آشنایی با بازی های کامپیوتری قدیمی (۱)

t آشنایی با بازی های کامپیوتری قدیمی (1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Game consoles.nojavanha (1)

تمامی کسانی که امروزه از کامپیوتر برای بازی استفاده می کنند شاید بدانند که در گذشته این سیستم ها ی کامپیوتری نمی توانستند بازی ها را اجرا کنند . بلکه دستگاه هایی مخصوص بازی وجود داشت که تعداد آن ها بسیار زیاد بود و سالیانه نیز این دستگا ه ها جدیدتر نیز می شدند که از جمله آنها می توان به آتاری اشاره کرد که اکثر بچه های قدیمی آن را به خوبی به یاد دارند و خاطرات زیادی نیز از آن در ذهن ها باقی است.

Game consoles.nojavanha (2)

این کنسول که در سال 1977 به نام آتاری 2600 به بازار عرضه شد توانست سریع بین افراد محبوب شود حتی بزرگتر ها نیز از این دستگاه استفاده می کردند. سال های طولانی این دستگاه کار می کرد تا اینکه در سال 1986 نسخه جدیدی از این کنسول به نام آتاری 2600 جی ر به بازار آمد که همان کار را انجام میداد اما توانایی بهتری برای پخش بازی های جدید داشت. (هر چند این اولین کنسول نبود اما از معروف ترین آن ها بود ) این کنسول سالهای پشت هم با نسخه های متعددی به بازار عرضه شد و تمامی نسخه های آن در زمان خود مورد استقبال قرار گرفت .

Game consoles.nojavanha (3)

پس از این دستگاه با پیشرفت بازیها و همچنین این نیاز که دستگاهی باشد که خود نیز بازی هایی را در خود داشته باشد، کنسولی به نام sega به بازار عرضه شد. البته دستگاه آتاری نیز برای بازی های خود دارای یک سری فیلم بود که segs نیز همین خصوصیت را داشت اما یک سری بازی های کم حجم و ساده در حافظه داخلی آن که بسیار کوچک نیز بود وجو د داشت که این باعث شد افراد بیشتری از این کنسول استفاده کنند و این خود برای تولید کنندگان این دستگاه بسیار خوب بود اما نباید این را نیز نادیده بگیریم که این دستگاه تا مدتی توانست نیاز کاربران خود را مرتفع کند و پس از آن چون مدام بازی های جدیدی به بازار ارائه می شد باید دستگاهی می آمد که بتواند این بازی ها را نیز پوشش دهد که دستگاه های زیادی آمد که در مطالب بعدی به آن ها اشاره می کنیم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با نرم افزار Image Badger Deluxe

Game consoles.nojavanha (4)

 

 

 

t آشنایی با بازی های کامپیوتری قدیمی (1)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *