اختراع سینما

اختراع سینما
t اختراع سینما

در سال 1995 دنیا صدمین سال تولد سینما را جشن گرفت. این کار یاد آور تاریخ اختراع سینما به وسیله برادران لومیر بود. آن ها  دستگاهی را اختراع کردند که تصاویر متحرک را بر پرده نشان می داد. در سال 1891 توماس ادیسون دستگاه تصویر متحرک را با نام کینوسکوپ به ثبت رساند. این دستگاه 2 سال بعد در سال 1893 رونمایی شد. این دستگاه که در حقیقت نوعی شهر فرنگ بود تصاویر پیوسته را نشان می داد. اولین تصاویر از حیوانات سیرک و مردان در حال کار بود.در فرانسه نیز دو برادر به نام های آگوست و لوییس لومیر در استودیوی عکاسی پدرشان مشغول به کار بودند.

برادران لومیر اختراع سینما

در سال 1894 دستگاه تصویر متحرک ادیسون در پاریس رونمایی شد و در همان شهر، لوییس لومیر شروع به ساخت دستگاهی کرد که با دستگاه ادیسون رقابت کند. سینماتوگراف در ابتدا یک دوربین و پروژکتور با هم و در یک دستگاه بود. این دستگاه به نام برادران لومیر در اوایل سال 1895 به ثبت رسید.

سینماتوگراف اختراع سینما

اولین نمایش فیلم

اولین پخش فیلم بعد از اختراع سینما ، از سینماتوگراف در 25 دسامبر 1895 در پاریس اتفاق افتاد. این فیلم ورود لوکومتیو به ایستگاه نام داشت.به مرور آن ها شروع به ساخت فیلم های واقع گرایانه مانند فیلم کارگران در حال ترک کارخانه لومیر (1896) کردند. در این فیلم افراد مختلفی از جمله یک مرد دوچرخه سوار، یک سگ و یک اسب را نشان می داد که از کارخانه خارج می شدند.

سینما در سی سال اول عمر خود صامت و بی صدا بود. هر چند که افرادی جلو پرده سینما می ایستادند و داستان را توضیح می دادند و یا کسی با پیانو موسیقی می نواخت اما صدایی به همراه خود فیلم وجود نداشت.

اختراع سینما

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا ما شهروند هستیم؟

اما این جورج ملیس بود که در آن چند سال اول  اختراع سینما  به شناخته شده ترین فیلمساز فیلم های سرگرمی تبدیل شد. ملیس یک شومن بود که در پاریس کار می کرد . او یکی از اولین کسانی بود که فیلم سینمایی لومیر را در سال 1895 در عمل دید و بلافاصله پتانسیل آن را به عنوان نوعی سرگرمی جمعی پیدا کرد.

t اختراع سینما

در طول چند دهه بعد، او صدها فیلم تولید کرد که ترکیبی از هنرهای صحنه خیالی، توهمات نوری، و داستان های وحشیانه بودند که بسیاری از اتفاقات قرن بعدی سینما را پیش بینی می کردند. معروف ترین فیلم او، سفر به ماه ، محصول سال 1902، مخاطبان را با یک کشتی موشکی به سطح ماه می برد.

 

حقه های سینمایی ،آیا ببرها بازیگران سینما را می خورند؟

t اختراع سینما
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *