مراقبت از موی چرب ؛ به همین سادگی!

t مراقبت از موی چرب ؛ به همین سادگی!
t مراقبت از موی چرب ؛ به همین سادگی!

مراقبت از موی چرب یکی از مشکلات نوجوان هاست. اگر خاطرتان باشد درباره جوش های صورت و بدن و دلیل وجود آنها در دوران نوجوانی مطالبی خواندیم. جالب است بدانید که دلیل موهای چرب هم دقیقا مانند دلیل جوش های دوران نوجوانی است!

عوامل زیادی در جنس موی سر دخیل هستند ولی امروز می خواهیم درباره موهای چرب، دلیل آن و راه های خلاص شدن از مشکل چربی بیش از حد مو صحبت کنیم. خوب است بدانید که هر تار مو یک غده چربی منحصر به خود دارد. وظیفه غده چربی درخشان نشان دادن مو است و در واقع، موجب ضد آب بودن تار مو می شود. هنگامی که غده چربی بیش از حد نیاز چربی تولید کند موی سر چرب می شود، حالت روغنی به خود می گیرد و درخشان تر به نظر می آید.

مراقبت از موی چرب

مراقبت از موی چرب و شستن روزانه مو

برای نوجوانان عزیزی که از جنس موی چرب رنج می برند راه حل هایی وجود دارد. یکی از راه حل های ساده، شستن روزانه موی سر است. شامپوهای متعددی هستند که می توانند میزان چربی مو را کنترل کنند. اکثر مارک های شامپو از فرمولی یکسان برای تولید شامپو مخصوص موهای چرب استفاده می کنند. به شما نوجوانان عزیز توصیه می کنیم که دنبال مارک های گران قیمت نباشید و به فرمول شامپو و مواد تشکیل دهنده شامپو که در برچسب محصول نوشته شده دقت کنید.

برای شست و شوی موهای چرب باید از آب گرم استفاده کرد. سعی کنید به آرامی موهایتان را ماساژ دهید. ساییدن سخت مو نه تنها کمکی به از بین رفتن چربی مو نمی کند بلکه باعث صدمه زدن به موهایتان نیز می شود.

مراقبت از موی چرب

بعد از آبکشی کردن موهایتان، می توانید از حالت دهنده مو کمک بگیرید. فراموش نکنید که حالت دهنده مو نیز باید مخصوص موهای چرب باشد چون عموما حالت دهنده ها باعث چرب شدن بیشتر مو می شوند. مطمئنا می دانید که ژل ها و محصولاتی که برای شکل و حالت دادن مو استفاده می شوند اکثرا باعث روغنی تر شدن مو می شوند. بهتر است به صورت مکرر از این محصولات استفاده نکنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راز سفید بودن پوست زنان کره ای چیست؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t مراقبت از موی چرب ؛ به همین سادگی!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *