کاردستی بافت شال گردن با دست!

کاردستی بافت شال گردن با دست
t کاردستی بافت شال گردن با دست!

وقتی اسم کاردستی به میان می آید اکثر ما به یاد کاغذ و قیچی و چسب می افتیم در صورتی که کاردستی دامنه های زیادی دارد و حتی می توان کاردستی های بسیار کاربردی به صورت راحت ساخت ما در اینجا  کاردستی بافت شال گردن با دست را می خواهیم آموزش بدهیم.

وسایل لازم بافت شال گردن با دست

کاموای ضخیم یک بسته

مقوا

قیچی

شیوه بافت شال گردن با دست

برای بافت این شال گردن، بلندی مقوا به سلیقه شما بستگی دارد هرچه طول مقوا را بیش تر بگیرید طول شال گردن شما بلندتر خواهد بود. عرض مقوا هم عرض شال گردن خواهد بود. پس از این که مقوا را به ابعاد مورد نظر برش زدید مثلا 70 در 40 سانت ابتدا یک دور کاموا را دور مقوا بپیچید و انتهای آن را قطع کرده و گره بزنید. این کار را ده بار تکرار کنید تا روی طول مقوا 10ردیف کاموا که انتهای آن ها به مقوا گره شده باشد قرار گرفته باشد. با این کار بافت طولی شال به اتمام می رسد و نوبت بافت عرضی است. کاما را برداشته و از عرض آن را از زیر رشته اول کاموا رد کنید.

سپس آن را از روی رشته دوم بگذرانید و سپس آن را از زیر رشته سوم عبور دهید تا رشته ی کاموا از عرض، یک بار از رو و یک بار از زیر ردیف کامواها عبور کند. سپس کاموا را به ابتدای ردیف کامواها بکشید و مقدار اضافه آن را به ردیف اول رشته های اضافی لبه مقوا گره کنید. با این کار یک ردیف بافت عرضی شال کامل می شود. بافت را برای ردیف بعد ادامه دهید طوری که مجددا رشته کاموای عرضی ، یک بار از رو و یک بار از زیر ردیف کامواها رد شود. به همین صورت تا انتهای بافت ادامه دهید تا شال گردن زیبای شما به سادگی ساخته شود. از زیبایی و گرمای آن در فصل های سرما لذت ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جذاب ترین مدل های تم تولد ماینکرافت

نکته 

برای این که کلاف کاموا بزرگ است و رد کردن آن از زیر رشته های عمودی کار دشواری است پیشنهاد می کنیم کاموا را دور یک مقوای مستطیلی بپیچید تا هنگام عبور از زیر رشته ها دچار مشکل نشوید.هرچه رشته های افقی بافت را به وسیله ی یک شانه ی دندانه درشت درهم فرو کنید در انتها بافت محکم تر و زیباتری خواهید داشت. برای این نوع بافت هرچه کاموا ضخیم تر باشد کار زیباتر خواهد بود.

برای آموزش بهتر بافت شال گردن با دست، کلیپ زیر را مشاهده کنید.

 

t کاردستی بافت شال گردن با دست!
3.5/5 - (2 امتیاز)

‫4 نظر ارسال شده در “کاردستی بافت شال گردن با دست!

  1. نوجوانها :

    کاربر عزیز “نسترن”
    برای دانلود ویدئو روی عبارت “برای دانلود اینجا را کلیک کنید” کلیک کرده و در صفحه مشکی باز شده راست کلیک کنید و گزینه “save as” را انتخاب نمایید.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *