بزرگ ترین تخم دنیا

بزرگ ترین تخم مرغ دنیا
t بزرگ ترین تخم دنیا

بزرگ ترین تخم دنیا مربوط به چه حیوانی است ؟ بزرگ ترین تخم جهان  طبیعتا باید متعلق به بزرگترین حیوان دنیا باشد. شاید فکر کنید این تخم باید متعلق به یک دایناسور است . اما اینطور نیست. این تخم متعلق به پرنده ای عظیم الجثه است که نسل آن امروزه منقرض شده است.

t بزرگ ترین تخم دنیا

تخم فیل پرنده بزرگ ترین تخم دنیا

این پرنده که قدرت پرواز نداشته است  در ماداگاسکار زندگی می کرده است و آخرین تخم این پرنده بزرگ در اواخر قرن نوزده میلادی کشف شده است. بزرگی این پرنده باعث شده که آن را «فیل پرنده یا مرغ فیلی» نامگذاری کنند. نسل این حیوان های عظیم الچثه حدود هزار سال پیش منقرض شده است اما هنوز دلیل این انقراض مشخص نشده است.

تصویری از بزرگ ترین تخم دنیا

در کتاب انسان خردمند، نوشته یووال نوح هراری، از این پرنده‌ها صحبت شده است. او گفته است: «طی میلیون‌ ها سال در جزیره ماداگاسکار مجموعه ‌ای بی ‌نظیر از حیوانات زندگی می کردند. این مجموعه شامل مرغ فیلی، موجود بی‌ پروازی با قامتی سه متری و وزنی حدود ۵۰۰ کیلو و همچنین لمور عظیم الجثه، حیوانی شبیه به میمون، بود.» هراری در ادامه می‌گوید فعالیت انسان و برهم زدن اکوسیستم موجب نابودی این دو حیوان شده است.

تصویری از بزرگ ترین تخم دنیا

درباره بزرگترین پرنده دنیا بدانید

فیل پرنده، که بزرگترین پرنده در طول تاریخ نیز هست، حدود ۳ متر بلندی و ۵۰۰ کیلو وزن داشته است. فیل پرنده ها از خانواده شترمرغ ها بودند و بزرگی تخم آنها ۱۲۰ برابر یک تخم مرغ است. نکته جالب درباره این پرنده ها این است که آنها بینایی بسیار ضعیفی داشته اند و مانند جغدها با فرارسیدن شب به زندگی می پرداختند! خوب است بدانید «کیوی» نزدیک ترین پرنده به خانواده مرغ فیلی ها بوده. طی اسکنی که از جمجمه این پرنده به عمل آمد مشخص شد کیوی نیز پرنده ای شبانه اما کاملا نابینا بوده است.

پرنده فیلی

بزرگ ترین تخم دنیا به فروش رسید

در نهایت اینکه بزرگ ترین تخم دنیا چند سال پیش در یک حراجی در لندن با قیمتی بالا به فروش رسید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه باهوش تر شویم؟

 

 

t بزرگ ترین تخم دنیا
3.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • بزرگترین حیوان دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *