کاردستی زیبای گل داوودی با قلاب همراه با فیلم

کاردستی
t کاردستی زیبای گل داوودی با قلاب همراه با فیلم

وسایل مورد نیاز کاردستی

کاموای رنگی
قلاب کوچک

شیوه‌ی کار ساخت گل داوودی با قلاب

برای بافت گل داوودی از کاموای کریستالی نازک سفید و قلاب شماره هفت استفاده کنید. برای شروع با شش عدد بافت زنجیره، کار بافت را آغاز کنید. (بافت زنجیره در بخش‌های قبل به شکل کامل آموزش داده شده است.) سپس زنجیره را به شکل دایره حلقه کنید و ۱۰ عدد بافت پایه‌ی ساده در درون دایره‌ی زنجیره‌ای ببافید. سپس پایه‌ی آخر را با پایه‌ی اول یکی کنید.

قلاب بافی

شروع ردیف دوم

با شروع ردیف دوم، گلبرگ‌ها شکل می‌گیرد. نکته‌ی قابل توجه این‌که اندازه‌ی همه‌ی پایه‌ها که در این بافت انجام می‌شود باید یکسان باشد تا گلبرگ‌های گل داوودی منظم باشند.

برای شروع بافت کاردستی زیبا گل داوودی، 3 عدد زنجیره به نشانه‌ی یک پایه بزنید. سپس قلاب را از وسط حفره‌ی بین اولین پایه فرو کنید و یک نخ را بیرون بکشید. بدون هیچ بافتی، مجددا یک نخ روی قلاب بیندازید و دوباره قلاب را درون همان پایه فرو کنید و یک نخ دیگر به اندازه‌ی نخ قبلی بیرون بکشید. این کار را 4 مرتبه‌ی دیگر انجام دهید.

حال روی قلاب، مجموعا ۱۰ عدد نخ به‌علاوه‌ی یک زنجیره‌ی ابتدایی روی بدنه‌ی قلاب وجود دارد. در پایان همه نخ‌ها را با هم یکی کنید.

یک زنجیره روی آن بزنید. مجددا ۴ عدد زنجیره ببافید و در همان حفره و کنار تمام نخ‌ها را با یک پایه مشترک کنید. به این ترتیب یک گلبرگ از گل شما بافته شده است. تمام ده حفره‌ی بین پایه‌ها را با همین گلبرگ‌ها پر کنید تا شکل گل داوودی شما تشکیل شود. 

قلاب بافی
گل داوودی

اندازه‌ی گل میز یا هر شکلی که مطابق با سلیقه‌ی خودتان اتنخاب کردید را در نظر بگیرید. تعداد زیادی از این گل داوودی را ببافید. سپس گل‌ها را در کنار هم قرار دهید. سپس با قلاب یا سوزن و نخ یا حتی مهره‌های تزئینی، آن‌ها را به هم متصل کنید و از خلاقیت خود لذت ببرید.

گل داوودی
گل داوودی

برای آموزش گام به گام گل داوودی فایل تصویری زیر را دانلود کنید.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – رقیه مستقیم

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی گردنبند مدادرنگی

 

t کاردستی زیبای گل داوودی با قلاب همراه با فیلم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *