بهترین اسمارت فون های اندرویدی مجهز به پردازنده ۸ هسته ای

t بهترین اسمارت فون های اندرویدی مجهز به پردازنده ۸ هسته ای

زمانی که صحبت از چیپست دستگاه های اندرویدی می شود، واژه ی ۴ هسته ای و یا حتی بالاتر دیگر یک واژه ی نو و جدید نیستند و همه با آن آشنایی دارند. زمانی بود که ۴ هسته عدد زیادی به نظر می رسید اما با پیشرفت تکنولوژی حتی عدد ۴ هم برای تعداد هسته ها دیگر عدد بالایی نیست چون تا به امروز بیشترین تعداد هسته، ۸ در نظر گرفته شده است اما همه ی ما می دانیم که تعداد هسته ها هیچ گاه فاکتور نهایی برای تصمیم گیری در مورد بهترین های شرکت های معروف نبوده است.

از طرفی دیگر به لطف Qualcomm وMediaTek چیپست های بسیار مختلفی با قدرت های پایین و متوسط تولید شده است که بر روی سربازان اندرویدی پایین و میان رده ی بازار قرار گرفته اند. بسیاری از این چیپست ها ۶۴ بیتی هستند که یک امتیاز محسوب می شود.
خوب، رفته رفته دستگاه های ۸ هسته هم افزایش یافتند و ما تصمیم گرفتیم بهترین ها را در بین این دستگاه ها به شما معرفی کنیم. لیست زیر با توجه به زمان عرضه و معرفی تهیه شده است.

Samsung Galaxy Note 4

اسمارت فون های اندرویدی (1)

فبلت جدید و قدرتمند سامسونگ در دو مدل عرضه شد. یکی از این مدل ها به چیپست ExynosOcta 7 که ۸ هسته ای است مجهز شده است. در زمان رونمایی از این دستگاه، بهترین مشخصات را در بین تمام دستگاه های جهان داشت  البته روی کاغذ)، اما همیشه زمان ثابت نمی ماند!

Samsung Galaxy Note Edge

اسمارت فون های اندرویدی (2)

 

نسخه ی لبه دار Galaxy Note 4 هم از چیپست ۸ هسته ای بی بهره نماند. دقیقا از همان چیپست در این دستگاه هم استفاده شد و در نتیجه از نظر عملکرد و کارایی، بسیار مشابه یکدیگر هستند. طرفداران چیپست های ۴ هسته ای ناراحت نباشید! همان طور که گفتیم Note 4 و Note Edge دارای مدل دیگری با چیپست Snapdragon 805 هست.

Alcatel OneTouch Hero 2

اسمارت فون های اندرویدی (3)

این دستگاه از یک چیپست مدیاتک MT6592 هشت هسته ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز قدرت می گیرد که با یک RAM دو گیگابایتی کامل می شود. OneTouch Hero 2 از آلومینیوم ساخته شده است که خود خیلی جذاب به نظر می رسد. علاوه بر این محصولی از یک شرکت نه چندان بزرگ است یعنی چیزی خواهید داشت که هر روز، هر جایی نخواهید دید، یک چیز متفاوت!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بالاخره تلگرام هک شد؛ راه حل امنیتی برای کاربران

Huawei Ascend Mate 7

اسمارت فون های اندرویدی

غول بی نهایت چینی ها با چیپست Hisilicon Kirin 925 که ساخته ی خود هوآوی است وارد بازار شد و برای آن ۸ + ۱ هسته در نظر گرفته شد. نه، اشتباه نکنید، از غلط املایی خبری نیست، از نظر فنی این چیپست با ۹ هسته عرضه شد چون یکی از آن ها مخصوص DSP یا همان ” پردازش صدای دیجیتال” می باشد. در کل ۸ هسته معمولی روی دستگاه قرار گرفته است که باعث شده است Ascend Mate7 اینجا در خدمت شما باشد و ما نام آن را در لیست خود بیاوریم.

HTC Desire 820

اسمارت فون های اندرویدی (5)

به لطف چیپست ۶۴ بیتی Snapdragon 615 که داخل این دستگاه گنجانده شده است، Desire 820 یک میان رده ی قدرتمند محسوب می شود. یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰p، دو گیگابایت RAM، یک باطری ۲۶۰۰mAhو یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از مشخصات این دستگاه است.

Meizu MX4

اسمارت فون های اندرویدی (6)

گوشی Meizu MX4 با یک چیپست MediaTek مدل MT6595 عرضه شد. این چیپست ۸ هسته ای شامل ۴ هسته ی Cortex-A17 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز برای انجام وظایف سنگین تر و ۴ هسته ی Cortex-A7 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز می باشد.

Oppo R5

اسمارت فون های اندرویدی (7)

دومین گوشی نازک موجود در بازار یعنی Oppo R5 با چیپست ۶۴ بیتی ۸ هسته ای Snapdragon 615 8939 عرضه شد که معماری هر هشت هسته ی آن Cortex-A53 می باشد. حداکثر فرکانس هر هسته ۱٫۵ گیگاهرتز است.

Meizu MX4 Pro

اسمارت فون های اندرویدی (8)

MX4 Pro برادتر قوی تر MX4  با چیپست ۲۰ نانومتری Exynos 5 Samsung مدل ۵۴۳۰ عرضه شد که دقیقا مدل چیپست به کار رفته در این دستگاه همانند Galaxy Alpha می باشد. این به این معناست که به لطف تکنولوژی big.LITTLE چهار هسته Cortex-A15 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A7 با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز با یکدیگر کار می کنند.

Vivo X5 Max

اسمارت فون های اندرویدی (9)

Vivo X5 Max نه تنها در نازک بودن از Oppo R5 پیشی گرفته است بلکه از نظر چیپست هم قوی تر شده است. بله، این دستگاه ۴٫۷۵ میلی متری با همان چیپست Snapdragon 615 8939 عرضه شد اما بر خلاف Oppo این بار فرکانس هر هسته ۱٫۷ گیگاهرتز می باشد.

LG G Flex 2

اسمارت فون های اندرویدی (10)

LG G Flex 2 به طور غیر منتظره ای اولین دستگاهی شد که Snapdragon 810 در آن قرار گرفت. این چیپست قدرتمند بهترین و جدیدترین چیپست شرکت Qualcomm تا به امروز می باشد که بر پایه معماری ۶۴ بیتی ساخته شده است و انتظار می رود که پرچمداران سال ۲۰۱۵ همگی از این چیپست استفاده کنند.

Lenovo Vibe X2 Pro

اسمارت فون های اندرویدی (11)

نسخه ی بهبود یافته ی Lenovo Vibe X2 یعنی Vibe X2 Pro چیپست ۶۴ بیتی Snapdragon 615 درونش را با ظاهر لایه لایه ای خود، مخفی ساخته است. با وجود چیپست این دستگاه، ما ۸ هسته داریم که هر یک دارای فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز می باشند.

HTC Desire 826

اسمارت فون های اندرویدی (12)

جدیدترین میان رده ی قابل ستایش خانوده Desire شرکت HTC یعنی HTC Desire 826 هم از چیپست Snapdragon 615 که ۶۴ بیتی می باشد، استفاده کرده است. علاوه بر دوربین UltraPixel جلویی این دستگاه، چیپست آن یکی از ویژگی های اصلی این دستگاه می باشد که آن را به یک میان رده ی قدرتمند تبدیل ساخته است.

XiaomiMi Note Pro

اسمارت فون های اندرویدی (13)

مطمئنا XiaomiMi Note Pro مسیر بهتری را برای تسخیر جهان نسبت بهMi Note معمولی در پیش دارد چون این دستگاه یکی از قدرتمند ترین دستگاه های حال حاضر در جهان می باشد. چیپست Snapdragon 810 و ۴ گیگابایت حافظه ی RAM به طور حتم این دستگاه را به یکی از بهترین های جهان تبدیل می کند و به سختی برای آن رقیبی پیدا خواهد شد.

http://gadgetnews.ir/

t بهترین اسمارت فون های اندرویدی مجهز به پردازنده ۸ هسته ای
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *