اگر می خواهید بعد از دهه ۴۰ نیز پوستی زیبا داشته باشید…

t اگر می خواهید بعد از دهه 40 نیز پوستی زیبا داشته باشید...

پوست خوببه گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از جام نیوز، تا قبل از دهه 40 صبح ها صورت را  می شوئید و به بیرون  می روید. پس از دهه 40  پوستتان احتیاج به مراقبت ویژه ای پیدا می کند و کرم هایی که از قبل مصرف می کردید دیگر زیاد کارساز نیستند. چون بعد از دهه 40 پوست به تدریج کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند. این دو عنصر کارشان مقابله با شل شدن پوست است هنوز خطوطی روی صورت نیفتاده است ولی پوست خشک می شود.

نگهداری روزانه

اگر پوستتان خشک است فقط شب ها و در غیر این صورت صبح و شب صورتتان را با صابون ملایم بشویید. صبح ها مرطوب کننده و شب ها کرم شب استفاده کنید. تونر کمک می کند منافذ پوستتان بسته شود. سپس ضد آفتاب بزنید.

نگهداری هفتگی

هفته ای یک بار و اگر پوستتان چرب است دو بار لایه برداری کنید. این کار کمک می کند خط های سطحی محو شود و رطوبت بیشتری جذب پوستتان شود. بخار دادن و ماسک گذاشتن هفتگی هم می تواند بسیار مفید است.

محصولات

مرطوب کننده هایی را انتخاب کنید که هیدروکسید اسید داشته باشد تا از پوستتان لایه برداری کند و رتینول داشته باشد تا تاثیر منفی عوامل محیطی را که باعث چروک است از بین ببرد. همچنین عصاره ی چای سبز، قرمزی پوست را از بین می برد. ضد آفتاب با spf 30  انتخاب کنید.

تغییر سبک زندگی

اگر سیگاری هستید آن را کم کنید. سیگار کشیدن باعث ایجاد خط  اطراف لب می شود و  سرعت کلاژن سازی را کم می کند. ضد آفتاب و عینک بزنید و غذاهای سالم و سبزیجات و غلات استفاده کنید.

t اگر می خواهید بعد از دهه 40 نیز پوستی زیبا داشته باشید...
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
8 عامل چین و چروک های پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *