کاردستی گل کاموایی 

t کاردستی گل کاموایی 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

لوازم مورد نیاز

مقوا
لیوان یک بار مصرف
خودکار 
قیچی 
سوزن کوبلن دوزی 
کاموا 

شیوه ساخت

با استفاده از لبه لیوان یک بار مصرف یک دایره روی مقوا بکشید و با استفاده از ته لیوان یک دایره کوچک تر بکشید. سپس یک سکه در مرکز دایره ها قرار دهید و دور سکه را نیز خط بکشید. پس از آن دور دایره اصلی را با قیچی برش بزنید. سپس یک برش تا لبه خط اول دایره مرکزی ایجاد کنید و از همان قسمت دور دایره مرکزی را نیز برش بزنید. 
 

گل کاموایی.سایت نوجوان ها (1)

سپس دایره را ابتدا از وسط تا بزنید و روی مقوا خط ایجاد کنید. نیم دایره را مجددا تا بزنید و خط ایجاد کنید و ربع دایره را هم تا بزنید و خط ایجاد کنید. سپس دایره را باز کنید و تمام خط ها را به یک طرف کار منتقل کنید و مجددا بین انگشتانتان خط تا را محکم کنید. به این ترتیب روی دایره 8 خط تا ایحاد می شود . هر دو دایره کوچک و بزرگ را به همین ترتیب تازده و خط ایجاد کنید.
 

گل کاموایی.سایت نوجوان ها (2)

برای شروع بافت ابتدا از قسمتی که روی مقوا برش خورده شروع به پیچیدن کاموا دور دایره می کنیم. نوک شروع کاموا را سعی کنید زیر ردیف اول قرار دهید و بقیه کامواها را دور آن بپیچید در هر قاچ دایره با رنگ اول حدود 11 دور کاموا را بپیچید تا به پایان دایره برسید. برای ردیف بعد از کنار این رنگ شروع کنید و در هر قاچ 7 دور کاموا کنار کامواهای قبلی بپیچید و ردیف سوم در هر قاچ 4 دور کاموا را دور هر قاچ بپیچید. اگر از سه رنگ متفاوت استفاده کنید گل بسیار زیباتری خواهید داشت. پس از آن  یکی از کامواها را از سوزن کوبلن رد کنید و شروع به دوخت کنید. دوخت را از قسمت مرکز دایره آغاز کنید. گره نخ را کوچک بزنید و سوزن را از زیر تمام کامواهای پیچیده یک قاچ رد کنید. کاموا را بکشید و یک کوک کوچک روی کامواها بزنید تا گره بیرون نیاید. مجددا سوزن را از زیر کامواهای همان قاچ رد کنید و نخ را بکشید و دوباره سوزن را از زیر کامواها رد کنید اما این مرتبه سوزن را از بین حلقه ای که در انتهای کاموا ایجاد می شود و بهتر است کاموا را دور انگشتتان بیندازید تا کشیده نشود؛ رد کنید تا یک کوک مجزا پایین و روی کامواها ایجاد شود. کاموا را به قسمت بالای دایره بکشید و این بار قسمت بالای قاچ را جمع کنید. سوزن را از زیر همه کامواهای بالای قاچ رد کنید و مجددا از روی بافت ها دوباره سوزن را از زیر کامواها رد کنید. انتهای کاموا را که بالای دایره است دور انگشت ثوابه بیندازید تا کشیده نشود و سوزن و کاموا را بکشید و سوزن را از بین حلقه ای که دور انگشتتان تشکیل شده رد کنید و محکم کاموا را بکشید تا تمام کامواها در یک نقطه جمع شوند. کامواهای تمامی قاچ ها را به همین ترتیب در بالا و پایین جمع کنید. به این ترتیب گلبرگ ها تشکیل می شوند. توجه داشته باشید که همه گلبرگ ها در قسمت مرکز به هم متصل هستند. 
 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی آباژورهای کوچک شمعی

گل کاموایی.سایت نوجوان ها (3)

پس از اتمام دوخت گلبرگ ها مقواها را بین هر گلبرگ پاره کنید و گلبرگ ها را از مقوا آزاد کنید. سپس با همان کاموای دوخت گلبرگ ها؛ انتهای آخرین گلبرگ را از مرکز به انتهای اولین گلبرگ بدوزید و محکم کنید. هر دو اندازه گل را به همین ترتیب درست کنید.
 

گل کاموایی.سایت نوجوان ها (4)

در پایان هر دو اندازه را روی هم قرار دهید و با چند کوک به هم متصل کنید برای زیباتر شدن کار می توانید چند مروارید وسط گل بدوزید و از خلاقیت خود لذت ببرید.

 

گل کاموایی.سایت نوجوان ها (5)

 

t کاردستی گل کاموایی 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *