پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است…

پرسش:

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

پسری 12 و نیم ساله دارم که سال آینده به کلاس هفتم می رود و بنده که مادرش هستم کارمندم . پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است. در حال حاضر صبح ها یک روز در میان کلاس زبان و والیبال می رود ولی بعدازظهر ها تا بنده به منزل برسم تنهاست. چه کار کنم که از بازی های رایانه ای فاصله بگیرد . پیشنهاد شما چیست ؟

با تشکر

پاسخ:

دوست عزیزم

این که در ساعات عدم حضورتان پیگیر کارهای فرزندتان هستید خوب است اما باید به یاد داشته باشید که او در سن و سال و شرایطی است که باید کم کم بیاموزد که بیش تر از شما خودش نگران این مسائل باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنم در اولین فرصت جلسه ­ای با او ترتیب دهید. در این جلسه در مورد وضعیت او و این که تصمیم دارد تا در طول روز چه کارهایی انجام دهد و در هر هفته و یا برای کل تابستان قصد دارد در چه زمینه­ هایی به مراحلی دست پیدا کند با هم صحبت کنید. تلاش کنید پیش از جلسه کمی اطلاعاتتان را منسجم کنید. با توجه به علاقه مندی و توانایی او پیشنهادهایی را در زمینه ­های ورزشی، دینی، علمی و … آماده کنید و ضمن ارائه آن به فرزندتان به او زمان دهید تا در آن فاصله مثلا برای چند روز او هم لیستی از هدف ها و برنامه ­های خودش آماده کند. در طول این جلسه در خصوص آدم­ های موفق که لزوما افرادی نیستند که حتما دارای پست و مقام بالایی هستند و موفقیت به معنای بهره برداری درست از امکانات، سلامت و زندگی است، صحبت کنید و به او یادآوری کنید که چه آسیب­هایی در اثر استفاده نکردن مفید از زمان برای او پیش می ­آید. هم­چنین در فکر انجام پژوهشی همراه با او باشید که در آن آسیب­های ناشی از استفاده زیاده از اندازه بازی ­های رایانه ­ای معین شود. به عنوان نمونه چرا فرزند بیل گیتس، به عنوان فردی نابغه و در طراز اول در زمینه رایانه حتی دسترسی به آی­پد شخصی ندارد؟ این قبیل سوالات و موضوعات می­ تواند به مطالعاتی منجر شود که در انتها آگاهی و عدم تمایل فرد به استفاده بیش از حد از این قبیل وسایل را در برخواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اگر پسر نوجوان دارید، بخوانید!

در جلسه بعد، به لیست او توجه کنید و در مورد فعالیت­ های او بحث کنید و در نهایت به یک برنامه مدون با تکیه بر زمان ­هایی که او بیش تر تنها است برسید.

مشورت با او به پرورش و بالندگی بیش تر فکر او کمک کرده و زمینه را برای این که او با آمادگی و تمایل فردی دست به محدود کردن برخی فعالیت­ ها بزند، مهیا می ­کند.

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

 

امتیاز به این نوشته