کاردستی تزئینی گلدان کاکتوس سنگی

کاکتوس سنگی
t کاردستی تزئینی گلدان کاکتوس سنگی

فواید کاکتوس

کاکتوس بخاطر سازگاری بالا، از جمله معدود گیاهانی است که می توانند در محیط های بسته مثل خانه رشد کند. این گیاه فواید زیادی دارد. مثل پاکسازی هوای خانه. هر یک کاکتوس هوای مورد نیاز سه نفر در یک اتاق را تصفیه می کند. دیگر این که می تواند نویز امواج وسایل الکترونیکی را تاحدودی جذب کرده و کاهش دهد. مخصوصا امواج موبایل، رایانه، مایکروفر.اما ممکن است شرایط نگهداری کاکتوس های طبیعی را نداشته باشید پس زیاد نگران نشوید می توانید کاکتوس سنگی نگهداری کنید .

وسایل ساخت کاکتوس سنگی

کاکتوس ها گیاهان کوچک و بی آزاری هستند . چون به آب کم نیاز دارند گیاهان مناسبی برای روی طبقات کتابخانه ها هستند. اما اگر حوصله مواظبت و آب دادن به این گیاهان را ندارید، می توانید خودتان گلدان های کوچکی بسازید. فقط کافیست وقتی به طبیعت می روید تعدادی سنگ های صاف را پیدا کنید. این سنگ ها معمولا در کف و حاشیه رودخانه ها به راحتی یافت می شوند. برای ساخت این کاکتوس های سنگی به چسب ماتیکی، گلدان های کوچک، چشم عروسکی و رنگ احتیاج دارید. 

وسایل ساخت کاکتوس سنگی

رنگ آمیزی

بقیه کارها چندان سخت نیست سنگ ها را با رنگ سبز رنگ آمیزی کنید تا به شکل کاکتوس دربیاییند.

کاردستی با سنگ

چسباندن چشم ها

و چشم ها را با سلیقه خودتان روی آن بچسبانید و بعد سنگ های آماده شده را در داخل گلدان ها بگذارید.کار به همین راحتی تمام شده است اما زیبایی گلدان های سنگی بیش تر به سلیقه و حوصله شما بستگی دارد. 

کاکتوس سنگی

ثابت کردن سنگ در گلدان

می توانید برای ثابت کردن سنگ ها ، آن ها را با چسب به ته گلدان بچسبانید. برحسب سلیقه تان می توانید حتی برایشان با ماژیک قرمز دهان بکشید یا برایشان مو بچسبانید. یا هر تزئین و خلاقیتی که به ذهنتان برسد. اگر خواستید در گلدان خاک بریزید، خاک را با یک لایه نیم سانتی چسب مایع فیکس کنید. در آخر می توانید گلدان را رنگ یا تزئین کنید. حتی می توانید دور گلدان ها را با روبان بسته و به دیوار بیاویزید. گلدان زیبای شما آماده است. از آن لذت ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رنگ آمیزی تخم مرغ | رنگ آمیزی با گلهای طبیعی

کاکتوس سنگی

 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t کاردستی تزئینی گلدان کاکتوس سنگی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *