بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی

t بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی
t بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی

بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی

در بیشتر موارد زمانی که صحبت از یادگیری زبان انگیسی می شود ذهن افراد درگیر کتاب، جزوه، کتاب های کمکی، دیکشنری ها و غیره می شود. اما این روش ها ممکن است در بهترین آموزشگاه زبان هم کسل کننده و یکنواخت باشد به نحوی که زبان آموز را خسته کند. برای یادگیری بهتر می خواهیم از روش های سرگرم کننده آموزش زبان انگلیسی مانند بازی و سرگرمی که نشاط آور می باشد و هم موجب یادگیری بیشتر در افراد می شود استفاده کنیم.

این موضوع که آیا شما در حال آموزش به بزرگسالان و یا کودکان هستید تفاوتی ندارد چرا که باید بازی ها را طوری انتخاب کنید که موجب لذت بردن زبان آموز، مفرح شدن کلاس و نکته مهم که یادگیری است بشود. بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی و کمک به گرفتن مدرک آیلتس می تواند موارد زیر باشد:

t بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی

مسابقه تخته سیاه برای یادگیری زبان انگلیسی

بازی تخته سیاه باید تعداد افراد 6 نفر یا بیشتر باشد، اگر فضای کافی در کلاس دارید کلاس را به 3گروه تقسیم کنید و تخته را به دو گروه تقسیم کنید و موضوع را بالای تخته بنویسید. سپس زبان آموزان باید طبق موضوع ذکر شده کلمات مرتبط را به شما بگویند و هر تیم به ازای هر کلمه صحیح یک امتیاز می گیرد. این بازی یک فعالیت سرگرم کننده است که تاثیر بسیاری در یادگیری افراد به خصوص کودکان داشته است.

بازی دو حقیقت و یک دروغ برای یادگیری زبان انگلیسی

می توان گفت این بازی سرگرم کننده برای شناخت بیشتر زبان آموزان در بین بزرگسالان صورت می گیرد که نوعی یخ شکن عالی در کلاس به حساب می آید! این بازی تاثیر بسیاری در تقویت و تمرین مهارت های صحبت کردن دارد. نحوه بازی به این صورت است که بر روی تخته اظهار نظری در رابطه با خودتان بنویسید یک مورد باید دروغ باشد و دیگری درست! اجازه دهید دانش آموزان از شما سوالاتی در مورد هر یک از این اظهار نظرها بپرسند و سپس حدس بزنند که کدام یک حقیقت است. اگر آن ها به درستی حدس بزنند، برنده خواهند شد.

بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی

بازی با کلمات در یادگیری زبان انگلیسی

بازی با کلمات می تواند گزینه مناسبی برای تقویت آموزش زبان انگلیسی باشد، این بازی عالی برای تشویق زبان آموزان به کار تیمی و به وجود آمدن حس رقابت در آن ها است. در این بازی سن افراد اهمیت ندارد و کمک بسیاری برای تمرین گرامر، ساختار زمانی، نوشتن و خواندن دارد. در این بازی شما تعدادی جمله را می نویسید و جلات را برش زده تا به چند کلمه تبدیل شود، هر جمله را درون کلاه، فنجان یا هر وسیله دیگری می اندازید و از هم جدا می کنید.
تیم ها باید کلمات خود را به ترتیب و صحیح قرار دهند و در آخر تیم برنده اولین تیمی است که کلمات را درست در کنار یکدیگر قرار دهد تا جمله صحیح شکل گیرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عید سعید غدیر خم مبارک

صندلی داغ

بازی صندلی داغ برای یادگیری زبان انگلیسی

این بازی جزو یکی از بازی های مورد علاقه زبان آموزان در هر سنی می باشد. در این بازی اجازه می دهد تا زبان آموزان از واژگانی که می دانند استفاده کنند که موجب رقابت در کلاس هم می شود. مزیت این بازی این است که دایره لغات زبان آموزان بالا می رود و همچنین قادر به افزایش مهارت های گفتاری و شنیداری خود هستند.
نحوه بازی صندلی داغ به این صورت است که کلاس را به دو گروه تقسیم کنید، از هر تیم 1 نفر انتخاب شود که بر روی صندلی داغ بنشیند، حتما فرد انتخاب شده باید پشت به تخته بنشیند. یک کلمه را بر روی تخته بنویسید، افراد گروه باید راهنمایی کنند تا فردی که بر روی صندلی نشسته است کلمه را حدس بزند.

مشکل من چیست برای یادگیری زبان انگلیسی

به عبارتی این یک نوع بازی EFL برای تمرین دادن و مشاوره گرفتن است، این روش برای زبان آموزانی که قصد دارند خود را محک بزنند بسیار کاربرد دارد. مزیت این بازی این است که گفتار، شنیدار و گرامر را تقویت می کند و برای تمام سنین مناسب است.
نحوه ی بازی به این صورت است که در پایان کلاس سوالاتی مرتبط با درس آن جلسه را روی کاغذ نوشته و هر کدام را با چسب به پشت هر یک از دانش آموزان بچسبانید.
زبان آموزان باید از یکدیگر برای حل این سوال کمک بگیرند.
آن ها باید بتوانند مشکل خود را بر اساس مشاوره ای که از همتایان خود دریافت می کنند، حل کنند.
برای سنین بزرگسالان و سطوح بالاتر از مسائل پیچیده تر مبهم تر که به تمرکز بیشتری نیاز دارند استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تنگه براق؛ جاذبه طبیعی و تاریخی ناشناخته

نتیجه گیری
•    با انجام بازی های انگلیسی برای کلاس زبان، کودکان از یادگیری زبان انگلیسی خسته نمی شوند و فرار نمی کنند.
طوری که اگر ساعت ها مشغول بازی و در عین حال آموزش باشند خسته نخواهند شد

•    یادگیری بسیاری از لغات و گرامر با تکرار بدست می آید.
آموزش زبان انگلیسی با بازی و سرگرمی این فرصت را می دهد تا این تکرار به صورتی کسل آور نباشد.

•    بازی ها تاثیری همانند قرار گرفتن در محیطی واقعی را دارند.

•    گاهی بازی انگلیسی باید به صورت گروهی انجام شوند که باعث افزایش تاثیرگذاری بازی در یادگیری و تعام شود.

t بازی های سرگرم کننده برای آموزش زبان انگلیسی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *