کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

مچ بند
t کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

مچ بند  رنگین‌کمان به ویژه برای نوجوانان ورزشکار وسیله‌ی بسیار مناسبی است. زیرا هنگام بازی با توپ، مچ بند می‌تواند ضربه‌ی مستقیم به ساعد دست را تا حدودی کنترل کند. حتی نوجوانان ورزشکار می‌توانند آن را طبق رنگ لباسشان بسازند. پس با ما همراه باشید. 

مچ بند

وسایل لازم برای ساخت مچ بند  رنگین‌کمان

سه عدد نی‌نوش
کاموا در چند رنگ
چسب نواری
قیچی

شیوه‌ی کار

توجه داشته باشید نی‌نوش‌ها در حکم اسکلت‌های اصلی بافت این مچ ‌بند هستند و پهنای این مچ‌ بند به تعداد نی‌نوش‌های آن بستگی دارد. قطعاً هرچه تعداد نی‌نوش‌ها بیش‌تر باشد پهنای آن نیز بیش‌تر می‌شود.
برای طول مچ بند ، دور مچ را با متر اندازه‌گیری کنید. سپس به همان اندازه از نی‌نوش‌ها را قیچی کنید. مثلاً اگر دور مچ فردی ۱۵ سانت است باید بلندی نی‌نوش‌ها هم ۱۵ سانت باشد. 

در این مچ بند ما از سه نی‌نوش استفاده کردیم. برای شروع سه عدد نی‌نوش را کنار هم قرار دهید و با چسب نواری آن‌ها را ثابت کنید. سه رنگ کاموا را از داخل نی‌نوش‌ها رد کنید. ابتدای کامواها را به هم گره بزنید. سپس ادامه‌ی کامواها را، بعد از رد شدن از طول نی‌نوش‌ها، مقداری اضافه‌تر قیچی کنید. 

کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

دسته‌ی نی‌نوش‌ها را مجدداً با یک قطعه نوارچسب روی سطح صافی ثابت کنید. یک رنگ کاموا را بردارید و از زیر یکی از نی‌های سمت راست یا چپ رد کنید و یک گره بزنید.

کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

بافت را ادامه بدهید

ادامه‌ی کاموا را از زیر نی دوم رد کنید و آن را مجدداً دور نی دوم بپیچید تا به نی سوم برسید و یک مرتبه هم کاموا را دور نی سوم بپیچید. با این کار یک ردیف بافت روی نی‌ها ساخته می‌شود. بافت را به همین ترتیب ادامه دهید.

t کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

از هر رنگ طبق سلیقه‌ی خودتان می‌توانید چند ردیف ببافید. در انتها کاموا را یک گره بزنید و کاموای رنگ بعدی را مجدداً با یک گره از همان نی اول شروع کنید.

مچ بند

هنگامی که کل طول نی‌نوش‌ها با کاموا پوشانده شد می‌توانید نی‌ها را از بین بافت به آرامی و یک‌دست بیرون بکشید.

مچ بند

سه نخی که ابتدا از بین نی‌نوش‌ها رد کرده بودید اکنون به عنوان ستون اصلی بافت محسوب می‌شوند. انتهای کاموا را یک مرتبه با نخ اول، یک مرتبه با نخ دوم و یک مرتبه با نخ سوم گره بزنید. سپس مقداری بافت را با فشردن بافت روی هم متراکم کنید و انتهای نخ‌ها را گره بزنید. دو سمت گره‌ها را نیز به هم متصل کنید.از زیبایی مچ بند  رنگین‌کمان لذت ببرید.

کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی پروانه های تزیینی با بطری نوشابه

t کاردستی بافت مچ بند  رنگین‌کمان
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *