نقشه های آفلاین گوگل، قدمی در بهره گیری آسان تر

t نقشه های آفلاین گوگل، قدمی در بهره گیری آسان تر

نقشه گوگلتا چندی قبل گوشی های همراه قدیمی تر تمام جزئیات و اطلاعات موجود در نقشه خوان ها را بر روی حافظه خود ذخیره می کردند. این به آن معنی بود که در این سرویس ها نیازی به اتصالات اینترنت برای دست یابی به اطلاعات مورد نظر نبود. بلکه کاربران این امکان را داشتند که با دسترسی به سیگنال های GPS به تمام اطلاعات لازمه دسترسی داشته باشند. اما اکنون سیستم نقشه های Google Map  که به عنوان محبوب ترین نقشه های اینترنتی مورد توجه حجم گسترده ای از کاربران است به گونه ای است که امکان ذخیره سازی آن بر روی گوشی های موبایل عملا غیر ممکن است. بلکه تنها می توان در مواقع نیاز برخی اطلاعات مربوط به نقشه ها و مسیر های محلی و محدود را دانلود کرد به گونه ای که به صورت آفلاین نیز مورد دسترسی کاربران قرار بگیرد.

از عمده ترین دلایلی که دسترسی آفلاین به این نقشه ها را محدود کرده است حجم گسترده این اطلاعات است. به همین دلیل اگر کاربر تمایل به ذخیره سازی تمامی جزئیات نقشه یک کشور و یا تمام جهان را داشته باشد عملا حافظه دستگاه موبایل کفاف این جریان را نخواهد داد و برای ذخیره سازی این حجم فوق العاده بالای اطلاعات، فضای کافی در اختیار کاربر قرار نخواهد بود. حال گوگل سامانه ای را در دسترس کاربران قرار داده است  که طبق آن مخاطبین این امکان را در اختیار خواهند داشت که با فعال سازی گزینه Wifi-only در نقشه های گوگل بتوانند اقدام به دانلود و ذخیره سازی اطلاعات نقشه به صورت مستقیم بر روی SD کارت دستگاه موبایل اندروید خود کنند. به این طریق اگر تمایل به دانلود نقشه کل جهان دارید تنها کاری که لازم است انجام دهید خرید یک کارت حافظه قوی تر و پر حجم تر است .

در این شرایط با تنظیم نقشه خود بر روی حالت Wifi-Only  به صورت آفلاین از خدمات آن بهره خواهید برد. از موارد قابل توجه این سرویس این است که کاربر می تواند به صورتی نرمال و استاندارد با تمام اپلیکیشن ها و افزونه های موبایل خود فعالیت کند و حالت آفلاین نقشه خللی در سازکار مابقی سرویس های موبایل ایجاد نمیکند. از دیگر مزیت های حالت آفلاین استفاده از نقشه، صرفه جویی و بهینه سازی مصرف باطری گوشی های اندروید برای کاربران خواهد بود .

دست اندر کاران و طراحان این برنامه از روی دیگر این امکان را در اختیار کاربران قرار داده اند که برای حصول اطمینان از مقدار حجم باقی مانده بر روی کارت حافظه گوشی اندروید خود به صورت انتخابی اقدام به دانلود نقشه هایی که بیش تر مورد نیاز آن هاست بپردازند و پس از آن با دانلود این نقشه ها و اطلاعات بر روی کارت های حافظه نگرانی از بابت ادغام اطلاعات نقشه با آرشیو عکس و یا اطلاعات دیگر خود را به کلی فراموش کنند .

این سرویس به ویژه برای توریست هایی که اغلب در سفر هستند بسیار کارآمد خواهد بود. به این خاطر که دسترسی به اینترنت برای این افراد به صورت دائم مقدور نیست. در این حالت این افراد می توانند با دانلود اطلاعات نقشه مورد نیاز خود در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت به صورت آفلاین از این اطلاعات بهره مند شوند .

آریو پیام ایرانیان

t نقشه های آفلاین گوگل، قدمی در بهره گیری آسان تر
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت انگشت جعلی برای محافظت از هویت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *