جالب ترین نقاشی با نقطه برای کودکان

نقاشی با نقطه
t جالب ترین نقاشی با نقطه برای کودکان

نقاشی با نقطه برای کودکان و نوجوانان

ایده جالب ، نقاشی با نقطه ها  می تواند ساعت ها بچه ها را سرگرم کند. نقاشی ساده با نقطه باعث خلاقیت و شکوفایی استعداد های هنری کودکان و نو جوانان نیز می شود. در این جا ایده های مختلفی رای نقاشی نقطه ای گرد آوده ایم که می تواند بسار جذاب باشد پس بیایید مشغول نقاشی شویم.

نقاشی با نقطه برای هفتم

 

 

نقاشی با نقطه گذاری ساده

 

 

نقاشی با نقطه

 

 

نقاشی با نقطه برای نوجوانان

 

 

نقاشی با نقطه برای هفتم

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب آموزش نقاشی ساده برای کودکان را هم ببینید.

نقاشی با نقطه توسط کاغذ رنگی

نقاشی با نقطه یکی از شیوه‌های جالب و خلاقانه‌ای است که کودکان می‌توانند از وسایل ساده مانند کاغذ رنگی بهره ببرند. در این تکنیک، نقاشی با استفاده از نقطه‌ها به جای خطوط و شکل‌های رسمی انجام می‌شود. در اینجا یک آموزش کوتاه برای نقاشی با نقطه توسط کاغذ رنگی برای کودکان آورده‌ایم:

مواد لازم

  • کاغذ رنگی
  • مداد یا قلم نقاشی (اختیاری)
  • رنگ‌های مختلف کاغذ رنگی (اگر دوست دارید)
  • چسب

مراحل آموزش

  1. انتخاب کاغذ رنگی: یک برگه کاغذ رنگی انتخاب کنید که به عنوان پس زمینه مناسب برای نقاشی با نقطه استفاده شود.
  2. تصمیم به تصویر: تصمیم بگیرید که چه چیزی را بخواهید رسم کنید. می‌توانید یک گل، حیوان، یا شکلات آبی را انتخاب کنید.
  3. رسم نقاط: اگر می‌خواهید یک طرح دقیق داشته باشید، از مداد یا قلم نقاشی برای مشخص کردن نقاط ابتدایی استفاده کنید. سپس، با انگشتان خود یا قلم‌های چاپ رنگی نقاط را روی کاغذ بچسبانید.
  4. تنوع دهید: از رنگ‌های مختلف برای نقاط استفاده کنید تا تصویرتان زیباتر شود. همچنین می‌توانید با تغییر اندازه و فاصله نقاط، تنوع به نقاشی اضافه کنید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت کاردستی اژدها با کاغذ رنگی ساده و آسان

با این آموزش ساده، کودکان می‌توانند به خلاقیت و مهارت‌های هنری خود اعتماد بیشتری پیدا کنند و نقاشی‌های زیبا و جالبی ایجاد کنند.

نقاشی با نقطه گذاری ساده

 

نقاشی با نقطه

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب نقاشی مینیمال را هم ببینید.

 

نقاشی با نقطه برای نوجوانان

 

نقاشی نقطه ای

 

نقاشی نقطه ای به کمک گوش پاکن

در چند ظرف مختلف مقداری آب رنگ را رقیق کنید. در هرظرف یک رنگ بریزید. حالا در هرظرف یک گوش پاکن قرار دهید تا به خوبی رنگ را به خود جذب کند. اکنون می توانید با ایده و سلیقه خودتان روی مقوا نقطه های رنگی بگذارید و نقاشی بکشید.

نقاشی با نقطه برای کلاس هفتم

نقاشی با نقطه های بزرگ روی بوم

کارروی بوم برای بچه ها لذت بخش است. بچه ها می توانند یک تابلوی مشترک خلق کنند و در کشیدن تابلو با هم همکاری داشته باشند. برای این کار یک بوم نقاشی در اختیار بچه ها بگذارید تا با خلاقیت خودشان روی بوم نقطه های ریز و درشت بگذارند. برای رنگ هم می توانید از رنگ های اکرلیک استفاده کنید که با آب ترکیب می شوند و بعد از خشک شدن ماندگاری خوبی دارند.

 

طراحی نقطه

نقاشی نقطه ای با چاپ حبابی

یکی از کارهای جالب ایجاد نقطه به کمک چاپ روی کاغذاست . برای این کار مقداری رنگ در ظرفی پهن مثل سینی بریزید. سپس پلاستیک حباب داری را دور غلطک رنگ بپیچید و غلطک را در ظرف رنگ بچرخانید . حالا غلطک رنگی شده را روی کاغذ بکشید. با ترکیب چند رنگ مختلف می توانید تابلوهای زیبایی با نقطه ها خلق کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جمله سازی با کلمه بحث برای کلاس اولی ها

چاپ نقطه ای

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب نقاشی با پاستل گچی را هم ببینید.

نقطه به جای رنگ

در این شیوه که بسیاری از هنرمندان بزرگ هم از آن بهره برده اند. نقطه های رنگی روی تصویر گذاشته می شود تا در کل یک تابلو رنگی دیده شود. اول طرحی را با مداد روی کاغذ بکشید و بعد مانند تابلوی زیر از نقطه های رنگی مختلف به جای رنگ کردن کامل، استفاده کنید. به این شیوه تابلو های زیبایی می توانید خلق کنید.

نقاشی نقطه

نقاشی با نقطه های چسبان

دایره های چسبداری در مغازه های لوارم تحریری پیدا می کنید که برای مخافظت از سوراخ برگه کلاسور طراحی شده اند. چند بسته از آن ها را بگیرید و بعد با ایده خلاق خودتان آن ها را روی مقوای رنگی بچسبانید.

طراحی با نقطه ساده

هنرمندان بزرگ و نقاشی با نقطه ها

بسیاری از نقاشان بزرگ دنیا از تکنیک نقطه ها استفاده کرده اند. در نقاشی ایرانی  گل و مرغ نقطه گذاری روی کار را اصطلاحا پرداز می گویند. نقاشان ایرانی با گذاشتن نقطه های ریز رنگی در واقع روی کار سایه روشن ایجاد می کنند. نمونه ای از نقطه گذاری در نقاشی گل و مرغ را در فیلم زیر می توانید ببینید.

یکی دیگر از نقاشانی که با نقطه کار می کنند روسو گاتمن دنیل هنرمند رومانیایی است که در سال 1981 متولد شده است. سبک آثار او امپرسیونیسم است و نقاشی هایش را با نقطه ها و خطوط رنگی خلق می کند.گاهی یک تابلو او ماه ها طول می کشد تا تکمیل شود. او در این زمینه هنری سبکی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. بعضی از آثار وی بر زمینه سیاه و با هزاران نقطه سفید آفریده شده اند.نقاشی با نقطه ها سبکی است که این هنرمند با مهارت به آن پرداخته است .

نقاشی با نقطه برای کلاس هفتم

فیلم آموزش نقاشی با نقطه

فیلم زیر هم می تواند برای کشیدن نقاشی ساده با نقطه به شما کمک کند.

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t جالب ترین نقاشی با نقطه برای کودکان
4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *