بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

بزرگ ترین مدرسه جهان
t بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

بزرگترین مدرسه جهان در کدام کشور است؟ شاید برایتان جالب باشد جواب این سؤال را بدانید. این مدرسه در کشور هندوستان است و در کتاب رکودهای جهانی گینس به عنوان بزرگ ترین مدرسه دنیا به ثبت رسیده است.

ساعت 7:30صبح جمعیتی از دانش آموزان شهر لاکنو در شمال هند به سمت مدرسه می روند. در بزرگ  ساختمان مدرسه بارمی شود و سیل جمعیت دانش آموزان به سمت کلاس ها می روند . شاید تصور یک مدرسه که 7500 دانش آموز 7 تا 17 ساله در آن تحصیل می کنند بسیار سخت باشد . اما این فقط یک شعبه از بزرگ ترین مدرسه دنیاست . بقیه پردیس های این مدرسه در سطح شهر تقسیم شده است تا دانش آموزان به راحتی به این مکان ها دسترسی داشته باشند.

بزرگ ترین مدرسه جهان

بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

بزرگ ترین مدرسه دنیا در شهر لاکنو در مرکز پرجمعیت‌ترین ایالت اوتار پرادش کشور هندوستان واقع شده است. مدرسه‌ی منتسوری اکنون بیش از55547 نفر دانش‌آموز دارد. این مدرسه ۱۰۰۰ کلاس درس و ۲۵۰۰ معلم دارد. جالب است بدانید این مدرسه موفق شده است جایزه صلح سارمان یونسکو را هم به دست آورد. هم چنین  دالایی لاما جایزه امید برای بشریت خود را به موسس مدرسه اعطا کرد. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که هر کلاس ۴۵ دانش‌آموز دارد و با این شلوغی در روند آموزش اختلالی ایجاد نمی‌شود. پدر و مادرها نیز از اینکه فرزندان‌شان در این مدرسه تحصیل می‌کنند خوش‌حال و راضی هستند. مدرسه‌ی منتسوری یکی از برترین مدارس هند از نظر علمی است.

پیشنهاد مطالعه :

بزرگ ترین برج جهان 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
5 خوراکی غیر لبنی سرشار از کلسیم

ثبت در کتاب رکوردهای گینس

این دومین بار است که این مدرسه عنوان رکورد جهانی بزرگ ترین مدرسه دنیا  را به دست می آورد. در سال 1999، این مدرسه  برای باراول با بیش از 22612 دانش آموز موفق به کسب ثبت رکورد در کتاب جهانی گینس شد. البته قبلا این رکورد در اختیار یک مدرسه کره ای با 20000 دانش آموز بود. 

عکس بزرگترین مدرسه جهان

راز موفقیت بزرگترین مدرسه جهان

جاگدیش گاندی به همراه همسرش بهارتی در سال ۱۹۵۹ این مدرسه را تأسیس کردند. آن زمان این مدرسه کار خود را با تنها ۵ دانش‌آموز آغاز کرد. اما  بعد از نیم قرن بعد، مدرسه که در چندین شعبه در سطح  گسترده شد.  زیرا هیچ مکانی در شهر وجود ندارد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند این جمعیت عظیم را در خود جای دهد.

The biggest school in the world

جاگدیش گاندی هنوز در سن ۷۵ سالگی هم مدرسه را اداره می‌کند. او درباره موفقیت بزرگ ترین مدرسه جهان می‌گوید: دلیل اصلی موفقیت مدرسه، امکانات خوب و همچنین نحوه‌ی درست آموزش است که باعث می‌شود خیال والدین راحت باشد. همچنین کلاس‌هایی با عنوان کلاس‌های صلح در این مدارس برگزار می‌شوند که توانسته‌اند توجه سازمان‌های صلح جهانی را جلب کنند. شعراین مدرسه تغییر جهان از طریق آموزش و مدرسه است .

t بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

مدرسه ای که دولتی نیست

این مدرسه با  وجود آنکه مدرسه بزرگی است ،اما دولتی و رایگان نیست . اگرچه شهریه آن  25 درصد ارزان تر از برخی مدارس  دیگر در لاکنو است، شهریه مدارس غیر دولتی هند بین 300 تا 700 پوند در سال است، در حالی که متوسط ​​درآمد سرانه مردم  1080 پوند است.این نشان می دهدکه همه نمی توانند از خدمات مدارس غیر دولتی استفاده کنند. البته یک چهارم دانش اموزان از خانواده های فقیر هستند که با تخفیف در شهریه ثبت نام شده اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ جاذبه‌ بی‌نظیر فرانسه

بزرگترین مدرسه جهان

معلمان مدرسه دستمزدی بالاتر از مبلغ مقرر برای معلمان مدارس دولتی دریافت می‌کنند ودر صورتی که تعداد دانش آموزان کلاس بیش از 45 نفر شود مبلغی نیز به عنوان اضافه کار دریافن می نمایند. همچنین برای آن که معلمان بتوانند به همه دانش اموزان کلاس و تکالیف آن ها برسند هر معلم یک دستیار هم دارد.دانش آموزان این مدرسه از همه مذاهب هند مانند مسلمانان ، هندو، بودایی ها و …  هستند که در کنار هم به راحتی درس می خوانند.

t بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

 

کوچک ترین مدرسه دنیا در ایران

در کنار بزرگترین مدرسه جهان خوب است درباره کوچکترین مدرسه دنیا هم بدانیم. فکر می‌کنید کوچکترین مدرسه باید چند دانش‌آموز داشته باشد؟ مدرسه کالو در روستای جمال‌آباد در استان بوشهر است.

این مدرسه تنها یک دانش‌آموز دارد! البته اینطور نبوده است که کالو از ابتدا یک دانش‌آموز داشته باشد. سال‌ها گذشتند و دانش‌آموزان مدرسه را پشت سر گذاشتند و اکنون فقط یک دانش‌آموز در این مدرسه درس می‌خواند که آن هم سمانه است.

جالب است که معلم این مدرسه هر روز برای درس‌دادن به سمانه به مدرسه می‌آید و تعداد دانش‌آموزان تغییری در روند آموزش ایجاد نکرده است.

منبع: روزنامه گاردین 

t بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!
3.7/5 - (6 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “بزرگترین مدرسه جهان با ۵۵ هزار دانش‌آموز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *