تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

t تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

t تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اگرچه گسترش زندگی شهری، فرهنگ آپارتمان نشینی، فناوری و مدرنیزه شدن زندگی از بسیاری جهات، رفاه و آسایش را برای بشر امروزی به ارمغان آورده، اما از سوی دیگر باعث کاهش تحرک و فعالیت بدنی  شده و سلامت جسمی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از بهداشت نیوز، کارشناس گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: انسان امروزی به واسطه فقر حرکتی، در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند افزایش چربی خون، فشار خون و عوارضی مانند چاقی، تغییر شکل وضعیتی استخوان ها و ضعف عضلانی است.

"مهناز زادانی فرد" افزود: همگام با رشد فناوری و علوم گوناگون، علم تربیت بدنی نیز وارد عمل شده و در راستای جلوگیری از صدمات و آسیب های حرکتی و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها، گام های بسیار مهمی برداشته است؛ تربیت بدنی در مدارس، با انجام فعالیت های جسمانی و حرکتی سازمان دهی شده، می تواند به عنوان عامل بسیار مهمی در حفظ سلامتی، روند تکامل و رشد استعدادهای جسمانی ایفای نقش کند.

او با بیان اینکه، تحقیقات تازه نشان داده است که شادابی و نشاط دانش آموزان و نوجوانان که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند، تضمین کننده سلامت روحی و روانی جامعه ی آینده است، ادامه داد:  دستیابی به این مهم، در سایه اجرای فعالیت های منظم ورزشی در مدارس ممکن می شود؛ ورزش صبحگاهی نیز می تواند به عنوان یکی از فعالیت های سازمان یافته که بی نیاز از امکانات پیشرفته و فضای ورزشی مجهز است، اجرا شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند ورزش برای شکم

این کارشناس گروه بهداشت عمومی اضافه کرد: با توجه به این که ورزش صبحگاهی از نظر مدت زمان اجرایی وقت چندانی نمی گیرد، می تواند بدون این که خللی در روند کلی کار مدارس ایجاد کند در برنامه روزانه مدارس جای گیرد؛ تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهند که ورزش صبحگاهی به میزان زیادی سبب کاهش افسردگی، خشونت و فشارهای روانی در دانش آموزان شده و زمینه تقویت احساسات، صداقت و بهبود روابط اجتماعی را به وجود می آورد.      
زادانی فرد گفت: ورزش صبحگاهی می تواند نشاط و شادابی را در دانش آموز ایجاد کرده و سبب آرامش درونی او شود؛ همچنین در افزایش علاقمندی دانش آموزان به درس، سرعت یادگیری، پیشرفت تحصیلی و میزان نکته سنجی آنان تاثیر بسزایی دارد.

او در پایان تاکید کرد: با ایجاد سازماندهی مناسب، اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس می تواند باعث شود تا دانش آموزان با روحیه ای مناسب سرکلاس حاضر شوند؛ انجام حرکات نرمشی به مدت 10 تا 15 دقیقه در هر روز می تواند، کم هزینه ترین و مؤثرترین روش افزایش مهارت های درسی و غیر درسی در دانش آموز بوده و در برقراری ارتباط نزدیک تر بین معلم و دانش آموز در هر مقطع، سهم بسزایی داشته باشد

مطالب مرتبط:

خطر نوشیدنی‌های ورزشی برای کودکان و نوجوانان

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت لطفا آن را لایک کنید.

t تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *