تصاویر فراواقعیتی از ایده تا اجرا

t تصاویر فراواقعیتی از ایده تا اجرا
t تصاویر فراواقعیتی از ایده تا اجرا

کارهای عجیب و جذاب عکاسان سورئال

عکاسی سورئال ایده ها، رویاها و احساسات ناخودآگاه را نشان می دهد. نمونه هایی از عکاسی سورئال را می توان در کارهای عکاسان معاصر مانند بروک شادن و کایل تامپسون مشاهده کرد. آنها برای ایجاد تابلوهای رویایی  که از روش های مدرن برای ادامه سنت سوررئالیستی استفاده می کنند. درباره اینکه چگونه می توانید عکاسی سورئال را دنبال کنید و نگاهی به ناخودآگاه خود بیفکنید وبا رویاهایتان به دنبال این رشته هنری بروید .

سوررئالیسم چیست؟

سوررئالیسم در کل یک جنبش هنری است که در اوایل دهه 1920 آغاز شد.  آندره برتون در سال 1924،  مانیفست سوررئالیسم را منتشر کرد. این شیوه هنری را در همه رشته ها مانند عکاسی ، فیلم ، نقاشی ، نمایش و…. می توان دید.  درسوررئالیسم،تصاویر قابل تشخیص هستند، اما اغلب به شیوه ای غیرعادی نمایش داده می شوند. سوررئالیسم همیشه به نوعی با واقعیت گره خورده است. اگرچه واقع بینانه نیست، اما باید باورپذیر باشد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

تصاویر سورئال معمولاً رویایی هستند و به ناخودآگاه افراد نفوذ می‌کنند. آنها اغلب از عناصر مختلف ساخته شده اند که به روش های غیرمنتظره ای کنار هم قرار می گیرند. تصاویر سورئال تقریباً همیشه حاوی عناصر قابل تشخیصی از زندگی واقعی هستند. مثل پیکرهای انسانی، ساعت ها، سیب ها  که به روش های عجیبی چیده شده اند. ساعت‌ها ممکن است در حال ذوب شدن باشند، مانند تابلو تداوم حافظه دالی ، یا ممکن است سیبی مستقیماً در مقابل صورت یک مرد شناور باشد، مانند تابلو پسر انسان اثر ماگریت .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گزارش عکاس ایتالیایی از روستاهای ایران

عکاسی سورئال کودکی در جنگل

جهان رویایی

سوررئالیسم دنیای واقعی را می گیرد و آن را به دنیای رویایی تبدیل می کند. تریفوروس می گوید: «چیزها همیشه از نقطه نظر منطقی معنا ندارند. “گاهی اوقات آنها می توانند آزاردهنده یا ترسناک باشند، اما همچنین می توانند بازیگوشانه و یا خنده دار به نظر بیایند  تصاویر سورئالیستی ممکن است نوعی معنا داشته باشند، اما مانند تصاویر انتزاعی، بیشتر به بیان چیزی در شما می‌پردازند که ممکن است نتوانید توضیح دهید.

عکاسی سورئال مزرعه

عکاسی سورئال و فتوشاپ

سوررئالیسم همیشه بیشتر از سایر ژانرهای عکاسی با ویرایش عکس سروکاردارد. فتومونتاژ و کنار هم قرار دادن تصاویر عجیب و دور از ذهن  از ویژگی های بارز سوررئالیسم است. اما حتی در هنگام خلق تصاویر خارق العاده، نتیجه حتی اگر واقع بینانه نباشد باید باورپذیر به نظر برسد. برای مهارت در عکاسی سورئال باید بر نرم افزارهای ویرایش مانند فنوشاپ مسلط باشید. وقتی که برای ویرایش عکس های سورئال صرف می شود از خود عکاسی بیشتر است.

عکاسی سورئال

ورود به عکاسی سورئالیستی

پیشرفت به عنوان یک سوررئالیست به این معنی است که از رویاهای عجیب و غریب خود استفاده کنید، با بیان ناخودآگاه خود راحت باشید و کمی عجیب باشید. اما، مانند هر ژانر دیگری،  تمرین، مطالعه و تجربه حرفه ای نیز اساس کار است .اگر فکر کنید هر کاری که انجام می‌دهید از قبل عالی تر است، هرگز به نتیجه  نخواهید رسید . بلکه از نقد های سازنده استقبال کنید تا بتوانید کارهای یهتری ارائه کنید.

 

تصاویر فراواقعیتی (4)

تصاویر فراواقعیتی (5)

تصاویر فراواقعیتی (6)

 

t تصاویر فراواقعیتی از ایده تا اجرا
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *