چگونه می توانیم یک کامپیوتر مناسب برای خود بخریم؟(۱)

t چگونه می توانیم یک کامپیوتر مناسب برای خود بخریم؟(1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها
 

آموزش کامپیوتر.سایت نوجوان ها

قدم اول : انتخاب قطعات مناسب نیاز شما

اگر شما به دنبال سیستم کامپیوتر هستید، اول باید مشخص کنید که به دنبال چگونه سیستمی می گردید، مثلا: کامپیوتر مصرف خانگی و معمولی  داشته باشد یا برای مصرف بازی به آن نیاز دارید و پر قدرت باشد یا موارد دیگر مانند این ها. بعد از این که کامپیوتر مورد نظر خود را انتخاب کردید باید بروید به سراغ قطعات، در همه کامپیوترها چند قطعه همیشه ثابت است: برد اصلی(mother board)، پردازنده (cpu)، رم (ram)، منبع تغذیه(power) و هارد دیسک(HHD). این چهار قطعه همیشه در همه کامپیوترها یکسان هستند و تنها تفاوت آن ها قیمت و قدرت کارایی آن ها است.

پس از تهیه این موارد باید آن ها را در کیس قرار دهیم. ( اگر شما سیستم برای بازی می خواهید به جز این قطعه ها باید یک کارت گرافیک مناسب با نیاز خود هم تهیه کنید.) 

آموزش کامپیوتر1.سایت نوجوان ها

قدم دوم : یک پردازنده مناسب پیدا کنید 

می شود گفت که پردازنده یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت بعد از برد اصلی است. زیرا مانند بدن انسان کار پردازش و دستورات مهم سیستم عامل را انجام می دهد. پس باید پردازنده مناسب ( نه زیاد قوی که گران شود و نه زیاد ضعیف که پاسخگو کار شما نباشد) انتخاب کنید و آن را بر روی برد اصلی قرار دهید. در حال حاضر فقط دو شرکت intel و AMD پردازنده ها را تولید می کنند . قیمت این پردازنده ها براساس قدرت و سری ساخت آن ها تعیین می شود، و نکته قابل توجه این است که این دو شرکت کاملا جدا از هم cpu های خود را تولید می کنند و حتی برد های اصلی برای این دو نوع هم فرق می کند ( منظور از جای قرار گیری cpu بر روی برد اصلی است). پس توجه کنید که پردازنده را که انتخاب می کنید با برد اصلی خود مطابقت داشته باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه می توانیم رایانه خود را شخصی سازی کنیم؟

mosabeghe

  • اگر سرعت کامپیوترتان کم شده اینجا کلیک کنید

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t چگونه می توانیم یک کامپیوتر مناسب برای خود بخریم؟(1)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *