گفتگوی اختصاصی با مهران رجبی

مهران رجبی
t گفتگوی اختصاصی با مهران رجبی

این هفته به سراغ مهران رجبی رفتیم تا از کودکی ها و دوران نوجوانی او باخبر شویم.

مهران رجبی بازیگر همیشه خندان و خوش روی سینما و تلویزیون است که او را بیش تر در نقش های کمدی  می شناسیم. رجبی نامی آشنا برای همه کسانی است که سریال ها و فیلم های او را دنبال کرده اند. اصالتا اهل کرج است. وی تحصیل کرده رشته گرافیک از دانشگاه تهران بوده و کارشناسی ارشد گرافیکش را از دانشگاه تربیت مدرس تهران دریافت کرده است.

یکی از مهم ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که وی بسیار راحت و اصطلاحا رئال و واقعی نقشش را بازی می کند. مهران رجبی برای نخستین بار در مجموعه تلویزیونی ̎ بچه های مدرسه همت ̎ به کارگردانی رضا میرکریمی در نقش ناظم بازی کرد و توسط رضا میرکریمی بود که به سینما راه یافت.

بازی او در نقش روحانی در فیلم زیر نور ماه تحسین همگان را برانگیخت. وی بازی‌های ماندگاری در سینمای ایران از خود به‌جای گذاشته است که از جمله آن ها می توان به بچه‌های مدرسه همت، کودک و سرباز، زیر نور ماه، عزیزم من کوک نیستم، آقای الف (سه بعدی)، دوازده صندلی، خانه پدری، شش نفر زیر باران، دختر شاه پریون، دلقک ماهی، آژانس ازدواج، ورود زنده‌ها ممنوع (۱۳۸۹) و … اشاره کرد. آخرین بار هم حضور او را در سریال دردسرهای عظیم شاهد بودیم اما مهران رجبی قبل از بازیگری، معلم بوده و در مدارس کرج به تدریس درس گرافیک مشغول بوده است. او سه فرزند به نام های زهرا، سارا و علیرضا دارد.

مهران رجبی

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با مجری جوان، فاطمه محمدی فر

 دوران کودکی و نوجوانی خود را در چه محله ای و چه طور سپری کردید؟

 من دوران کودکی ام را در شهر کرج روستای واریان بودم. روستایی منحصر به فرد واقع در حاشیه سد کرج و در دامنه کوه که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. این روستا بسیار زیباست و بچگی و نوجوانی من در آن جا سپری شد. بچگی هایی با لپ های گلی ، پسر بچه ای پر سر و صدا و شیطون. خاطرات کودکی و نوجوانی ام را هیچ وقت فراموش نمی کنم.

خصوصا زمانی که برف می بارید ،روی تکه مشمایی می نشستم و به سمت دامنه کوه سرازیر می شدم. در آن دوران همه سرگرمی من و همه مدرسه ای هایم شنا و  اسکی، مدرسه رفتن و این شیطنت ها بود. فکر نمی کنم کسی در ایران دوران نوجوانی بی نظیر مرا تجربه کرده باشد و می توانم بگویم بهترین دوران نوجوانی را سپر کردم.

 چند فرزند دارید و آن ها دوران نوجوانی شان را چه طور سپری کردند؟

m1

 2 دختر دانشجو دارم و یک پسر کلاس چهارم که فکر می کنم آن ها هم دوران کودکی و نوجوانی خوبی را گذرانده اند. پسرم کنار درس خواندنش به آموزش شنا و زبان مشغول است.

چه توصیه و پیشنهادی برای نوجوانان و جوانان در استفاده از فرصت های این دورانشان دارید؟

 به همه عزیزانم توصیه اکید می کنم تا می توانند بازی را مد نظر قرار دهند. در تمام مراحلی که طی می کنند می توانند جنبه بازی آن را نیز تقویت کنند. اگر ورزش می کنند یاد بگیرند فقط ورزش نباشد و چاشنی بازی را در آن داشته باشند. یادمان نرود این دوران خیلی زود می گذرد و نباید زمانی که در سنین نوجوانی و جوانی هستند از آن سن دور شوند. اولین و آخرین توصیه من به توجوانان و جوانان این است که بازی، شادی و استفاده درست از دوران نوجوانی و جوانی را فراموش نکنند.

همچنین باید بگویم جوان ها ضمن احترام به پدر و مادرشان، باید با همه انرژی تلاش کنند. من فکر می کنم این روزها کمی توکل های ما ضعیف تر شده، باید همه ما چه بزرگ ترها و چه کوچک ترها توکلمان به خدای مهربان را قوی تر کنیم و ایمان داشته باشیم که او همیشه و در همه حال یار و یاور ما خواهد بود.

* به کدام آرزوی کودکی خود رسیده اید؟

آرزوی پرواز یکی از رویاهای من بود. من همیشه آرزوی پرواز کردن داشتم. الان هم یک پاراگلایدر خریده ام و تحت آموزش هستم، امیدوارم به زودی بتوانم پرواز کنم و از این طریق به یکی از آرزوهای کودکی ام برسم.

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید.

t گفتگوی اختصاصی با مهران رجبی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *