ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه کردن ما چیست؟

ترفند کافه ها و رستوران ها
t ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه کردن ما چیست؟

در این بخش می‌خواهیم درمورد ترفند کافه ها و رستوران ها صحبت کنیم. تاز زمانی که مزه غذا خوب و باب میل افراد باشد، معمولا کسی به شکل ظاهری آن اهمیتی نمی‌دهد. اما همین ابتدا باید این باور را برای شما بشکنیم و بگوییم که این موضوع، از آنچه که فکر می‌کنید بسیار پیچیده‌تر است. ظاهر غذا نه تنها جلوه آن را بیشتر می‌کند، بلکه می‌تواند ارتباط مستقیمی با مزه و طعم خوب آن نیز داشته باشد. و این ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه تر کردن ما است.

پخت و سرو غذا تنها مربوط به استفاده از مواد اولیه و استفاده از ادویه‌های مناسب محدود نمی‌شود؛ بلکه ظاهر آن و استفاده از تکنیک‌های خاص برای بهتر کردن مزه نیز به همان اندازه اهمیت دارند. این چیزی است که رستوران‌های بزرگ و معروف به خوبی از آن آگاه هستند و ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه‌تر کردن و همین‌طور بهتر کردن مزه غذاهایشان است در این مقاله از نوجوان ها می‌خواهیم نگاهی به ترفند کافه ها و رستوران ها داشته باشیم.

پیشنهاد مطالعه: رستوران‌های شگفت‌انگیز

بررسی ترفند کافه ها و رستوران ها در گرسنه کردن ما

تاثیر رنگ بشقاب در مزه غذا

تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که رنگ بشقاب، می‌تواند با مزه غذا ارتباط داشته باشد؛ به عبارت دیگر، رنگ بشقاب می‌تواند شدت مزه غذا را تغییر دهد. بر اساس همین تغییرات، ثابت شده که استفاده از رنگ سفید برای بشقاب غذا، می‌تواند مزه شیرینی خوردنی را بیشتر کرده و به طور کلی، به مزه‌ها شدت ببخشد. و این ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه تر کردن ما است.

ترفند کافه ها و رستوران ها در گرسنه کردن ما

در مقابل، رنگ سیاه برای بشقاب می‌تواند مزه‌ها را کاهش دهد و به طور ویژه، مزه شوری را بیشتر کند. در این تحقیق نام‌برده، یک تکه کیک را روی بشقاب سفید و سیاه قرار دادند و به باور کسانی که کیک را از هر دو بشقاب چشیده بودند، آن کیکی که بر روی بشقاب سفید بود، مزه بهتری داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
Josephoartigasia موشی که به بزرگی یک بوفالو بود

 

تاثیر رنگ نوشیدنی بر مزه آن

همان‌طور که رنگ بشقاب بر مزه غذا تاثیر دارد، رنگ نوشیدنی‌ها نیز می‌تواند در مزه آن‌ها تاثیر داشته باشد. در تحقیقاتی که متخصصان در این زمینه انجام داده‌اند، ثابت شده است که هر اندازه نوشیدنی پررنگ‌تر باشد، مزه آن بیشتر مذاق مشتریان خوش خواهد آمد. به طور دقیق‌تر، استفاده از رنگ قرمز می‌تواند مزه نوشیدنی‌ها را بهبود ببخشد و می‌توان آن را یکی دیگر از ترفند کافه ها و رستوران ها دانست.

Red drinks taste stronger

در این تحقیق، به داوطلبان چند لیوان آب آلبالو داده شد که ماده اولیه هر کدام یکی بود، اما رنگ آن به ترتیب از قرمز کمرنگ (صورتی) تا قرمز پررنگ (زرشکی) متغیر بود. در نهایت، این نتیجه به دست آمد که نوشیدنی پررنگ‌تر، مزه شدید‌تر و همین‌طور بهتری داشت. درست به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های صنایع غذایی و رستوران‌ها، ترجیح می‌دهند از رنگ قرمز برای نوشیدنی‌های خود استفاده کنند که همان ترفند کافه ها و رستوران ها است.

پیشنهاد مطالعه: تحول رستوران داری با تکنولوژی

تاثیر رنگ زرد بر افزایش اشتها

دانشمندان ثابت کرده‌اند که استفاده از رنگ زرد می‌تواند انسان را گرسنه‌تر کند؛ همین موضوع را البته برای رنگ قرمز نیز می‌توان گفت، اما با شدت کمتر. تحقیقات نشان داده‌اند که با مشاهده رنگ زرد، ترشح هورمون سروتونین در مغز افزایش پیدا می‌کند. این هورمون می‌تواند حس و حال ما را بهتر کرده و ما را به خوردن تشویق کند. و این همان ترفند کافه ها و رستوران ها است.

Yellow and orange make us more hungry

رستوران‌ها و کافه‌ها نیز به خوبی از این موضوع آگاهی دارند و تلاش می‌کنند تا با استفاده درست از این رنگ، مشتریان خود را افزایش دهند. از جمله رستوران‌های معروفی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، رستوران زنجیره‌ای مک دونالد است؛ دو رنگ اصلی در لوگو و همین‌طور دکور و محصولات این برند، زرد و قرمز هستند. درواقع این کار نوعی ترفند کافه ها و رستوران ها به شمار می‌رود.

 

تاثیر رنگ آبی بر کاهش اشتها

اگر نگاهی به طبیعت بیندازید، خواهید دید که هیچ چیزی که خوراکی باشد به رنگ آبی نیست! این کار چندان هم بی‌حکمت نیست و می‌توان آن را یکی از شگفتی‌های طبیعت دانست. از آنجایی که هیچ چیز خوراکی به رنگ آبی در طبیعت وجود ندارد، مغز ما نیز تمایل چندانی به این رنگ ندارد؛ به همین دلیل هر چیزی که به رنگ آبی باشد یا در ظرف یا محیط آبی سرو شده باشد را پس می‌زند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟

Blue is an appetite suppressant

رستوران‌ها و کافه‌ها به خوبی از این موضوع آگاهی دارند و هیچ گاه از رنگ آبی برای رستوران یا غذاهای خود استفاده نمی‌کنند؛ زیرا با این کار مشتریان خود را کاهش می‌دهند. و به نوعی ترفند کافه ها و رستوران ها این است. در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند کسانی که رژیم دارند، برای کاهش اشتهای خود از ظروفی به رنگ آبی استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: رستورانی که در آن غذایتان را نمی بینید

تاثیر رنگ‌های غیرمتعارف بر غذاها

در طی تحقیقاتی که انجام شده است، نشان داده شده که افراد، غذاهایی که با رنگ اصلی خودشان هستند را بیشتر دوست دارند. برای مثال اگر شما برای پخت پنکیک از رنگ‌های خوراکی متفاوت استفاده کنید، یا اینکه برنج زرشک‌پلو را با رنگ‌های دیگری تهیه کنید، احتمالا چندان مورد توجه مخاطبان خود قرار نخواهید گرفت.

 

 We dislike ordinary foods dyed in non-ordinary colors

مهم نیست که چقدر برای انتخاب رنگ غذاها خلاقیت به خرچ دهید، مشتریان همیشه رنگ اصلی غذا را ترجیح می‌دهند. درست به همین دلیل است که رستوران‌ها و کافه‌ها  ترجیح می‌دهند به جای استفاده از رنگ‌های نامتعارف، رنگ اصلی غذا را بهبود ببخشند یا با نورپردازی کاری کنند که رنگ اصلی غذا بهتر به نظر برسد.

 

تاثیر قالب شکلات بر مزه آن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قالب غذا، شکل آن و همین‌طور اندازه آن نیز می‌تواند بر مزه‌اش تاثیرگذار باشد. این موضوع به خصوص برای شکلات اهمیت بسیار بیشتری دارد. بدون شک جعبه شکلات دیده‌اید و می‌دانید که اندازه و شکل هر یک با دیگری متفاوت است و هیچ کدام ساده نیستند؛ این کار کاملا عمدی است . کافه‌ها و رستوران‌ها از آن به عنوان ترفند کافه ها و رستوران ها استفاده می‌کنند.

The shape of chocolate affects its taste

اگر شکل شکلات ساده و صاف باشد و به گونه‌ای باشد که به سرعت در دهان آب شود، مزه آن به خوبی آزاد نخواهد شد. به همین دلیل ممکن است خیلی از افراد حس کنند که آن محصول به اندازه کافی خوشمزه نیست. حال اگر شکل شکلات یا هر غذای دیگر، طوری باشد که دیر در دهان آب شود و فرصت بیشتری برای آزاد شدن مزه‌اش وجود داشته باشد، آن غذا خوشمزه‌تر خواهد بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری از کیف مدرسه عجیب و غریب!

پیشنهاد مطالعه: رقابت وحشتناک رستوران ها

تاثیر رنگ و شکل فنجان بر مزه چای و قهوه

همان طور که قالب شکلات می‌تواند بر مزه آن تاثیر داشته باشد، فنجان قهوه و چای نیز می‌تواند در مزه آن‌ها تاثیرگذار باشد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که فنجان‌های قهوه‌ای که حالتی لاله‌ای شکل دارند و به رنگ سفید هستند، می‌توانند مزه چای و قهوه را به بهترین شکل خود تبدیل کنند.و این یکی دیگر از ترفند کافه ها و رستوران ها برای جذب ما می‌باشد.

The shape and color of your mug can affect the way coffee tastes

زمانی که قهوه یا چای در این فنجان‌های ساده سرو شود، نه‌تنها مزه دلنشین‌تری خواهد داشت، بلکه عطر آن‌ها نیز بیشتر به مشام خواهد رسید و قوی‌تر بود. رستوران‌هایی که می‌خواهند کیفیت کار خود را بیشتر نشان دهند، معمولا از فنجان‌های لاله‌ای شکل و سفید ساده استفاده می‌کنند و این درواقع ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه تر کردن ما است. جالب است بدانید که این موضوع را نه فقط افراد عادی، که متخصصان چای و قهوه نیز به درستی تایید کرده‌اند.

منبع

سوالات متداول

بله. استفاده از برخی رنگ‌ها می‌تواند اشتهای ما را افزایش دهد و در عوض برخی دیگر از رنگ‌ها می‌توانند اشتهای ما را کور کنند.

بله. شکل و رنگ و اندازه خود غذا و همین‌طور ظرفی که در آن قرار دارد، می‌تواند بر بهبود مزه و بوی غذا از نظر روانی، تاثیر مثبت داشته باشد.

خیر. استفاده از رنگ‌های خوراکی می‌تواند میزان جذابیت غذا را کاهش دهد، زیرا مشتریان غذاهایی را ترجیح می‌دهند که به رنگ اصلی خودشان باشند.

t ترفند کافه ها و رستوران ها برای گرسنه کردن ما چیست؟
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *