چگونه خط و خش های سی دی را ترمیم کنیم؟

چگونه خش های سی دی را از بین ببریم
t چگونه خط و خش های سی دی را ترمیم کنیم؟

چگونه خش های سی دی را از بین ببریم؟ این سوالی است که می خواهیم در این مطلب به آن جواب بدهیم. رفع خط و خش سی دی یا (دی وی دی ) یکی از مسائلی است که کم یا زیاد همه ما با آن درگیر هستیم.ما به دنبال راهی برای برطرف کردن این خراش ها هستیم.  و گاهی حتی  ممکن است اطلاعات مهمی روی سی دی ذخیره کرده باشیم و این کار ضرورت پیدا می کند. ما در این مطلب به ۲ راهکار پرداخته ایم که به شما در رفع خط و خش سی دی کمک می کند.

از خمیر دندان استفاده کنید

از یک خمیردندان معمولی و ارزان استفاده کنید. برای این کار می توانید از یک خمیردندان ساده سفید استفاده کنید و نیازی به خمیردندان طعم دار و دهان شویه ها نیست. فقط به اندازه ای که بتوانید با آن سی دی را پولیش کنید و خش ها را ترمیم کنید به خمیر دندان نیاز است.

از بین بردن خش سی دی با خمیردندان

روش استفاده از خمیردندان برای رفع خش های سی دی

مقدار کمی از خمیردندان را روی سی دی قرار بدهید و با انگشت آن را روی سطح سی دی پخش کنید.سی دی را پولیش کنید. با دستمال عینک یا پارچه نرم آرام خمیردندان را به بیرون هدایت کنید و این کار را به صورت خطی در تمام سطح سی دی انجام دهید.بعد از اتمام کار، سی دی را بشویید. سی دی را به طور کامل زیر آب بشویید و از هر دو طرف انگشت بکشید تا خمیردندان به طور کامل پاک شود. با حوله نرم سی دی را خشک کنید و از خشک بودن سی دی کاملا مطمئن شوید.

استفاده از اسپری های خشک برای رفع خش های سی دی

در بازار اسپری هایی وجود دارد که می توانید به راحتی با استفاده از آن ها خط و خش های سی دی را برطرف کنید. تصمیم بگیرید که از چه نوع اسپری می خواهید استفاده کنید.انواع مختلفی در بازار وجود دارد که پاک کننده های قوی هستند یا اسپری های معمولی هستند. یکی را بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با نرم افزار جدید گوگل دوربین گوشی را به موتور جستجو تبدیل کنید!

خش های سی دی

روش استفاده از اسپری خشک برای رفع خش های سی دی

مقداری از اسپری را روی دستمال عینک یا یک دستمال که پرز نداشته باشد بزنید. دستمال را در دستان خود کوچک کنید و فقط قسمتی از دستمال را به اسپری آغشته کنید.شروع به پاک کردن خط و خش های روی سی دی بکنید. دستمال را به آرامی از داخل سی دی به بیرون بکشید و این حرکت را در تمام قسمت های سی دی انجام بدهید.سی دی را تمیز بشویید تا تمام مواد پولیش از روی سی دی پاک شود و سی دی را خشک کنید. مراقب باشید که سی دی کاملا خشک شده باشد چون اگر نم داشته باشد ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند.

خش گیری سی دی با اسپری خشک/چگونه خط و خش های سی دی را ترمیم کنیم؟

سی دی را امتحان کنید. آن را درون دستگاه پلیر یا لپ تاپ قرار بدهید تا ببینید اسپری کار کرده و توانسته مسئولیت رفع خط و خش سی دی را به درستی انجام بدهد یا نه!

سخن پایانی

و در آخر سعی کنید اگر اطلاعات خود را روی سی دی نگه می دارید از یک محافظ خوب برای سی دی هایتان استفاده کنید یا سی دی را در جای مطمئن و دور از آلودگی ها قرار بدهید.

t چگونه خط و خش های سی دی را ترمیم کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *