معرفی گرانترین پرنده های جهان به همراه تصاویر

گرانترین پرنده های جهان

گرانترین پرنده های جهان، نسبت به نوع و اندازه خود دارای زیبایی‌های مختلفی هستند. بعضی از آنها به خاطر زیبایی و شگفتی زیاد شناخته شده‌اند، در حالی که بعضی دیگر به دلیل قیمت و گرانی بسیار معروف هستند. در این مقاله، به بررسی گرانترین پرنده های جهان می پردازیم.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

گرانترین پرنده های جهان را بشناسید

در این بخش قرار است گرانترین پرنده های جهان را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و تصاویر گرانترین پرنده های جهان را ببینید. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کوچک ترین پرنده های دنیا را هم ببینید.

1- طوطی دم بلند یاقوتی(Crimson-rumped Toucanet)

نوعی طوطی درختی است که در مناطق جنگلی آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می‌کند. این طوطی از نظر ظاهری مشابه طوطی‌های دیگر است، با بال‌های شفاف و سری بزرگ و قوی که باعث ظاهر متفاوت این پرنده شده است.
یکی از ویژگی‌های خاص این نوع از گرانترین پرنده های جهان، دم بلند و یاقوتی آن است که با همین اسم نیز شناخته می‌شود. این دم طولانی و باریک، با رنگ قرمز تندی به پایین می‌افتد و به طوطی دم بلند یاقوتی زیبایی خاصی بخشیده است. همچنین، پشم آن از رنگ سبز درخشان است که به آن در محیط جنگلی کمک می‌کند تا کمتر دیده شود.
طوطی دم بلند یاقوتی عمدتاً از میوه‌ها و مواد غذایی گیاهی تغذیه می‌کند. در طبیعت، این پرنده همراه با گروه‌های دیگر از طوطی‌ها و پرندگان دیگر برای صید و تغذیه دور هم جمع می‌شوند. این پرنده در بسیاری از مناطق جنگلی از جمله در برزیل، کلمبیا و اکوادور زندگی می‌کند.
البته در بعضی مناطق، این پرنده به دلیل زیبایی دم و رنگ خاصش هدف شکارچیان قرار می‌گیرد. به همین دلیل، طوطی دم بلند یاقوتی در فهرست پرندگانی قرار دارد که نیازمند حفاظت و مراقبت خاصی هستند.
طوطی دم بلند یاقوتی

2- فلامینگو؛ از جمله گرانترین پرنده های جهان

این نمونه از گرانترین پرنده های جهان یک پرنده با پاهای بلند و گردن دراز است که در آب‌های شور و مرطوب مناطق گرمسیری و معتدل زندگی می‌کند. طول گردن فلامینگو به شکل برجسته‌ای شکل گرفته است تا بتواند در آب‌های عمیق به دنبال غذا بگردد.

رنگ پوشش بدن فلامینگو به صورت صورتی و قرمز است و علت آن، غذای پنگوئن‌ها است که حاوی پیگمنت‌های قرمز و پرتقالی است. این پرنده عمدتاً از گیاهانی مانند جلبک‌ها و کرم‌های دریایی و حشرات و میگوها تغذیه می‌کند. فلامینگو یکی از جذاب‌ترین پرندگان در جهان است.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۲۱ نکته جالب و پنهانی در اشیای مختلف که تاکنون از کاربرد آن ها اطلاعی نداشته اید

فلامینگو

3- مرغ انجیرخوار طلایی(Turaco persa)

یک پرنده زیبا و توانمند است که در مناطق جنوبی، شرقی و جنوب شرقی آفریقا زندگی می‌کند. این پرنده به طور عمده در جنگل‌های بارانی، جنگل‌های کوهستانی و مناطق دریایی با پوشش گیاهی غنی یافت می‌شود.
نام این پرنده از گرانترین پرنده های جهان با توجه به منبع اصلی تغذیه آن که درخت انجیر است. با این حال، غذای این پرنده شامل بذرها، حشرات و گاهی هم سبزیجات است.
مرغ انجیرخوار شمالی دارای رنگ بندی زیبا و چشم نوازی است. پرهای روی سر آن نارنجی رنگ و صورتش آبی رنگ است. سر، گردن، پشت و دم این پرنده یک ترکیبی از رنگ های سبز، آبی و بنفش است.
بدن این پرنده به طور عمده سبز رنگ است و دارای یک پرهای بلند و فرچه مانند روی ران سفید رنگ است. مرغ انجیرخوار شمالی به عنوان یک پرنده قابل نگهداری در اقیانوسیه شناخته شده است و می توان آن را به عنوان یک حیوان خانگی نگه داری کرد؛ اما برای این که این کار به درستی انجام شود باید توجه به مسائل مربوط به نگهداری و تغذیه آن داشته باشید.

مرغ انجیر خوار طلایی

4- پرنده آبی کوهستان

پرنده آبی کوهستان، از جمله گرانترین پرنده های جهاناست؛ این پرنده  یکی از پرندگان زیبا و محبوب است که در مناطقی با ارتفاع بالا و کوهستانی زندگی می‌کند.
پرنده آبی کوهستان عموما در صخره‌های بلند کوهستانی زندگی می‌کند و با تغذیه از حشرات، ماهیان و سایر موجودات دریایی، زندگی می‌کند. همچنین، این پرنده دارای صدای زیبایی است که بازتابی از طبیعت و زیبایی‌های کوهستانی است. 
پرنده آبی کوهستان

5- سهره آمریکایی

این پرنده در آمریکای شمالی و جنوبی پراکنده است و با بال‌های مرکب و قد بلندی که دارد، به خوبی می‌تواند در آسمان پرواز کند. از آنجایی که این پرنده اصالتاً یک شکارچی است، غذای آن بیشتر از خوردن سایر جانوران از جمله موش، فراری، مرغ و بلدرچین تامین می‌شود.

سهره آمریکایی

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب زیباترین پرنده دنیا را هم ببینید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش قوانین ترکیب بندی در عکاسی

6- اردک جنگلی

این پرنده از اعضای خانواده اردک‌هاست و به صورت وحشی در جنگل‌ها و مناطق مرطوب ساکن هستند. جثه‌ی کوچک و قد کوتاه اش اجازه می‌دهد که با سرعت در آب حرکت کند و به راحتی تغذیه کند. رژه‌ی رنگی و زیبای این پرنده جالب است.

اردک جنگلی 7- پرنده بهشتی کوچک

این پرنده با چکمه‌ی طلایی و دمی بلند با رنگ‌آمیزی شگفت‌انگیز، از گرانترین پرنده های جهان است. این پرنده در مناطق گرمسیری آسیا مانند چین، مالزی، تایلند و اندونزی زندگی می‌کند.
پرنده بهشتی کوچک

8- طوطی رنگین کمانی

این پرنده در اصل در جنگل‌های بومی ماداگاسکار زندگی می‌کند، اما به دلیل جذابیت بالای خود به سراسر جهان صادر شده است. رنگین کمان‌هایی که در بدن این پرنده وجود دارد، احساس تعلق به دنیای رنگ‌ها و زیبایی را به کسانی که آنها را می‌بینند القا می‌کند.
t معرفی گرانترین پرنده های جهان به همراه تصاویر

9- سهره شمالی

سهره کاکل قرمز شمالی، یک پرنده آوازه‌خوان نسبتاً بزرگ با دم بلند است که منقار کوچک و یک تاج کوتاه دارد. کاردینال‌ها معمولاً در یک وضعیت ثابت و مناسب بر روی شاخه‌های بالایی درخت نشسته‌اند، دمی که به سمت پایین اشاره می‌کند. سهره کاکل قرمز شمالی تمایل دارد که در بوته‌ها و درختان کم حجم یا علوفه‌های روی زمین، غالباً به صورت جفت نشسته باشند.

در صورتی که در جستجوی این نوع از گرانترین پرنده های جهان هستید، پیشنهاد می‌شود که در حیاط‌های خلوت منازل، پارک‌ها، گلدان‌های چوبی و درختچه‌های جنگلی بگردید. این نوع پرنده در قسمت‌های متفاوت درختچه‌ها و تاک‌ها لانه‌ی خود را می‌سازند.

سهره شمالی

10- Scarlet Tanager

این یک پرنده آوازخوان آمریکایی است که پرهای تزئینی و آواز خواندنش شباهت خیلی زیادی به سهره دارد. نر این پرنده منقاری صاف و محکم با رنگ کمرنگ دارد و بال و دم‌هایی مشکی و قرمز درخشان دارد. از طرف دیگر، پرنده ماده دارای رنگ‌های مایل به زرد یا بدن زیتونی و بال و دم قهوه‌ای زیتونی است.

این پرنده اکثر زمان در دیدرس ما نیست چون همواره در ارتفاعات بالای درختان پرواز می‌کند. برای تولید مثل، در مناطق جنگلی بزرگ، به ویژه در جاهایی که درخت بلوط دارد، مانند شمال شرق آمریکا، سکونت می‌گزیند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی جعبه جواهرات به شکل کاپ کیک (ویدئو)

Scarlet Tanager

11- طاووس سفید

این طاووس به عنوان زیباترین و گرانترین پرنده های جهان شناخته می‌شوند. این گونه معمولاً در باغ وحش‌ها حضور دارند، اما به عنوان یک گونه منحصر به فرد، در معرض خطر انقراض قرار نمی‌گیرند. همانند سایر طاووس‌ها، طاووس‌های سفید در سرتاسر هند، سریلانکا و پاکستان یافت می‌شوند. طاووس‌های دیگر نیز در جمهوری دموکراتیک کنگو حضور دارند.

برخی از افراد ممکن است بفکر باشند که طاووس‌های سفید زنده هستند، اما در واقع دارای یک جهش ژنتیکی به نام “لوسیسم” هستند. این ویژگی ژنتیکی از ورود رنگ به پرهای پرنده جلوگیری می‌کند. اگرچه طاووس‌های سفید در باغ وحش‌ها معمول هستند، اما هنوز هم به عنوان یک اجناس گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

قیمت‌ها به پرنده خاصی که خریداری می‌کنید بستگی دارد، اما ممکن است شما بیش از ۳۰۰ دلار برای یکی از این موجودات پرداخت کنید.

طاووس سفید

12- کاکادو نخل مشکی

این نوع از گرانترین پرنده های جهان و کمیاب که گاهی به نام “کاکادو جالوت” شناخته می‌شوند، اغلب در استرالیا زندگی می‌کنند، حتی اگرچه ممکن است در اندونزی و سایر مناطق هم زندگی کنند. این پرنده قادر است تا ۹۰ سال در اسارت زندگی کند و ارزش آن حدود ۲۰۰۰۰ دلار است، اما یافتن آن به صورت قانونی برای فروش بسیار دشوار است. کاکادوهای نخل سیاه توسط دولت کوئینزلند به عنوان گونه‌ای در معرض خطر انقراض شناخته شده‌اند و ممکن است تعداد آن‌ها کمتر از ۳۰۰۰ در طبیعت باقی بماند، بنابراین تقریباً غیرممکن است که یکی از این پرندگان را بخرید.

کاکادو نخل مشکی

کلام آخر

در این مقاله، به بررسی ویژگی های ویژه این گرانترین پرنده های جهان پرداخته شده و به معرفی خصوصیاتشان پرداخته شده است. هدف این مقاله، ارائه بهترین اطلاعات در خصوص پرنده های گران بوده و به جامعه علاقه مندان به پرنده های خاص و گران قیمت کمک کرده است، تا بهتر بتوانند آنها را شناخته و تحلیل کنند. 
پرنده های گران قیمت معمولا دارای ظاهری بسیار زیبا هم هستند و یکی از دلایل ارزش بالای آن‌ها همین ظاهر است. با این حال، زیباترین پرنده دنیا کبوتر نیکوبار است که یکی از شاهکارهای خلقت خداوند است.

4.4/5 - (5 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/گرانترین-پرنده-های-جهان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *