بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم
t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

قبولی در مدارس خاص می‌تواند ابزاری مهم برای رسیدن به موفقیت باشد. با این حال تحصیل در مدارس تیزهوشان و برتر مانند تیغ دو لبه است. همانقدر که دانش‌آموزان این مدارس شانس موفقیت دارند، درست به همان اندازه نیز ممکن است سرخورده شوند و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند.

در این شرایط که کتاب‌های کمک آموزشی مختلفی در بازار وجود دارند و تنوع، انتخاب را برای دانش‌آموزان سخت کرده، ما با شما هستیم تا با بررسی انواع کتاب تیزهوشان نهم، انتخاب و خرید را برای شما دوستان تسهیل کنیم.

با ما همراه باشید.

آزمون تیزهوشان چند بخش دارد؟

آزمون تیزهوشان مدارس در مقطع نهم، به دو بخش «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» تقسیم می‌شود؛ درسوالات بخش اول، هوش و قدرت تحلیل دانش‌آموز و در بخش بعدی، میزان تسلط به دروس محتلف سنجیده می‌شود که برای هر یک از این بخش‌ها، کتاب‌های خاصی طراحی شده است.

اما سوال اینجاست که: کدام بخش مهم‌تر است؟!

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که داوطلب آزمون تیزهوشان در کدام پایه باشید. در پایه ششم، نسبت سوالات هوش به سوالات استعداد تحصیلی، 60 به 40 است؛ بنابراین خرید کتاب هوش و استعداد تحلیلی، در اولویت بالاتری نسبت به خرید کتاب‌های تحصیلی قرار می‌گیرد؛ ولی در پایه نهم، نسبت پرسشها 50 – 50 است و هر دو بخش آزمون، اهمیت یکسانی دارند.

در ادامه به معرفی کتاب‌های مطرح در این حوزه، برای پایه نهم خواهیم پرداخت.

بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

کتاب های بخش استعداد تحصیلی نهم

در این قسمت، به بررسی خلاصه‌ی کتاب های مطرح این حوزه می‌پردازیم:

کتاب علوم نهم تیزهوشان خیلی سبز

کتاب علوم تیزهوشان نهم خیلی سبز مجموعه‌ای است کامل و به‌روزرسانی شده از مطالب درسی مورد نیاز دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی به همراه نزدیک به 2000 پرسش چهارگزینه‌ای با پاسخ تشریحی که قابل استفاده توسط تمامی دانش‌آموزان خصوصا آنها که تمایل شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و برتر را دارند می‌باشد. دانش‌آموزان می‌توانند همگام و همسو با کلاس درس از این کتاب به عنوان محتوای تکمیلی و به جهت عمق بخشی مطالب آموزشی، تثبیت آنها و تمرین بیشتر استفاده کنند.

t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

کتاب رشادت عربی نهم

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جدیدترین مدل ها و نحوه تزئین تم تولد پپا پیگ

کتاب عربی نهم رشادت مبتکران جز کتاب‌های تیزهوشان و نمونه دولتی می باشد. و به منظور آموزش دقیق و اصولی مباحث عربی پایه نهم تألیف شده است تا از این طریق بتواند در روند آموزشی این درس مؤثر واقع شود و به یادگیری مفاهیم درس عربی سرعت بخشد. در همین راستا منطبق با کتاب درسی، مطالبی ارائه شده تا افراد بتوانند هم زمان با تدریس دبیر از کتاب رشادت عربی نهم مبتکران به عنوان منبع کمک درسی استفاده نمایند.

کتاب فارسی نهم مبتکران (طالب تبار)

کتاب فارسی نهم مبتکران طالب تبار از بهترین کتاب‌ های کمک‌ درسی نهم، در راستای آموزش دقیق و مفهومی کتاب درسی، تسهیل یادگیری فارسی و عمق بخشیدن به معلومات دانش آموزان تهیه و تالیف شده است. به گونه ای نگاشته شده که با مطالعه آن دانش آموزان آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان را بدست می آورند. مطالب و محتوای کتاب مطابق و متناسب با سرفصل های کتاب درسی در چهار بخش ارائه شده است.

بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

کتاب جامع تیزهوشان نهم خیلی سبز:

کتاب جامع تیزهوشان نهم خیلی سبز شامل نمونه‌سوالات و تست‌های متنوع برای آمادگی دانش‌آموزان نهم برای آزمون‌های تیزهوشان و نمونه دولتی است. این کتاب دارای پاسخ‌نامه‌های دقیقی است که کار درسنامه را نیز به عهده می‌گیرند. این منبع، برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون‌های تیزهوشان شرکت کنند، مناسب است.

t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

کتاب 1 + 31 استان نهم به دهم پویش

کتاب 31 استان نهم به دهم 1402 انتشارات پویش، از کامل‌ترین منابع جهت آمادگی و آشنایی با آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می‌باشد. این کتاب کمک درسی برای هر درس نموداری آماری به همراه توضیحاتی از اهمیت هر مبحث عنوان کرده که سبب می شود دانش آموزان بر روی مباحث مهم تر تمرکز کنند. وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب های موجود این است که در کنار هر سوال، درس و مبحث مربوط به آن گفته شده است که سبب می شود دانش آموزان حین مواجه با سوالی که پاسخ آن را نمی دانند یا ایراد دارند با مراجعه به کتاب درسی راحت تر مبحث مربوط را بیابند و با مطالعه دقیق تر، به تسلط بیشتری در آن مبحث دست یابد. پاسخنامه تشریحی پس از هر آزمون ارائه شده که دانش آموزان می توانند میزان بازدهی خود را بسنجند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های ماسک بره برای کلاس دوم

 کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز:

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز به دو جلد تقسیم شده است. جلد اول شامل درس‌نامه، مثال‌ها و تست‌ها در 310 صفحه و جلد دوم شامل پاسخ‌نامه تشریحی در 284 صفحه می‌باشد. جلد اول تمام مسائل پایه نهم را پوشش می‌دهد و به شیوه‌ای رسمی و شیوا مطالب را ارائه می‌دهد. همچنین، در پایان هر فصل تست‌های آمادگی برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان وجود دارد.

کتاب فارسی نهم طالب تبار:

کتاب فارسی نهم مبتکران براساس کتاب درسی فارسی نهم تنظیم شده و شامل مطالبی چون معانی نثرها و شعرها، دانش‌های زبانی با پاسخ‌های تشریحی، سؤالات تستی، و آزمون‌های شبیه‌سازی تیزهوشان با پاسخ‌های تشریحی می‌باشد. کتاب با زبانی رسمی نوشته شده است و شامل تعداد زیادی سوال تستی و تمرین مفهومی است.

 

کتاب رشادت عربی نهم مبتکران:

این کتاب مطالب عربی نهم را به سطح پیشرفته آموزش می‌دهد. ابتدا مطالب هر درس به همراه مثال‌ها خلاصه شده و سپس با تمرین‌هایی  تثبیت می‌شوند. هر مبحث شامل آزمون تشریحی و پرسش‌های چهارگزینه‌ای است. پیشنهاد می‌شود برای بهره‌وری بیشتر، تمرین‌ها و جداول صرف با دقت حل شوند و پس از بررسی پاسخ‌ها، به خلاصه درس‌ها و نکات مهم توجه شود.

t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم

کتاب های هوش نهم

بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم به دهم عبارتند از:

کتاب هوش کمپلکس نهم:

قبل از خرید کتاب هوش کمپلکس نهم به دهم لازم است بدانید که این کتاب در سه بخش اصلی، یعنی استعداد کلامی، استعداد غیرکلامی و هوش ریاضی و استعداد فنی و فضایی، به بررسی توانایی‌های هوشی مختلف می‌پردازد. در ادامه توضیحات درباره هر بخش آمده است:

  • بخش استعداد کلامی:

در این بخش، مواردی مانند شناخت واژگان، ارتباط واژگان، دسته‌بندی و تناسب کلمات، تصحیح، تحلیل و درک عبارات، گزاره‌ها، استدلال و منطق، و مسائل الفبایی و کدگذاری کلامی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این بخش در 67 مبحث مختلف به تفصیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

  • بخش استعداد غیرکلامی:

در این بخش، مهارت‌های مرتبط با تحلیل و مقایسه تصاویر، درک ساختار شکل‌ها، منطق و تجسم دو‌بعدی در 33 مبحث مجزا بررسی می‌شوند.

  • بخش هوش ریاضی و استعداد فنی و فضایی:
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی زیبابین ( کالیدوسکوپ)

این بخش به مهارت‌های مرتبط با حساب، توانایی‌های عددی، ادراک و توانایی‌های حل مسئله، تحلیل هندسی و استدلال در 35 مبحث مختلف می‌پردازد. همچنین، به شناخت ابزار، ماشین‌های ساده و دید سه‌بعدی در 20 مبحث نیز پرداخته می‌شود.

  • بخش سرعت، دقت، توجه و تمرکز:

این بخش به تقویت توانایی‌های هوشی مرتبط با سرعت عمل، دقت، توجه و تمرکز می‌پردازد. این بخش شامل 4 فصل مجزا با 22 تیپ از مسائل جالب و زمان‌دار است.

همچنین، این کتاب شامل پاسخ‌نامه‌های تشریحی برای سؤالات اخیر آزمون‌های ورودی تیزهوشان است، که به تست و ارزیابی هوش و استعداد افراد می‌پردازد.

کتاب IQ  هوش و استعداد تحلیلی نهم:

کتاب IQ هوش و استعداد تحلیلی نهم منبعی است که به توسعه توانایی‌های هوشی در دو بخش اصلی می‌پردازد. در بخش نخست، به توانایی‌های استدلال غیرکلامی و استعداد تحلیلی پرداخته می‌شود.

استدلال غیرکلامی به کمک الگوها، دنباله‌ها، و شکل‌ها به تفکر افراد می‌پردازد. این نوع استدلال برای بیان ایده‌ها و حل مسائل از اعداد و کلمات بهره می‌برد. از این‌جهت، سؤالات مرتبط با استدلال غیرکلامی مجموعه‌ای از دنباله‌ها، الگوها، و شکل‌های مختلف را شامل می‌شوند و به‌عنوان بهترین نمایانگر هوش کلی (چندگانه) تلقی می‌شوند ، در حالی که استعداد به توانایی تحلیلی افراد می‌پردازد. سؤالات مرتبط با استعداد تحلیلی توانایی افراد را در جداسازی، شناسایی، و درک اجزای مختلف هر وضعیت خاص مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش دوم کتاب شامل چهار دوره تست‌های استعداد تحلیلی آزمون‌های ورودی سال‌های گذشته است که به همراه پاسخ‌های تشریحی جامع آورده شده است.

جمع بندی

در این مطلب، تلاش کریم تا بررسی کاملی بر کتب تیزهوشان نهم انجام دهیم و ویژگی‌ها و محتوای آنها تشریح کنیم.

هر کتابی که در اینجا نام برده شد، با ساختاری منظم و مرتب، تمامی مطالب درسی را به صورت کامل پوشش می‌دهد و تمرین‌ها و تست‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در این آزمون‌ها را به دست آورند. برای خرید هر یک از این کتاب های، با تخفیفات فوق‌العاده، می‌توانید از وبسایت کتابانه کمک بگیرید.

با آرزومی موفقیت تمام دانش آموزان ایران‌زمین.

منبع: خبر آنلاین

مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌ وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

t بهترین کتاب برای تیزهوشان نهم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *