آشنایی با نویسنده ۹ ساله کتاب “مشاعره در مدرسه”

t آشنایی با نویسنده 9 ساله کتاب "مشاعره در مدرسه"

مهسا اخباری

هر گاه فراغتی در مدرسه دست می‌داد، با بچه‌ها مشاعره می‌کردیم. دفترچه‌ای هم داشتیم که هر کدام از همکلاسی‌‌ها شعرهایشان را در آن می‌نوشتند. در این دفترچه شعرها را به ترتیب الفبایی می‌نوشتیم اما صرفاً خواندن این دفترچه برای مشاعره کافی نبود و کمک چندانی به من و بچه‌های دیگر نمی‌کرد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

این پژوهشگر 9 ساله گفت: روزی مادرم به من گفت برای قوی شدن مشاعره‌ام بهتر است دیوان حافظ را بخوانم اما خط نستعلیق کتاب و دشوار بودن ابیاتش مرا از این کار بازداشت. به مادرم گفتم کاش می‌شد کتاب بهتری برای مشاعره داشته باشم. درست در همین ‌زمان بود که به فکرم رسید کتابی برای بچه‌ها گردآوری کنم تا هم قابل فهم باشد و هم حفظ کردن شعرهایش چندان سخت نباشد. می‌خواستم کتابی بنویسم که به دل بچه‌ها بنشیند. از این رو کتاب «مشاعره» را نوشتم.

وی توضیح داد: در آخر هر بخش این کتاب قسمتی با عنوان «گنجینه من» وجود دارد که دارای چند صفحه خالی است تا بچه‌ها در صورت تمایل بتوانند شعرهایی را که خودشان حفظ کرده‌اند و در کتاب نیست، آن‌جا بنویسند.

اخباری افزود: در این کتاب زندگی شاعران بزرگ هم آمده و مختصری از شرح احوال آن‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: سعی کردم از ابیات مختلف و متنوع در این کتاب استفاده کنم. تلاشم بر این بود شعرهایی برای کتابم انتخاب کنم که مناسب سن و سال بچه‌ها باشد. برای نوشتن زندگی شاعران هم مادرم از اینترنت استفاده کرد، همچنین در یافتن بیت‌های دشوار هم ایشان به من یاری رساند.

پدر مهسا اخباری گفت: من ناشرم و می‌خواستم کتاب مهسا را از سوی انتشارات خودم به چاپ برسانم اما این‌طور صلاح دیدم که چاپ اول کتاب را به صورت ناشر-مولف منتشر کنم.

پدر کوچکترین ناشر-مولف افزود: مهسا در مشاعره قوی است و کمتر کسی می‌تواند او را شکست دهد. ما دیوان‌های مختلفی در اختیار او قرار دادیم و او از همه فهم‌ترین شعرها برای گنجاندن در کتابش استفاده کرد.

چاپ دوم کتاب «مشاعره» با شمارگان پنج هزار نسخه و به قیمت 7 هزار تومان از سوی انتشارات راهنمای سفر به چاپ رسیده است.

ایبنا

t آشنایی با نویسنده 9 ساله کتاب "مشاعره در مدرسه"
1.7/5 - (3 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان ضرب المثل فارسی؛ هم خدا را می خواهد، هم خرما را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *