پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است…

t پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است...

پرسش:

پسری 12 و نیم ساله دارم که سال آینده به کلاس هفتم می رود و بنده که مادرش هستم کارمندم . پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است. در حال حاضر صبح ها یک روز در میان کلاس زبان و والیبال می رود ولی بعدازظهر ها تا بنده به منزل برسم تنهاست. چه کار کنم که از بازی های رایانه ای فاصله بگیرد . پیشنهاد شما چیست ؟

با تشکر

پاسخ:

دوست عزیزم

این که در ساعات عدم حضورتان پیگیر کارهای فرزندتان هستید خوب است اما باید به یاد داشته باشید که او در سن و سال و شرایطی است که باید کم کم بیاموزد که بیش تر از شما خودش نگران این مسائل باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنم در اولین فرصت جلسه ­ای با او ترتیب دهید. در این جلسه در مورد وضعیت او و این که تصمیم دارد تا در طول روز چه کارهایی انجام دهد و در هر هفته و یا برای کل تابستان قصد دارد در چه زمینه­ هایی به مراحلی دست پیدا کند با هم صحبت کنید. تلاش کنید پیش از جلسه کمی اطلاعاتتان را منسجم کنید. با توجه به علاقه مندی و توانایی او پیشنهادهایی را در زمینه ­های ورزشی، دینی، علمی و … آماده کنید و ضمن ارائه آن به فرزندتان به او زمان دهید تا در آن فاصله مثلا برای چند روز او هم لیستی از هدف ها و برنامه ­های خودش آماده کند. در طول این جلسه در خصوص آدم­ های موفق که لزوما افرادی نیستند که حتما دارای پست و مقام بالایی هستند و موفقیت به معنای بهره برداری درست از امکانات، سلامت و زندگی است، صحبت کنید و به او یادآوری کنید که چه آسیب­هایی در اثر استفاده نکردن مفید از زمان برای او پیش می ­آید. هم­چنین در فکر انجام پژوهشی همراه با او باشید که در آن آسیب­های ناشی از استفاده زیاده از اندازه بازی ­های رایانه ­ای معین شود. به عنوان نمونه چرا فرزند بیل گیتس، به عنوان فردی نابغه و در طراز اول در زمینه رایانه حتی دسترسی به آی­پد شخصی ندارد؟ این قبیل سوالات و موضوعات می­ تواند به مطالعاتی منجر شود که در انتها آگاهی و عدم تمایل فرد به استفاده بیش از حد از این قبیل وسایل را در برخواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
2 ساله که پشت کنکوری ام.تابستان خودم برای کنکور بخونم یا با آزمون پیش برم؟

در جلسه بعد، به لیست او توجه کنید و در مورد فعالیت­ های او بحث کنید و در نهایت به یک برنامه مدون با تکیه بر زمان ­هایی که او بیش تر تنها است برسید.

مشورت با او به پرورش و بالندگی بیش تر فکر او کمک کرده و زمینه را برای این که او با آمادگی و تمایل فردی دست به محدود کردن برخی فعالیت­ ها بزند، مهیا می ­کند.

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

 

t پسرم بیش از حد به بازی های رایانه ای علاقه مند است...
امتیاز به این نوشته