چگونه گیاهان خانگی را تمیز کنیم؟

چگونه برگ گل و گیاه را تمییز کنیم
t چگونه گیاهان خانگی را تمیز کنیم؟

چگونه  برگ گل و گیاهان خانگی را تمیز کنیم؟

گل و گیاهان به خانه و محل کار شما زیبایی خاصی می دهند و هم چنین باعث تمیز شدن هوا می شوند. اما هر چند وقت یک بار باید برگ گل و گیاه را تمیز کنیم که هم زیبایی شان دوچندان شود و هم عمر آن ها طولانی شود.برای تمیزکردن گل و گیاهتان به این نکات توجه کنید:

گرد و غبار را از برگ گل و گیاه پاک کنید

ابتدا برگ های بزرگ را با دستمال خیس پاک کنید و اگر دیدید برگ گیاه به راحتی تمیز نمی شود از مقدار کمی مایع شوینده استفاده کنید. البته این شیوه برای گیاهان برگ پهن کاربرد بیشتری دارد.

تمیز کردن گیاهان

با قلم موی ظریفی برگ ها و گل ها را تمیز کنید

بعضی از گیاهان بسیار نرم و لطیف هستند و اگر بخواهید با دستمال برگ گل و گیاه را تمیز کنید ممکن است آسیب ببینند و خراب شوند. بنابراین از یک برس یا قلم موی نازک و لطیف استفاده کنید تا گرد و غبار و کثیفی را از روی آن ها تمیز کنید.

تمیز کردن برگها

گل و گیاه خود را با آب ولرم بشویید

گلدان گل خود را زیر شیر آب یا در سینک ظرف شویی زیر آب ولرم بگیرید تا گرد و غبار و کثیفی ها و حشرات روی برگ گل و گیاه به راحتی شسته و تمیز شود.

چگونه برگ گل و گیاه را تمییز کنیم

اگر در خانه گل یا گیاهی کوچکی دارید و تمیز کردن آن راحت نیست بهترین روش این است که خود گلدان را در آب بشویید. به این صورت که شما گیاه را برعکس کرده و دست‌هایتان را جلوی خاک قرار دهید تا خاک گلدان نریزد و به آرامی برگ ها را در آب فرو ببرید. با این روش گیاه را بشویید.

چگونه برگ گل و گیاه را تمییز کنیم

و در آخر شما می توانید یک اسپری براق کننده که مخصوص برگ گل و گیاه است روی گل هایتان اسپری کنید تا هم دیرتر کثیف شوند و هم زیباتر شوند. سعی کنید چند ماه یک بار به گل های خود برسید تا عمر بیشتری داشته باشند.

چگونه برگ گل و گیاه را تمییز کنیم

 امیرحسین رادفر

 

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
6 دلیل اصلی شکم داشتن ایرانی ها

t چگونه گیاهان خانگی را تمیز کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *