انتخاب ۱۰۵۸ نفر برای سفر یک طرفه به مریخ

t انتخاب 1058 نفر برای سفر یک طرفه به مریخ

5aa662b29c383de7872842062d6f59ef_XL

پروژۀ مارس وان (Mars-One) بعد از بررسی هایی 1058 نفر از 200 هزار نفری که از سراسر جهان برای سفر یک طرفه به سوی مریخ ثبت نام کرده بودند، برگزید. چنین ثبت نام عظیمی با وجود یک طرفه بودنش تمام مسئولان این پروژه را شگفت زده کرده است، اما در نهایت از میان تمامی افراد نامزد آن دسته از افرادی که دارای شرایط جسمانی و روانی مناسب تری بودند، انتخاب شدند. از میان 1058 کاندید انتخاب شده، 55 درصد مرد و 45 درصد زن هستند. 63 درصد از کل این افراد دارای مدرک دانشگاهی و تخصصی در زمینه های گوناگون هستند.(3 درصد آنان پزشکان متخصص). از نظر پراکندگی جغرافیایی محل زندگی افراد منتخب 43 درصد ساکن آمریکای شمالی و جنوبی، 21 درصد آسیا، 27 درصد اروپا، 5 درصد آفریقا و 4 درصد اقیانوسیه است. سن افراد منتخب از 18 تا 60 سال است که بیشترین دامنۀ سنی میان 26 تا 55 سال اعلام شده است.

این افراد در مراحل مختلف مورد آزمایش و محک قرار می گیرند و تا سال آینده افراد نهایی اعلام خواهند شد. افرادی که در نهایت انتخاب می شوند، برای آماده سازی و تطابق یافتن با محیط مریخ باید به مدت 9 سال در پست ترین مناطق زمین از نظر سختی زندگی آن آن هم در شرایط پیچیده از جمله مناطق قطبی و کویری زندگی کنند؛ محیط هایی که تجربۀ دشوارهایی شبیه به آن چه در مریخ رخ می دهد را برای این گروه ممکن کند.

بعد از آن افراد منتخب طی سفری 2101 روزه در سال 2024/1402 به مریخ اعزام خواهند شد.

پروژۀ مارس وان، پروژه ای بسیار عظیمف تکنیکی و شگفت است. در زمان شروع به کار، این پروژه برای داوطلب شدن از تمامی مردم در سراسر جهان دعوت به عمل آورد که بدون داشتن پیش شرط خاصی شرکت و ثبت نام کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کدام برس مو را انتخاب کنیم؟

این پروژه نخستین پروژه ای است که به طور جدی و قطعی برای بررسی محیط مریخ و نأثیر آن بر زندگی انسانی اجرا می شود. علاوه بر آن، این پروژه سعی دارد که سطح مریخ را با دقت بیشتری به ویؤه در مورد زیست پذیری این سیاره در گذر زمان بکاود. از مهم ترین حامیان این پروژه که قرار است بخش اعظم و بسیلر حساس پروژه در طراحی و ساخت قطعات و اجزا را انجام دهند، دو شرکت اسپیس-ایکس و لاکهید مارتین هستند.

این پروژه شامل بخش ها و برنامه ریزی های متفاوتی است. از مهم ترین بخش های اجرایی آن می توان به فرود کاوشگری همراه با یک یدک کش روی سطح مریخ در سال 2018/1396 که بررسی محیطی مریخ و یافتن بهترین مکان برای ساکن شدن نخستین انسان های مریخی خواهد پرداخت، اشاره کرد. در سال 2020/1398 اقامتگاه هایی با محتویات بسیار مهم برای حفاظت های زیستی و غذایی به سمت مریخ فرستاده می شود و در سال 2021/1399 در مکان منتخب قرار خواهد گرفت.این محموله ها اساسی ترین بخش برای حیات و زندگی مریخ نوردان خواهد بود و در برگیرندۀ آب، غذا، اکسیژن، سامانه های تهویه، صفحه های دریافت کنندۀ انرژی خورشیدی، سامانه های الکترونیکی و غیره است.

منبع: ماهنامۀ نجوم

t انتخاب 1058 نفر برای سفر یک طرفه به مریخ
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “انتخاب ۱۰۵۸ نفر برای سفر یک طرفه به مریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *