گفتگو با نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی

t گفتگو با نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی
t گفتگو با نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی

نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی

نوجوان قهرمان دو و میدانی ، نگین عدالت مهمان صفحه یه فنجون گپ  شده است .او در این گفتگو از امیدها و آرزوهایش گفته است .

خودتان را معرفی کنید

نگین عدالت ،متولد سال ۱۳۸۱ از شهر تهران.

نگین خانم نوجوان قهرمان دو و میدانی، چطور وارد ورزش شدید و رشته دو و میدانی را انتخاب کردید؟

به واسطه مسابقات مدارس وارد این رشته  دوست داشتنی شدم . جالب اینجا است که معلم ورزش ما من را به زور، مجبور به دوییدن کرد؛ زیرا رشته ی ورزشی من در آن زمان بدمینتون بود. من در ابتدا مخالف بودم و پس از شرکت در مسابقه و اول شدن با اختلاف زیاد متوجه استعداد خود شده و تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای وارد این رشته بشوم.

نوجوان قهرمان

از مقام ها و رکوردهایتان بگویید

مدال طلای ۴۰۰ متر جوانان ایران در سال ۹۸-۹۹-۱۴۰۰.

مدال طلای ۲۰۰ متر جوانان ایران سال ۱۴۰۰.

مدال برنز ۸۰۰ متر لیگ پویا سال ۹۸.

مدال طلای ۴۰۰ متر لیگ جوانان ایران سال ۹۹.

مدال برنز ۴۰۰*۴ متر امدادی لیگ جوانان ایران سال ۹۹.

مدال برنز ۴۰۰*۴ متر امدادی بزرگسالان ایران سال ۹۹.

مدال طلای ۴۰۰*۴ متر امدادی بزرگسالان ایران سال ۱۴۰۰.

مدال طلای ۱۰۰*۴ متر امدادی جوانان ایران سال ۱۴۰۰.

مدال برنز ۴۰۰*۴ متر امدادی داخل سالن بزرگسالان ایران سال ۹۹.

شکستن رکورد ملی و مدال طلای ۱۰۰*۴ متر امدادی جوانان ایران سال ۱۴۰۰.

رکورد دار ۴۰۰ متر باشگاهی جوانان ایران.

ماشاالله خانم عدالت، راستی تا به حال زمین خوردید و زخمی شدید؟

بله! ما تمرین های مختلفی انجام می دهیم که بخشی از آن تمرینات پولیومتریک است. این تمرین شامل پرش از مانع هم می شود که بالغ بر چند بار زمین خوردم ولی تمرین را ادامه داده و به اتمام رساندم.

نگین عدالت

چقدر به سلامت و خوراک خود اهمیت می دهید؟

همانطور که می دانید تغذیه در روند ورزش و پیشرفت تاثیر خیلی مهمی دارد. خوراکی های مضر، دارای قند مصنوعی، نوشابه و… را مصرف نمی کنم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با سارا عباسی پژوهشگر و مخترع نوجوان

بهترین خاطره شما؟

بیشتر خاطرات من در میادین مسابقه است. در سال ۱۴۰۰ بهترین خاطره برای من شکستن رکورد شخصی خودم در ماده ۴۰۰ متر در شهر اراک بود .آن هم در حضور مربی خودم. حس شیرین شکستن رکورد خودت و مشاهده نتایج زحماتت به نظرم جزء بهترین حس های دنیا است.

 خانم ورزشکار، چقدر اهل مطالعه هستید و به ما کتاب معرفی کنید.

تمرین بدنی به تنهایی کافی نیست، بلکه از نظر ذهنی هم باید آمادگی داشته باشید . من چندین کتاب مطالعه کردم که بیشتر مربوط به آمادگی ذهنی در میادین مسابقه ، زندگی و … است مثل جادوی فکر بزرگ – اثر مرکب – باشگاه پنج صبحی ها.

قهرمان نوجوان دو و میدانی

ویژگی های یک دونده از نظر نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی چیست؟

یک دونده از نظر من فرد بسیار قوی و با اراده و با پشتکار بالایی است، زیرا تنها خودت می توانی سرنوشتت را در مسابقه رقم بزنی…اینکه بهترین خودت باشی یا تسلیم شوی، فقط خودت هستی و خودت. دقیقا از همان جایی که خسته شدی باید ادامه بدهی و خستگی را تحمل کنی تا به خط پایان برسی. من به عنوان یک دونده سرعت می گویم ماه ها و سال ها، روز و شب تمرین می کنیم که با ثانیه ها مبارزه کنیم.

کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند از کجا شروع کنند؟

اول باید توسط یک مربی مورد ارزیابی و استعداد یابی قرار بگیرند تا متوجه شوند در کدام یکی از ماده های این رشته مناسب و مستعد تر هستند و زیر نظر مربی به تمرین آن رشته بپردازند تا بتوانند درصورت آمادگی وارد میادین مسابقه شوند.

برنامه ریزی و هدف نگین عدالت برای آینده؟

درحال حاظر می خواهم سخت مشغول تمرین باشم تا بتوانم در مسابقات آسیایی و بین المللی به خوبی مسابقه داده و رکورد خوبی ثبت کنم و در نهایت آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است .

در کنار ورزش نیز تحصیل در رشته مورد علاقه ام که علوم ورزشی است را ادامه دهم.که بعد از اتمام دوران ورزش قهرمانی خود حیطه مربی گری را به صورت حرفه ای ادامه بدهم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای مقداد باقرزاده؛ آموزگار روستای آیرقایه

نگین تا به حال نا امید شده ؟

خیلی زیاد! چه در مسابقه چه در تمرین و چه در زندگی عادی.فراز و نشیب در زندگی همه ی ما وجود دارد. گاهی وقت ها آنقدر ناامید می شدم که دیگر توان قوی بودن و ادامه دادن را نداشتم… ولی به این فکر می کردم که پلی که ساخته ای ، زحمتی که کشیدی را تا وسط راه رها یا خرابش نکن.

نوجوان قهرمان دو ومیدانی

چرا فقط ورزش دو و میدانی را دنبال کردید؟

علاقه! به محض دویدن در اولین مسابقه و تجربه آن حس ، وابسته ی دویدن شدم . حسی که به هیچ کدام از رشته هایی که مدتی به آن پرداختم نداشتم. جالب اینجا است که به سخت ترین ماده یعنی ۴۰۰ متر رجوع کردم و علاقه مند شدم. اگر بخوام احوالات بعد از۴۰۰ متر را توصیف کنم: گرفتگی و سوزش کل عضلات مخصوصا پاها ، نفس نفس زدن های زیاد، دندان درد، سردرد، ضربان قلب بالا و… مورد هایی که خودتان باید تجربه کنید تا متوجه شوید منظورم چیست.

آیا فیلم بچه های آسمان را دیده اید؟

بله، فیلم بسیار زیبا و دلنشینی بود و چند بار تماشا کردم و درسی که از آن گرفتم این بود که از میان تمام محدودیت ها می توان انگیزه را پیدا کرد . همیشه کسانی وجود دارند که بخواهند جلوی موفق شدن شما را بگیرند چه با عملشان چه با حرف هایشان و شما تنها کاری که باید بکنید ادامه دادن و تلاش کردن است.

به عنوان نوجوان قهرمان دو و میدانی وقتی کارتون میگ میگ می بینید چه حسی دارید؟

شاید باورتان نشود همیشه منتظر بودم که گرگ بتواند میگ میگ (رود رانر) را بگیرد ولی خب سرعت همیشه حرف اول را می زند!

خانم عدالت، بهترین هدیه ای که گرفتید؟

بهترین هدیه ی من نه نقدی بود و نه وسیله ای.بهترین هدیه ی من زمانی بود که من بعد از مسابقه و شکست رکورد خودم که رکورد قابل قبولی در سطح کشور بود با پدرم تماس گرفتم و پدرم از شدت خوشحالی گریه کرد و به من گفت بهت افتخار می کنم دخترم و آنجا بود که من بهترین هدیه ی زندگیم را گرفتم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با نویسنده مقالات ماهنامه نجوم همراه با فیلم

حس شما به کلمات زیر:

خدا: ارامش و اطمینان

پدر و مادر: خوشبختی

دومیدانی: هدف دار بودن و زندگی سالم

المپیک: هیجان و استرس

یوسین بولت: سریع بودن

حسن تفتیان: افتخار

قهرمان نوجوان

الگوی نگین خانم در ورزش کیست؟

الگوی من مربی ام است! به جرات می توانم بگویم جناب آقای ایمان روغنی جزء بهترین دونده های دوران خود بوده و هستند و بهترین مربی که من را راهنمایی و هدایت کردند.ایشان جزء رکورداران اسبق رشته ی ۲۰۰ متر بودند.همچنین قهرمان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران و چندین مدال رنگارنگ آسیایی در کارنامه خود دارند. اخلاق، پشتکار، روحیه ی جنگنده و در عین حال خونسرد بودنشان همیشه الگوی من بوده و هست.امیدوارم من هم بتوانم مانند ایشان کارنامه ورزشی خود را پربار تر کنم.

صحبت نگین عدالت با نوجوانان

به دنبال علایق خود باشید و هدف گذاری کنید، کاری که باعث می شود از آن لذت ببرید حالا می تواند درس و تحصیل باشد؛ می تواند ورزش باشد و یا هر چیز دیگری… از نظر من نوجوانی بهترین دوره برای پیشرفت و رشد شخصی است.

کلام اخر

می خواهم درابتدا از پدرو مادر عزیزم تشکر کنم که من را به این راه سوق داده و همیشه حمایتم کردند. سپس از مربی خود که در هرشرایطی به من ایمان داشتند و باعث پیشرفت من در این حیطه شدند. در آخر می خواهم از خودم تشکر کنم که با وجود شرایط سخت و ناامیدی و پستی بلندی های فراوان تسلیم نشده ام و سخت جنگیدم…

 

گفتگو : سجاد زین العابدین

 

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید.

t گفتگو با نگین عدالت نوجوان قهرمان دو و میدانی
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *