جادوی رنگ های آسمان

تایم لپس
t جادوی رنگ های آسمان

عکاس ابرها 

مت مولی عکاس کانادایی بعد از مدت ها عکاسی متوجه شد نورها، رنگ ها و ابرها در آسمان به سرعت تغییر می کنند و هر لحظه به شکلی مختلف دیده می شوند به همین خاطر او دوربین را در محلی ثابت نگه داشت و بعد از یک منظره صدها عکس با فاصله 5 ثانیه به شیوه تایم لپس  گرفت.  اودر نهایت این عکس ها را با نرم افزار فتوشاپ روی هم منطبق کرد و نتیجه عکس هایی دیدنی شد از تغییر رنگ و نور در آسمان همراه با ابرهای رقصانی که به زیبایی خودنمایی می کنند. در نگاه اول عکس های او بسیار شبیه به تابلوهای امپرسیونستی دیده می شوند .

او در باره کارش می گوید :گاهی اوقات ابرها به سرعت حرکت می کنند . اگر من تعداد زیادی عکس از تصاویر تایم لپس مانند را روی هم بگذارم، ممکن است کمی تصویر نهایی آشفته شود. من معمولاً سعی می‌کنم تمام عکس‌ها را از یک تایم لپس روی هم قرار دهم تا ایده‌ای از آنچه با آن کار می‌کنم به دست بیاورم. اما بعد دوباره شروع به برداشتن بعضی از عکس ها  می کنم و دوباره امتحان می کنم. من همچنین دریافته ام که تماشای آنها به عنوان یک ویدیوی تایم لپس معمولی برای انتخاب بخش های جالب کمک می کند. اکثر عکس های  غروب خورشید که گرفته ام  حدود 100 تا 200 عکس هستند.

lsd[vh

او در مصاحبه ای از علایقش به عکاسی چنین گفته است :

 مت چه مدت است که به عکاسی علاقه دارید؟عکاسی را در جایی فرا گرفتید یا خود آمور اشنا شدید ؟

حدس می‌زنم حدود 5 سال از زمانی که اولین دوربین دیجیتالم را گرفتم می‌گذرد، و از آن زمان به عکاسی پرداختم . من قبلاً یک دوره در دبیرستان و یک دوره در کالج گذرانده بودم، برخی از اصول اولیه و فرآیند اتاق تاریک را یاد گرفته بودم، اما خودم را بیشتر خودآموخته می دانم زیرا تا زمانی که اولین دوربین دیجیتالم را گرفتم و آن را کاوش کردم، واقعاً عکاسی نکرده بودم . توابع و آزمایش

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه طراحی پوستر روز شیراز

 

جادوی رنگ ها و تایم لپس

 برخی از تصاویر شما شبیه امپرسیونیست ها یا نقاشی های هنر پاپ هستند. آیا از هنر الهام می گیرید یا از طبیعت و آن را به هنر تبدیل می کنید؟

من به دلیل عشقم به هنر، طراحی گرافیک را در کالج انتخاب کردم، این همیشه برای من الهام بخش بوده است. من فکر می کنم عکاسی تایم لپس من بیشتر از طبیعت الهام گرفته شده است. زیرا این چیزی است که من اغلب سعی در ثبت آن دارم. دلیل اینکه برخی از عکس‌های من شبیه نقاشی‌های امپرسیونیستی به نظر می‌رسند این است که من اساساً از همان تکنیک استفاده می‌کنم. تنها تفاوت این است که من به جای قلم مو و رنگ از دوربین استفاده می کنم.

تایم لپس

 سبک کاری خود را چه می نامید

من سبک خود را تجربی می نامم.زیرا عاشق امتحان کردن چیزهای جدید هستم و واقعاً به یک سبک خاص پایبند نیستم. من دوست دارم عکس‌های تایم لپس خود را «پشته‌های زمان» بنامم زیرا از چندین عکس برای ایجاد یک تصویر استفاده می‌کنم که زمان نسبتاً زیادی را نشان می‌دهد.

 ازچه زمانی به عکاسی  تایم لپش علاقه مند شدید ؟

من تایم لپس ها را در تلویزیون و فیلم ها دیده بودم، اما زمانی که عملکرد آن را در اولین دوربینم کشف کردم. اولین تایم لپس خود را گرفتم، در آن زمان بود که واقعاً علاقه ام به عکاسی تایم لپس شروع شد . من شگفت زده شدم که چگونه جهان اطراف من با مفهومی متفاوت از زمان به نظر می رسد.

تایم لپس ابرها

 معمولاً از چند عکس تایم لپس برای ایجاد یک تصویر استفاده می کنید؟

بسیار متفاوت است. از 100 تا 1000، اما در حدود 200 کادر رایج ترین است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دنیا ازنگاه چشم پرندگان

تایم لپس ابرها

 آیا می توانید جریان کار خود را برای خوانندگان ما توضیح دهید. عکاسی تایم لپس از کجا شروع می شود و ویرایش بعدی شامل چه مواردی می شود؟

 ابتدا یک تایم لپس می گیرم . من معمولاً از فاصله 5 ثانیه ای بین عکس ها استفاده می کنم. اما گاهی اوقات بسته به سرعت ابرها آن را کوتاه تر یا طولانی تر می کنم. پس از اتمام تایم لپس، پردازش پست را در فتوشاپ شروع می کنم. من رنگ، سطوح، کنتراست، اشباع، و غیره را تنظیم می کنم. ، بنابراین می‌توانم تنظیمات را روی تمام عکس‌های موجود در تایم لپس اعمال کنم. پس از انجام این کار، تمام عکس‌ها را با استفاده از حالت ترکیب لایه‌های روشن، در یک تصویر قرار می‌دهم. اگر خیلی نامرتب به نظر می‌رسد، یا چیزی باشدکه دوست نداشته باشم . سعی می‌کنم دوباره آنها را با استفاده از عکس‌های کمتری روی هم قرار دهم. وقتی بهترین بخش تایم لپس را پیدا کردم، تنظیمات بیشتری را برای بازگرداندن تاریکی‌ها انجام می‌دهم، زیرا از اضافه کردن تمام قسمت‌های روشن‌تر به هم پاک می‌شوند.

 

t جادوی رنگ های آسمان
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “جادوی رنگ های آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *