ابداع نخستین چراغ‌ هوشمند برای خودروها

t ابداع نخستین چراغ‌ هوشمند برای خودروها

چراغ هوشمند (1)دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون نمونه‌ اولیه چراغ‌های هوشمندی برای خودروها ابداع کرده‌اند که به رانندگان کمک می‌کنند در برف و باران سنگین هم قدرت دید قابل‌توجهی داشته باشند.

رانندگی در برف و باران زیاد در شب موجب بروز شرایط خطرناکی برای رانندگان است و آن ها مجبورند برای داشتن رانندگی ایمن‌تر از سرعت خود بکاهند.

نمونه اولیه چراغ هوشمند جدید در داخل چراغ‌های جلو اتومبیل F-150 فوردقرار می‌گیرد.

تیم علمی از سال 2012 بر روی ساخت این چراغ‌ها که کار کرده و کارکرد آن به این شکل است که چراغ هنگام بارش بخش کوچکی از پرتو نور را که به قطرات باران یا برف برخورد می‌کنند، خاموش می‌کند تا پرتاب نور کاهش نیابد.

در حالت عادی، رانندگان باید در باران سنگین یا برف با نور کم حرکت کنند تا بتوانند جلوی خود را ببینند با این حال، چراغ های جدید به آن‌ها امکان استفاده از نوری با اشعه‌های بلند برای روشن‌کردن مسیر پیش روی را می‌دهد.

نمونه‌های اولیه این چراغ‌ها به حدی بزرگ بودند که باید روی جعبه شفاف ویژه‌ای روی خودرو جاسازی می‌شدند و این موضوع کاربرد آن‌ها را در دنیای واقعی غیرممکن می‌کرد. با این حال، ابزار جدید به اندازه‌ای کوچک است که برای نخستین بار می‌توان آن را بر روی یک خودروی استاندارد به کار برد.

دانشمندان مدعی‌اند این چراغ‌ها 98 درصد دید راننده را ارتقا می‌دهند.

ایسنا

t ابداع نخستین چراغ‌ هوشمند برای خودروها
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رستورانی با غذاهای چاپ شده با فناوری چاپ سه‌بعدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *