نکاتی که درباره کریستیانو رونالدو نمی دانستید

کریستیانو رونالدو
t نکاتی که درباره کریستیانو رونالدو نمی دانستید

کریستیانو رونالدو امروزه یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال جهان است. این فوتبالیست پرتغالی توانسته است بسیاری از رکوردهای فوتبالی را از آن خود کند. اما شاید این نکات را درباره‌ی زندگی او ندانید.

زنبور کوچک

کریستیانو رونالدو

او در کودکی به بچه گریان معروف بود چون آنقدر گریه می کرد تا آنچه را که می خواست به دست بیاورد. اما دوستانش به او لقب زنبور کوچک داده بودند زیرا از همان کودکی به سرعت بازی می کرد و این لقب را هم به خاطر سرعتش در بازی فوتبال به دست آورده بود.

اهداکننده‌ی خون

کریستیانو رونالدو

رونالدو یکی از اهداکنندگان خون است. هرچند که این روزها بسیاری از ورزشکاران همه بدن خود را با خالکوبی می پوشانند و این کار باعث می شود نتوانند اهداکننده‌ی خون باشند اما رونالدو در سراسر بدنش حتی یک خالکوبی هم ندارد و به همین دلیل به طور مرتب خون اهدا می کند.

او حتی برای نجات یکی از هم تیمی های خود مغز استخوانش را نیز اهدا کرده است.

قدرت پرش پلنگ

کریستیانو رونالدو

تحقیقات نشان داده که قدرت پرش رونالدو 5 بر قدرت پرش یک یوزپلنگ است. همین موضوع سبب می‌شود تا ستاره پرتغالی رئال در پرش از نقطه ثابت 44 سانتیمتر به هوا برخیزد و در پرش در حال حرکت (دو گام به جلو) 78 سانتیمتر به هوا بلند شود.

رونالدو از نوجوانی برای به دست آوردن این سرعت تلاش زیادی کرده است. گفته می شود او در یک فصل فوتبال بیش از یک دونده المپیک می دود.

از خودگذشتگی دوست صمیمی

کریستیانو رونالدو

رونالدو به خاطر محبت یکی از دوستان صمیمی‌اش در نوجوانی توانست به موفقیت برسد. وقتی او در نوجوانی فوتبال بازی می کرد مربی‌اش گفت که هرکدام بتوانند بهتر بازی کنید می توانید بورس معتبری در لیسبون دریافت کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چهارزانو ننشینید/ ۳ خطر نشستن به روش غلط

دوست رونالدو با از خود گذشتگی، موقعیتی فراهم کرد تا او بتواند از این بورس استفاده کند و در زندگی حرفه ای موفق شود. رونالدو هیچ گاه محبت دوستش را فراموش نکرد و بعدها نیز از او تقدیر کرد.

کریستیانو رونالدو اولین پرتغالی در منچستر یونایتد

کریستیانو رونالدو

او اولین فوتبالیست پرتغالی بود که به باشگاه منچستر یونایتد پیوست. وقتی رونالدو در سال 2003 به این تیم پیوست هنوز نوجوان بود. او برای این قرارداد 12 ملیون پوند دریافت کرد.

عدم مصرف مشروبات الکلی

کریستیانو رونالدو

پدر کریستیانو رونالدو بر اثر اعتیاد به الکل و وقتی که رونالدو 20 ساله بود درگذشت. هرچند که رونالدو سعی کرده بود پدرش را از این بلای خانمان‌سوز دور کند اما موفق نشد. به این خاطر رونالدو هرگز از مشروبات الکلی استفاده نمی کند تا هیچ وقت به سرنوشت پدرش دچار نشود.

عمل جراحی قلب

کریستیانو رونالدو

رونالدو در سن 15 سالگی به خاطر بیماری قلبی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و همین ماجرا او را نگران می کرد که مبادا هرگز نتواند ستاره فوتبال شود.

اخراج از مدرسه

کریستیانو رونالدو

رونالدو با این که دانش آموز خوبی بود اما در 14 سالگی از مدرسه اخراج شد. او در پی درگیری با معلمش، یک صندلی به سمت معلم پرتاب کرد و همین کار باعث اخراج او شد.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t نکاتی که درباره کریستیانو رونالدو نمی دانستید
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *