 

کاراگجت: فضول 

خاله شادونه: همکار

عمو پورنگ: در قندون لب خندون

صحبت شما با نوجوانان؟

دلم میخواهد به عنوان یک یادگاری بهشون بگم…انسانیت و محبت کردن  رو تو زندگیتون سر لوحه قرار بدید تا بتوانید از زندگیتون لذت ببرید ..

حرف آخر…

مراقب دل های همدیگه باشیم 

و تشکر می کنم از محبتی که بنده داشتین ..الهی که در پناه حق همه عاقبت بخیر بشیم.

مصاحبه: سجاد زین العابدین

گفتگو با مجری جوان سید محمد صادق تربتیان

t مصاحبه با خاله خورشید ، مجری شبکه جهانی جام جم
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *