چگونه در یک جلسه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

چگونه در یک جلسه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟
t چگونه در یک جلسه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

با پایان تابستان و آغاز پاییز، مدرسه و دانشگاه باز می‌شوند. در سال تحصیلی جدید ممکن است محل تحصیل شما تغییر کند و یا هم‌کلاسی‌ها و معلم‌های جدید داشته باشید. باید بدانید که اولین برخورد شما با دیگران، بسیار مهم و تاثیرگذار است.قرارگرفتن در یک موقعیت متفاوت و تازه که با آن غریبه هستید می‌تواند موجب استرس و دلهره شود. به خصوص صحبت کردن در مقابل هم‌کلاسی‌ها و برقراری رابطه با افرادی که با آن‌ها غریبه هستید در قدم اول کمی دشوار به نظر می رسد.

در چنین موقعیتی ممکن است از شما بخواهند که خودتان را در جمع و در مقابل سایر هم‌کلاسی‌ها معرفی کنید. در این راستا  باید به یاد داشته باشید که در یک محیط جدید آن چیزی که به شما کمک می‌کند، اعتماد به نفس و برخورد محترمانه و دوستانه‌ی شما با دیگران است.اما آیا می‌دانید اگر قرار باشد در یک جمع غریبه خودتان را به دیگران معرفی کنید، چگونه باید این کار را انجام دهید؟

با صدای رسا و با لحنی محکم صحبت کنید

معرفی کردن

هر فردی به هنگام صحبت در جمع دچار استرس می‌شود. در چنین موقعیتی به جای آنکه سریع و با صدای آرام صحبت کنید با اعتماد به نفس و با کلمات شمرده و رسا خودتان را به دیگران معرفی کنید.فراموش نکنید که به هنگام صحبت کردن به چشمان مخاطبان خود نگاه کرده و با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند را فراموش نکنید. با یک لبخند ملایم می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و به دیگران انرژی مثبت منتقل کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بافت شال گردن بدون میل همراه با فیلم آموزشی

به یک نکته‌ی فراموش‌نشدنی درباره‌ی خودتان اشاره کنید

معرفی کردن

باید بدانید که اکثر هم‌سن و سال‌های شما به دیدن فیلم یا کتاب خواندن علاقه دارند پس در معرفی خود به علاقه‌های معمولی اشاره نکنید. به دنبال ویژگی یا کاری باشید که متعلق به شخص شما است. برای مثال اگر به کلاس شنا می‌روید به آن اشاره کنید و اگر زمان کافی و موقعیت مناسب دراختیارتان بود یک خاطره‌ی خوب و به یاد ماندنی از کلاس شنا تعریف کنید.به یاد داشته باشید که در معرفی خود به محل زندگی و جایی که در آن بزرگ شده‌اید اشاره کنید. می‌توانید یک ویژگی خاص از آن محل و شهر را معرفی کنید و یا یکی از خاطرات خود از آن‌جا را تعریف کنید.

زمان را از دست ندهید

معرفی کردن

اگر از شما درخواست شد که خودتان را در حضور دیگران معرفی کنید، به زمان توجه داشته باشید. معرفی و توضیحات شما باید کوتاه و مختصر اما مفید باشد. باید این کار را در کمتر از یک دقیقه انجام دهید.

در هنگام معرفی سایر افراد به آن‌ها واکنش نشان دهید

معرفی کردن

اگر شرایط مناسب بود و زمان کافی وجود داشت پس از آنکه دیگران نیز خودشان را معرفی کردند نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهید. برای مثال می‌توانید بگویید که از آشنایی با آن‌ها خوشحال هستید. با این کار یک فضای دوستانه و یک پیش‌زمینه‌ی مثبت در ذهن دیگران ایجاد می‌کنید.

علت و هدف حضور خود در کلاس را به طور خلاصه بیان کنید

معرفی کردن

اگر در مکانی به جز مدرسه حضور دارید، برای مثال در دانشگاه یا در دوره‌ی آموزش زبان و یا هنر هستید، می‌توانید به هدف خود از حضور در آن دوره یا علت انتخاب رشته‌ی درسی خود اشاره کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری از تم تولد بالون دخترانه و پسرانه شیک و جذاب

گزیده‌گو باشید

معرفی کردن

نیاز نیست که همه‌ی اطلاعات شخصی و غیرشخصی خود را در اولین معرفی در اختیار دیگران قرار دهید. مهم‌ترین و جذاب‌ترین اطلاعات را بیان کنید و ارائه‌ی سایر جزئیات را به زمان‌های آینده موکول کنید و یا در حین صحبت و گفت‌و‌گو به طور ضمنی به آن‌ها اشاره کنید.

مجتبی ناطقی

مزایای صداقت در زندگی روزانه ما چیست؟

t چگونه در یک جلسه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *