چگونه سرعت کار رایانه را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت کامپیوتر
t چگونه سرعت کار رایانه را افزایش دهیم؟

اگر کندی سیستم کامپیوتر، شما را اذیت می کند به این مطلب توجه کنید. در بسیاری از مواقع، سیستم شما به دلیل برنامه های اضافی یا فایل هایی که سیستمی هستند، بسیار کند عمل می کند، بنابراین با پاک کردن آن ها سیستم شما به راحتی سبک می شود و روان کار می کند.

روش اول

اول دیسک خود را از فایل های اشغال یا (trash) پاکسازی کنید. برای این کار روی منوی استارت کلیک کرده و disk cleanup را جستجو و باز کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

بعد از اینکه پنجره مورد نظر باز شد، برای پیدا کردن فایل های اضافی بر روی گزینه Clean up system files کلیک کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

این پنجره بعد از فرآیندی تمامی فایل هایی را که باعث شده اند که فضای کامپیوتر شما اشغال شود به شما نشان می دهد. حالا با تیک زدن تمامی آنها را پاک کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

بعد از اینکه شما بر روی گزینه ok کلیک کردید، از شما می خواهد عملی را که می خواهید انجام دهید، تایید کنید. بعد از تایید کردن عملیات پاک سازی آغاز می شود، اما اگر خودتان هم روی کامپیوتر برنامه یا نرم افزاری دارید که به آن نیاز ندارید، آن را پیدا کرده و به شکل دستی پاک کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

روش دوم

روش دیگری که می توانید با آن کامپیوتر خود را سبک کنید، استفاده از task manager است. برای وارد شدن به task manager به منوی استارت بروید و آن را سرچ کنید تا برنامه باز شود.

افزایش سرعت کامپیوتر

حالا به قسمت Processes بروید. در این قسمت همه برنامه هایی را که باز هستند به شما نشان می دهد.

افزایش سرعت کامپیوتر

برنامه هایی را که ضروری نیستند، ببندید تا کامپیوتر شما سبک تر شود و بهتر بتوانید برنامه ها را اجرا کند. بعضی از برنامه ها با اینکه ما به آن ها نیاز نداریم، به صورت خودکار باز می شود و باعث می شود پردازنده را درگیر کند.

افزایش سرعت کامپیوتر

و در آخر سعی کنید چند وقت یک بار سیستم خود را از فایل های اضافی خالی کنید، اگر به سیستم خود برسید، یک سیستم خوب و سریع خواهید داشت و از کار کردن با آن لذت می برید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

  • چگونه به رایانه خود چراغ های LED نصب کنیم؟
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سریع ترین تایپیست حرفه ای در جهان کیست؟

t چگونه سرعت کار رایانه را افزایش دهیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *