باور می‌کنید این برج‌های بلند قرون وسطایی باشند؟

t باور می‌کنید این برج‌های بلند قرون وسطایی باشند؟

در قرون وسطی، شهر بولونیا در شمال ایتالیا بی شباهت به منهتن امروزی نبود. صد‌ها برج بلند سر به فلک کشیده در مقابل دریایی از پشت بام هایی با کاشی‌های قرمز قرار داشتند. این برج‌ها توسط خانواده‌های ثروتمند شهر برای نشان دادن و به رخ کشیدن قدرت و ثروتشان ساخته می‌شد. بین قرون ۱۲ و ۱۳، بالونیا ۱۸۰ برج و حتی بیش تر داشت.

در قرن سیزدهم بسیاری از برج‌ها تخریب شدند یا فروریختند. آن هایی که باقی ماندند بعد‌ها برای کاربردهای مختلفی مثل زندان، برج شهر، فروشگاه یا ساختمان مسکونی به کار رفتند. آخرین تخریب‌ها در سال ۱۹۱۷ اتفاق افتاد وقتی دو برج برای یک طرح بازسازی بلندپروازانه، اما تاسف آور تخریب شدند.

اکنون حدود ۲۰ برج در بولونیا باقی مانده است. مشهورترین آن‌ها دو برج هستند، آسینلی و گارسیندا، که نمادهای محبوب این شهر هستند. هر دو برج به نام خانوادگی مالکان قدیمیشان نام گذاری شده اند. برج آسینلی بلندتر است و ۹۷ متر ارتفاع دارد، اما برج گارسیندا ۴۸ متر است و ۳. ۲ متر کج شده است. هر دو برج در اصل ارتفاع مشابهی حدود ۶۰ – ۷۰ متر داشتند، اما برج گارسیندا در قرن چهاردهم کج شد و مقداری از ارتفاع آن فروریخت. از سوی دیگر، برج آسینلی ئدر قرن چهاردهم به زندان تبدیل شد و ارتفاع آن افزایش یافت. در این دوره یک سازه چوبی به ارتفاع ۳۰ متر بالای برج اضافه شد که با یک پل چوبی به برج گارسیندا می‌رسید. این پل در سال ۱۳۹۸ تخریب شد.

برج های قرون وسطی (2)

برج های قرون وسطی (3)

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

برج های قرون وسطی (4)

برج های قرون وسطی (5)

برج های قرون وسطی (6)

برج های قرون وسطی (1)

برج های قرون وسطی (7)

t باور می‌کنید این برج‌های بلند قرون وسطایی باشند؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
به «شهر ممنوعه چین» سفر کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *