به کمک این دستگاه می توانید مانند پرندگان پرواز کنید!

t به کمک این دستگاه می توانید مانند پرندگان پرواز کنید!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دانشمندان موفق به ساخت نوعی دستگاه شبیه ساز پرواز شدند که به کمک واقعیت مجازی به انسان ها اجازه می دهد پرواز مانند پرندگان را تجربه کنند.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان ایکاروس اسطوره یونانی تا لئوناردو داوینچی پرواز مانند پرندگان رویای بسیاری از انسان ها بوده است. اما این رویا به کمک دستگاه شبیه سازی که Birdly نام دارد و توسط محققان دانشگاه هنر زوریخ ساخته شده به تحقق پیوسته است.

کاربران وقتی روی این دستگاه شبیه ساز قرار می گیرند از دست هایشان به عنوان بال استفاده می کنند و می توانند به کمک بال های مجازی خود سرعت بگیرند و یا ارتفاع و جهت پرواز خود را تغییر دهند. این دستگاه یک هدست نیز دارد که تصاویر و صداهایی که پرندگان هنگام پرواز می بینند و می شنوند را تولید می کند.

افرادی که از این دستگاه شبیه ساز استفاده کرده اند می گویند که پروازی بسیار واقعی و لذت بخش را تجربه کرده اند. برای مثال وقتی پرواز خود را از بالای یک ساختمان شروع می کنید و می پرید بلافاصله جریان باد را که توسط این دستگاه تولید می شود احساس می کنید.

این دستگاه علاوه بر این که کاربرد تفریحی دارد به انسان ها کمک می کند درک کنند پرندگان هنگام پرواز به ویژه در مناطق شهری با چه خطراتی مواجه هستند.

t به کمک این دستگاه می توانید مانند پرندگان پرواز کنید!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حرکات ورزشی برای رفع خستگی هنگام  استفاده از کامپیوتر (۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *