بهترین حالت خوابیدن کدام است؟ (۱)

t بهترین حالت خوابیدن کدام است؟ (۱)

آیا به پشت، پهلو یا شکم خود می‌خوابید؟ اگر درد دارید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، برای راحت بودن احتمالا باید در وضعیت‌های خاصی بخوابید.
خوابیدن در وضعیت اشتباه می تواند باعث درد گردن یا کمر شده یا درد این نواحی را بدتر کند.

روش خوابیدن، می تواند گویای جنبه های شخصیتی شما باشد. در ادامه بهترین روش خوابیدن را می آموزید و نکاتی را درباره شخصیت شناسی از روی مدل خواب عنوان می کنیم.

آیا به روی شکم خود می خوابید؟

تقریبا 7% مردم روی شکم خود می خوابند. حال ببینیم خوابیدن روی شکم چه مضراتی دارد؟ این روش خوابیدن احتمالا سبب بهبود خروپف می شود، ولی ممکن است سایر مشکلات پزشکی را بدتر کند. در این وضعیت، گردن و ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار ندارند و همین امر باعث درد گردن و کمر می شود.

خوابیدن به روی شکم روی اعصاب فشار وارد کرده و سبب ایجاد کرختی، سوزش و درد عصبی می شود. بهتر است وضعیت دیگری برای خوابیدن انتخاب کنید. اگر قادر به ترک این عادت نیستید، بهترین طرز صحیح خوابیدن به روی شکم این است که پیشانی خود را روی بالش، بالا نگه دارید تا سر و ستون فقراتتان در وضعیت طبیعی قرار گرفته و فضای کافی برای تنفس داشته باشید.

وضعیت افتاده به روی شکم

حدود 7% افراد به روی شکم خود و در حالی که سرشان به یک سمت چرخیده است می خوابند. افرادی که در این وضعیت می خوابند، با دست های خود بالش را بغل می گیرند یا دست های خود را زیر بالش می برند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راز تابلوی لبخند ژوکوند چیست؟

محققین پی برده اند که افرادی که در این وضعیت می خوابند احتمالا افراد رک و پرحرف، اهل بیرون رفتن و اجتماعی بوده و چندان انتقادپذیر نیستند.

وضعیت سرباز

در این وضعیت، به پشت خوابیده و بازوها به سمت پایین و نزدیک به بدن است. تقریبا 8% مردم این گونه می خوابند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در این وضعیت می خوابند دارای شخصیتی آرام و خوددار هستند و معیارهای بسیاری برای خود و دیگران دارند.

این وضعیت برای افرادی که خروپف می کنند مناسب نبوده و آن ها را از داشتن خوابی راحت در طول شب باز می دارد. اگر خروپف باعث می شود که استراحت کافی نداشته باشید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا به پشت خود می خوابید؟

بعضی از افرادی که به پشت خود می خوابند، درد پایین کمر را تجربه خواهند کرد. این وضعیت خوابیدن، درد کمر فعلی را بدتر هم خواهد کرد. بنابراین این وضعیت برای درد پایین کمر مناسب نیست.

اگر خروپف می کنید یا دچار وقفه تنفسی در حین خوابیدن می شوید، خوابیدن به پشت این حالات را بدتر می کند. مزایای خوابیدن به پشت این است که سر، گردن و ستون فقرات در وضعیت طبیعی قرار گرفته و احتمال درد گردن کم می شود و می توان گفت بهترین روش خوابیدن برای گردن درد است.

خوابیدن به پشت و اندکی بالا بردن سر، بهترین وضعیت خوابیدن در سوزش سر معده است.

وضعیت ستاره دریایی

افرادی که در وضعیت ستاره دریایی می خوابند، به پشت خوابیده و بازوها را بالای سر می برند. نزدیک به 5% مردم این گونه می خوابند. روان شناسی شخصیت این افراد نشان می دهد که افرادی که در این وضعیت می خوابند، دوست ندارند در مرکز توجه باشند و احتمالا شنونده های خوبی بوده و بسیار کمک کننده اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه حال دلمان را خوب کنیم؟

مانند تمام افرادی که به پشت خود می خوابند، کسانی که در وضعیت ستاره دریایی می خوابند هم مستعد خروپف کردن و مشکلات خواب هستند.

آیا به پهلو می خوابید؟

بهترین وضعیت خوابیدن.سایت نوجوان ها (1)

پرطرفدارترین وضعیت خوابیدن تا به حال، خوابیدن به پهلو است. نزدیک به 41% مردم این گونه می خوابند، خود را جمع کرده و پاهای خود را خم می کنند. به این وضعیت، وضعیت جنینی هم می گویند. زنان بیش تر از مردان در این وضعیت می خوابند.

این وضعیت برای زنان باردار مناسب است، چراکه جریان خون به مادر و جنین را تسهیل می کند. این وضعیت برای افرادی که خروپف می کنند هم مناسب است. اگر مبتلا به آرتریت هستید، خوابیدن در این وضعیت ممکن است باعث ایجاد درد شود. جمع کردن خود در این وضعیت سبب ممانعت از تنفس عمیق به دلیل محدود شدن دیافراگم می شود.

برترین ها

t بهترین حالت خوابیدن کدام است؟ (۱)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *