آشنایی با باتری لپ تاپ

t آشنایی با باتری لپ تاپ

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

battery.nojavanha (7)

battery.nojavanha (5)یکی از ضروری ترین قسمت های لپ تاپ باتری آن می باشد که در صورتی که برق نباشد کمک می کند تا سیستم شما همچنان به کار خود ادامه دهد. باتری های متفاوتی برای لپ تاپ ها وجود دارند که توسط شرکت های تولید کننده لپ تاپ ها تهیه می شوند.

همان طور که می دانید باتری یکی از اصلی ترین و پر دغدغه ترین قسمت های یک وسیله ی الکترونیکی است. پس طبیعی است که هنگام خرید وسایلی همچون لپ تاپ به این نکته توجه خیلی خاصی شود و حتی شاید در خرید موبایل نیز باید به این نکته توجه کنیم. هر کمپانی، در معرفی باتری به کار  رفته در محصول خود، علاوه بر ذکر میزان ساعت کاری در حالت های مختلف، چند سلولی بودن آن را نیز بیان می کنند. شاید برای خیلی ها جالب باشد بدانند که این اصطلاح ها در واقع به چه معناست و چه تأثیری در روند کار و عملکرد باتری، مخصوصاً باتری لپ تاپ دارد. باتری ها در حالت کلی به دو صورت سری و موازی در یک پک بسته بندی می شوند که در حالت سری، شدت جریان ثابت می ماند و ولتاژ بالا می رود.

battery.nojavanha (6)در حالت موازی ، ولتاژ ثابت می ماند و شدت جریان بالا می رود و یک حالت دیگر نیز وجود دارد که حالت ترکیبی نام دارد که در آن هم ولتاژ و هم شدت جریان بالا می رود. در باتری لپ تاپ، همین حالت سوم وجود دارد. هر سلول در واقع یک باتری جداگانه است یعنی به عنوان یک باتری جداگانه در نظر گرفته می شود که بنا به نیاز دستگاه ساخته شده اند. مثلا در یک باتری لپ تاپ شش سلولی، سه سلول اول را سری می بندند، سه سلول دیگر را هم دوباره سری می بندند و این دو دسته ی سه تایی را با هم موازی می کنند تا ولتاژ و جریان مورد نظر تأمین شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
میدوری سیستم عامل جدید مایکروسافت

 

battery.nojavanha (1)بطور کلی نمی توان گفت که باتری لپ تاپ شش سلولی بهتر است یا چهار سلولی! زیرا تعداد سلول ها مطلقاً در بازدهی نهایی دستگاه نقش مستقیمی ندارند چرا که ممکن است دستگاه شما توان مصرفی بالایی داشته باشد و باتری را خیلی زودتر خالی کند. بنابراین حتی با این وجود هم نمی توان گفت که چه نوع باتری هایی بهتر هستند و کدام نمونه بدتر اما باید گفت که باتری هایی که سلول بیشتری دارند ولتاژ بالاتری نیز دارند. پس نتیجه می گیریم که در هنگام خرید لپ تاپ حتما به این نکته که باتری آن چند سلولی است توجه کنیم .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع شبکه از نظر مدیریت منابع چیست؟ (درس دوم )

battery.nojavanha (3)

t آشنایی با باتری لپ تاپ
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *