چگونه بر ترس از ارتفاع غلبه کنم؟

t چگونه بر ترس از ارتفاع غلبه کنم؟

پرسش

با سلام. من ترس از ارتفاع دارم مثلا وقتی میریم شهر بازی نمیتونم سوار ترن بشم و خودمم دوس ندارم که از ارتفاع بترسم چون خیلی از لذت های زندگی رو از دست میدم و تازگی ها از یک رشته ورزشی خوشم اومده و خیلی دوست دارم این ورزش رو انجام بدم. اونم سقوط آزاده با اینکه از ارتفاع میترسم حتی بالا پشت بام نمیتونم لبه وایستم ولی میخوام برم سراغ اون ورزش اما لازمش اینه که بتونم به ترسم غلبه کنم و میخوام این کار رو انجام بدم اما نمیدونم چطوری خواهش میکنم کمکم کنید. ممنون

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

ترس از ارتفاع مانند دیگر ترس ها ریشه و دلیلی دارد که مهم است ابتدا این ریشه و دلیل کشف شود زیرا از این طریق می توانیم اطمینان پیدا کنیم که راه حل ما متناسب با مساله ای است که فرد با آن درگیر است. اما به صورت کلی می توان این راه را دنبال کرد که برای غلبه بر ترس باید در موقعیت های مختلف تمرین کنی که با آن رو به رو شوی اما این کار را به مرور و کم کم انجام دهی.

برای این منظور هرگز توصیه نمی کنیم که یک باره وارد رشته ای شوی که قرار است از یک بلندی بپری. اما وقتی وارد آن رشته شوی می بینی که لازم است قبل از ان تمرین هایی را انجام دهی که به آماده سازی بدن و ذهنت کمک می کند. این تمرین ها موجب می شود که تو در ذهنت قوی تر شوی و در واقع ترس هم به ذهن و حس درونی تو مربوط است و از همین طریق هم باید کنترل شود.

موفق باشی

t چگونه بر ترس از ارتفاع غلبه کنم؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من روی وسایل شخصیم خیلی حساسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *