واکنش های بدن بخش ۲

t واکنش های بدن بخش 2

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

اگر یادتان باشد مطلب قبل در مورد حقایقی بود که در طول روزمره با آنها روبرو هستیم و آنقدر تکراری هستند که شاید در مورد علت وقوع آنها فکر نکنیم . این مقاله ادامه مطلب قبلی است. امیدواریم از مطالعه ان لذت ببرید .

خندیدن:

علمیعلمی

روانشناسان معتقدند خندیدن یک پاسخ مثبت اجتماعی به احساسات درونی است. خندیدن اضطراب را کاهش می دهد و باعث پیوستگی اجتماعی می شود . فرضیه ای هم در مورد عمل خندیدن است که می گوید : شاید اجداد ما هنگامی که با هم کشتی می گرفتند نفس نفس میزدند و بعدها این واکنش به خنده ، عملی که اکنون آن را خندیدن می شناسیم، تبدیل شده است !

 21 

پلک زدن :

4 شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چرا پلک می زنیم . در واقع پلک زدن به حرکت کره چشم کمک می کند . پلک زدن باعث از بین رفتن گرد و خاک یا جسم خارجی از چشم می گردد . چیزی که عجیب است غافل شدن از دنیا و محیط اطراف هر 10 ثانیه یک بار است !

دانشمندان در مورد علت علمی پلک زدن تحقیقاتی انجام داده اند و به این نتیجه رسیدند که ذهن انسان استعداد جلوگیری بیهوشی آنی را داراست . در واقع وظیفه مغز در هنگام پلک زدن ، نمایان کردن تغییرات محیطی است تا دنیای اطراف برای ما به صورت پیوسته و متوالی  اتفاق بیفتد .

سه بعدی دیدن :

5

عزیزان نوجوانی که به عکاسی علاقه مند هستند ممکن است در مورد علم سه بعدی دیدن اطلاعاتی داشته باشند. جنبه سه بعدی دیدن در واقع یک حقه ذهنی یا بهتر است بگوییم سه حقه ذهنی است !

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
در مورد اسب آبی بیشتر بدانید

داستان از این قرار است که ذهن ما از “ناهماهنگی دو چشم” استفاده می کند – ناهماهنگی دو چشم به دلیل فاصله چشم راست و چشم چپ از یکدیگر است . ذهن ما از دو حالت دیدن استفاده می کند و عمق دو تصویر چشمی را بازسازی می کند .

برای دیدن اشیا نزدیک به چشم ، ذهن انسان “همگرایی” چشمان ما را ثبت می کند . ذهن انسان مرکز توجه را روی زاویه های شی قرار می دهد ، تا فاصله شی از چشم را مشخص کند .

وقتی چشم انسان به شیی در حال حرکت نگاه می کند ، ذهن ما فاصله را از طریق فرایند  ” اختلاف رویت” ثبت می کند . اختلاف رویت تفاوت سرعت اشیا نزدیکتر و اشیا دورتر نسبت به یکدیگر است و به همین دلیل شما حرکت شیی را متوجه می شوید .

 3

 

9

t واکنش های بدن بخش 2
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *