کشف‌های باستانی که هنوز علت آن‌ها مشخص نشده است

باستانی
t کشف‌های باستانی که هنوز علت آن‌ها مشخص نشده است

باستان‌شناسان بسیاری از نشانه‌های مردمان گذشته را کاوش می‌کنند تا سوال‌های بی‌جواب در مورد زندگی پیشینیان را پاسخ دهند اما این اطلاعات از شواهد مختلف کاوش‌ها به دست می‌آید. لوح‌های خطی، بقایای گیاهان و جانوران و آزمایش‌های مختلف ما را در مسیر کشف راز تمدن‌های گذشته راهنمایی می‌کنند اما هنوز آثاری هستند که رازشان فاش نشده است. به نمونه‌هایی از این ‌‌آثار باستانی توجه کنید.

پنجه‌ی موآ در کوه اوون

باستانی

پرندگانی عظیم‌الجثه در استرالیا زندگی می‌کرده‌اند که آخرین آن‌ها در سال ۱۵۰۰ میلاد از بین رفته و نسلشان منقرض شده است. هیچ اثری از این پرنده به دست نیامده بود تا این که دانشمندان پنجه‌ی یکی از آن‌ها را، که طی این سال‌ها سالم مانده بود، کشف کردند. هنوز دلیلی برای نابودی این پرندگان پیدا نشده است.

معابد پرو

باستانی

دیوارهای سنگی باقی‌مانده از معابد پرو به نحوی ساخته شده‌اند که سنگ‌ها بدون هیچ ملاتی روی هم قرار گرفته‌اند. این سنگ‌ها چنان درهم جفت شده‌اند که حتی یک برگ کاغذ هم نمی‌توانید از میان آن‌ها عبور دهید. اکثر سنگ‌ها لبه‌های گرد دارند و هنوز کسی نمی‌داند که این دیوار چگونه ساخته شده است.

دروازه‌ی خورشید در بولیوی

باستانی

این دروازه باقی‌مانده از تمدنی بزرگ است و روی آن با خطی ناشناخته مطالبی نوشته شده است. دانشمندان معتقدند که در این مکان تمدنی بزرگ وجود داشته است که اطلاع زیادی از آن در دسترس نیست.

غارهای چین

باستانی

در کشور چین غارهای بزرگی کشف شده است که با دست در کوه‌ها حفر شده‌اند و حتما حاصل کار هزاران نفر هستند. اما هیچ نوشته یا خطی در آن‌ها کشف نشده است تا بتوان درباره‌ی ساخت آن‌ها اظهار نظر کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نازترین حیوانات کوچک دنیا 

اوبلیسک ناتمام

باستانی

در نزدیکی آثار باستانی مصر و در یک معدن، سنگ ستونی عظیمی یافت شده است که کار تراش آن ناتمام مانده است. گویا به هنگام تراش، سنگ ترک خورده و آن را رها کرده‌اند. شیوه‌ی تراشیدن و سرپا کردن این ستون‌ها هنوز مانند راز باقی مانده است.

شهر زیر آبی ژاپن

باستانی

یک مربی غواصی به طور اتفاقی موفق به کشف سکوی سنگی بزرگی در زیر آب شد که دانشمندان قدمت آن را ۱۰۰۰۰ سال پیش تخمین می‌زنند، یعنی تمدنی بسیار قدیمی‌تر از تمدن مصر و زمانی که باستان‌شناسان معتقد هستند انسان‌ها درون غارها زندگی می‌کرده اند. این کشف بسیاری از محاسبات باستان‌شناسان را به هم زده است.

تپه‌ی مردگان پاکستان

باستانی

باستان‌شناسان در نزدیکی یکی از رودخانه‌های پاکستان بقایای شهر بزرگی را پیدا کرده‌اند که هنوز از علت شکل‌گیری و نابودی آن هیچ اطلاعی ندارند. کاوش‌ها هیچ سرنخی از این موضوع به دست نمی‌دهد. باستان‌شناسان هندی این شهر را در سال ۱۹۲۲ کشف کردند.

نشانه‌های تمدن در کانادا

باستانی

باستان‌شناسان معتقدند حدود هزار سال پیش وایکینگ‌ها این منطقه را ساخته‌اند و از آن استفاده می‌کرده‌اند. این نشان می‌دهد که دریانوردان اسکاندیناوی بسیار زودتر از کریستف کلمب پا به قاره‌ی آمریکا گذاشته بودند.

تونل‌های سنگی

باستانی

کشف شبکه‌ی گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی، که از اسکاتلند تا ترکیه پراکنده است، نشان می‌دهد که مردم دوره‌ی پارینه‌سنگی به سادگی شکارچیان نبوده‌اند. هر چند که هنوز راز وجود این تونل‌ها فاش نشده است.

گوی سنگی کاستاریکا

باستانی

در سال ۱۹۳۰ کارگرانی که جنگل‌های موز را پاکسازی می‌کردند به تعداد زیادی گوی سنگی برخوردند که از منشا و علت ساخت آن‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست. افسانه‌های محلی این گوی‌ها را حاوی طلا و گنج می‌داند اما در داخل آن‌ها چیزی نیست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بارش شهابی برساوشی امسال!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t کشف‌های باستانی که هنوز علت آن‌ها مشخص نشده است
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *