کاردستی جامدادی ابتکاری

t کاردستی جامدادی ابتکاری
t کاردستی جامدادی ابتکاری

کاردستی جامدادی از کاردستی‌های پرطرفدار میان نوجوان هاست. جامدادی، وسیله ای است که دوست داریم همیشه چندتایی از آن داشته باشیم تا بتوانیم هرچند وقت یک بار تنوعی ایجاد کنیم. اگر شما هم این تنوع را دوست دارید دست به کار شوید و با وسایلی که در خانه دارید یک جامدادی جدید برای خودتان درست کنید.

وسایل لازم 

یک شلوار تریکو یا ورزشی قدیمی و بدون استفاده

قیچی

نخ و سوزن

شیوه ساخت کاردستی جامدادی

مراحل ساخت کاردستی جامدادی

اگر دم پای شلوار زیپ داشته باشد بهتر است اما اگر زیپ نداشت، ابتدا از دم پای شلوار به بلندی ۳۲ سانت با قیچی جدا کنید. سپس قسمت درز بغل پاچه ها را یا بشکافید یا بچینید و زیپ را به دو بغل درز بدوزید. این قسمت در انتها، درِ جامدادی خواهد شد.

اگر دم پا زیپ داشت، تنها کافی است به طول ۳۲ سانت جدا کنید و بغل پاچه شلوار را با قیچی باز کنید؛ با این کار بدنه اصلی جامدادی تشکیل می شود.

قسمت جدا شده را از وسط و رو به روی زیپ برش بزنید و بقیه پارچه شلوار را به برش های ۳۰ سانتی تبدیل کنید و هر سه عدد پارچه را روی هم قرار داده و گیس کنید.

t کاردستی جامدادی ابتکاری
مراحل ساخت کاردستی جامدادی

در مرحله بعد گیس های بافته شده را روی بدنه اصلی جامدادی قرار دهید و ابتدا با کوک آن ها را روی بدنه ثابت کرده سپس یا با چرخ خیاطی یا از پشت با نخ و سوزن گیس ها را محکم روی بدنه بدوزید (هر دو طرف زیپ گیس ها را به صورت مساوی قرار دهید).

t کاردستی جامدادی ابتکاری

در مرحله پایانی هر دو لبه جامدادی را طوری روی هم تا کنید که گیس ها و زیپ داخل قرار گیرد. سپس اطراف جامدادی را با چرخ خیاطی محکم به هم متصل کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی پادری سنگی
مراحل ساخت کاردستی جامدادی

کاردستی جامدادی ابتکاری شما آماده است. زیپ جامدادی را باز کنید و آن را به طرف بیرون برگردانید طوری که گیس ها روی جامدادی قرار بگیرند. شما با هر وسیله تزیینی که مورد علاقه تان است، مثل مروارید، نگین یا پولک، می توانید قسمت گیس ها را تزیین کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

t کاردستی جامدادی ابتکاری

با درست کردن این جامدادی شما هم یک جنس قدیمی را بازیافت کرده اید هم یک کاردستی بسیار زیبا و کاملا کاربردی برای خودتان درست کرده اید.

تصویری از کاردستی جامدادی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

  • کاردستی پنکه رومیزی با بطری پلاستیکی!
  • کاردستی جعبه شکلات با بطری نوشابه

t کاردستی جامدادی ابتکاری
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “کاردستی جامدادی ابتکاری

  1. ثنائی :

    جالب بود
    ادم یاد سیر تکامل زیرشلواری های مامان دوز قدیمی از زیر شلواری تا شلوارک و شورت و دمکنی و دستگیره و دستمال گردگیری و… می افته.
    خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *