چگونه علائم و نشانه های دیابت در نوجوانان را بشناسیم

t چگونه علائم و نشانه های دیابت در نوجوانان را بشناسیم

علائم و نشانه های دیابت (3)

دیابت نوجوانان، که در حال حاضر به عنوان دیابت نوع 1 شناخته شده است، یک بیماری جدیست. این باعث می شود که سیستم ایمنی بدن به سلول هایی که انسولین (هورمونی حیاتی که قند حاصل از مصرف غذا را، از راه خون به سلول های بدن می رساند) تولید می کنند، حمله کند. در صورت عدم درمان، دیابت در نوجوانان می تواند به مشکلات سلامتی جدی، مانند بیماری های قلبی و مشکلات بینایی منجر شود. علایم می توانند ناگهانی و بدون هشدار ظاهر شوند.

افزایش ادرار

تکرر ادرار یکی از شایع ترین علائم اولیه دیابت در نوجوانان است. از آن جا که انسولین برای رساندن قند از خون به سلول های شما لازم است، زمانی که هیچ انسولینی تولید نمی شود، این شکر در جریان خون تجمع می کند. افزایش سطح قند خون باعث می شود که کلیه ها با افزایش ادرار، قند اضافی را تنظیم کنند.

افزایش تشنگی

علائم و نشانه های دیابت (2)

علت این افزایش را می توان افزایش رفتن به حمام دانست، اما محققان در کلینیک مایو گزارش داده اند، که افزایش در خروجی ادرار است که باعث افزایش تشنگی می شود. با تلاش فراوان کلیه ها برای دفع قند اضافی از بدن، آن ها مجبورند آب را از سایر بافت ها و اعضای بدن تامین کنند. این باعث می شود بدن شما دچار کم آبی شود و تقاضای آب بیش تری کند.

گرسنگی شدید

علائم و نشانه های دیابت (1)

مطابق Diabetes Information Hub، قند و گلوکزی که شما از غذاهای مصرفی به دست می آورید، منبع سوخت شماست. بدون انسولین، این سوخت به سلول های شما نمی رسند. به زودی اعضا و ماهیچه های شما ضعیف می شوند و به بدن علامت می دهند که وقت خوردن است. از آن جایی که این گلوکزها هرگز از جریان خون شما خارج نمی شوند، شما احساس سیری نمی کنید.

کاهش وزن

علاوه بر احساس گرسنگی، شما وزنتان را نیز از دست می دهید. براساس یافته های Diabetes Symptoms Online، این بدان دلیل است که بدون انسولین، بدن شما نمی تواند هیچ یک از سوخت هایی را که مصرف می کنید به کار گیرد و مجبور است برای نجات از ذخیره چربی شما استفاده کند. هنگامی که چربی تمام شد، نوبت پروتئین های موجود در ماهیچه ها و سایر اندام ها می شود.

خستگی

علائم و نشانه های دیابت (4)

یکی دیگر از علایمی که درمانگاه مایو گزارش کرده، خستگیست. با کاهش ذخایر چربی و عدم پر شدن دوباره آن ها، به آسانی می توان متوجه شد که چرا به شما احساس خستگی دست می دهد. معمولا مصرف کالری برای حفظ سلامتی و قدرت بدن لازم است. بدون وجود انسولینی که این غذاها را به سلول ها برساند، ماهیچه های شما ضعیف و به زودی خسته می شوید.

t چگونه علائم و نشانه های دیابت در نوجوانان را بشناسیم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نیش این ماهی اثری مثل هروئین دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *