آی پدها و عوارض آن

t آی پدها و عوارض آن

 

4043

چندی پیش یعنی حدود یک سال قبل ، خبر در مورد یک جوان چینی که به خاطر خریدن یک آی پد کلیه ی خود را فروخته بود ، به مهم ترین اخبار اینترنت بدل شد . خب وقتی به ضرب و زور تبلیغات ، آی پد برای یک نفر تا این حد جذابیت دارد که قید سلامتی خود را می زند و بدن سالمش را به تیغ جراحی می سپارد ، حتما” برای دزدان فرصت طلب که کمی با تکنولوژی آشنایی دارند و قیمت آی پد را می دانند ، جذاب تر خواهد بود .

 

آی پد احتمال مواجه شدن دانش آموز و دانشجو با سارقان را افزایش می دهد !

بله ، وسیله ای کوچک اما با قیمتی در حدود 2 تا 3 میلیون تومان !! در این موارد احتمال رویارویی دانشجو یا دانش آموز با سارق یا سارقین زیاد می شود . البته هرچند می توانید روی آی پد خود رمز بگذارید ، اما خب سارقان این حرف ها حالیشان نیست . با عرض شرمندگی ، در هر صورت افرادی که آی پد دارند و درکلاس های مختلفی شرکت می کنند ، حتی سر کلاس هم باید مراقب همکلاسی های غریبه و مشکوک خودشان نیز باشند . اتفاق فقط برای دیگران نیست و به قول معروف ، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد !

آی پد حواس دانش آموزان را پرت می کند!

iPad-engaging-the-students  

بازی های متعدد ، برنامه و نرم افزار های مختلف ، دسترسی به اینترنت ، فیس بوک ، توییتر و … ضمن اینکه فروشگاه آنلاین iTunes دارای بیش از 500000 برنامه است که هر کدام از این برنامه ها ، به طور بالقوه جذابیت های کافی برای پرت کردن حواس دانشجویان در سر کلاس را دارند . علاوه بر آن سازگاری این پدیده فن آوری با نسل چهارم شبکه تلفن همراه و امکاناتی مانند توانایی برقراری مکالمه ویدئویی مزید بر علت شده است . بله ، لپ تاپ ها هم به قدر کافی سرگرم کننده هستند ، اما خب نه به اندازه آی پدها . ضمن اینکه به دلیل قابل حمل بودن بیش تر به نسبت لپ تاپ ، می توانند به کلاس هم برده شوند . در واقع به طور کلی وجهه سرگرم کنندگی یک تبلت همچون ، آی پد ، برجنبه های آموزشی و کاربردی آن می چربد و از این جهت هم نسبت به لپ تاپ ها در ارجحیت می باشند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با گوگل قسمت 3

آی پد دانش آموز را به انزوای اجتماعی می کشاند !

 thumbnail.ashx

والدین انتظار دارند فرزند آن ها در جامعه ، انسانی موقر ، برون گرا ، اخلاق مدار شود ، اما آی پد یک وسیله سرگرمی شخصی است ، که باعث می شود فرد هر دقیقه از زمان آزاد خود را در مقابل یک صفحه نمایش نازک بگذراند و از فضای اطراف خود فاصله داشته باشد .

آی پد نماد وضعیت مالی دانشجو می شود !

محصولات اپل از جمله آی پد ، نمادی تجملی دارند ، آن هم به دلیل اینکه بسیار گران قیمت هستند . بر همین مبنا ، دارا بون آی پد از سوی برخی دانش آموزان و دانشجویان ، باعث متمایز شدن آن ها از سایرینی می شود که فاقد این وسیله اند . ضمن اینکه بعضی از دانشجویان فکر می کنند که اگر این نوع تبلت ها را داشته باشند ، در بین افراد محبوب تر هستند که به طور حتم این طور نخواهد بود و بهر حال یک آی پد می تواند تبعات منفی در این زمینه ایجاد کند .

قدیمی شدن سریع مدل آی پد

تکنولوژی روز دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و هر روزه مدل های جدیدی از محصولات به بازار می آید . اپل نیز هر چند وقت یکبار مدل های جدیدی از محصولات خود را روانه بازار می کند ( معمولا ” هر سال یک نمونه جدید از آی پد یا گوشی آیفون به بازار عرضه می کند ) . در حقیقت اپل از آوریل 2010 تا سال 2012 ، نسل های مختلفی از آی پد را عرضه کرده است . به همین دلیل صاحبان این دستگاه پس از مدتی از آی پد خود خسته می شوند و با دیدن آی پدهای جدید تر ، به دنبال متقاعد کردن خود هستند تا مدل جدید تری بخرند . آی پد 1 ، آی پد 2 ، آی پد جدید ، مینی آی پد . در حالیکه این مساله در مورد لپ تاپ صدق نمی کند و یک لپ تاپ فارغ از عرضه مدل های جدید آن به بازار ، تا سالها می تواند به عنوان یک وسیله صرفا ” کاربردی ، همراه شما باشد .

t آی پدها و عوارض آن
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “آی پدها و عوارض آن

  1. زهرا سادات :

    بله منم با حرف شما موافقم آیپد فقط برای بازی و فیسبوک و این حرفا نیست!
    خیلی ها از اون به عنوان یه وسیله ی کاری استفاده میکنند!

  2. b_sina :

    درباره ی قدیمی شدن سریع مدل ipad موافقم چون خودم هم این وسیله را دارم. ولی سردبیر محترم خیلی ها از این وسیله به عنوان ابزار کار استفاده میکنند پس این وسیله ی بدی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *