رقابت جنگل های کاج سانان

جنگل
t رقابت جنگل های کاج سانان
کاج سانان

زمانی کاج سانان گروه غالب درختان روی زمین بودند. ولی این نوع درختان همیشه در رقابت با درختان همیشه سبز با برگ پهن بودند که در مناطق گرم و معتدل می روییدند. امروزه این گونه جنگل ها تنها در مناطق سرد، خشک و کوهستانی می رویند.

زنده ماندن در سرما

کاج سانان اولیه نمی توانستند برای نور با درختان برگ پهن و صاف رقابت کنند. کاج سانان می توانستند رشد کنند و سایبان ایجاد نمایند. این نوع درختان دارای یک مزیت هستند. مزیتشان این است که دارای برگ باریک و اغلب موم دار هستند. این نوع برگ برای حفظ رطوبت مناسب است. تنها راه برای زنده ماندن آن ها این بود که با بذرافشانی به مناطق سرد تر و خشک تر مهاجرت کنند. بنابراین، کاج سانان به سمت منطقه قطبی و بالای کوه ها مهاجرت کردند.

کاج سانان

کاج سانان امروزی

در تندرای سرد قطب شمال، جنگل از صنوبر کاکل دار باریک و درخت اردج پرپشت و کوتاه تشکیل می شود. در کوه ها، کاج کوتاه، خط درخت از رشد بازمانده توسط برف و باد احاطه می شود. در قسمت های گسترده ای از کانادا و سیبری، رشد، کند است ولی درختان به صورت عمودی با شاخه های کوتاه باقی می مانند تا برف راحت تر بریزد. جنگل های انبوه کاج در جنگل سیاه آلمان، قفقاز و آسیا وجود دارد. جنگل کاج نیز در شمال غرب ایالات متحده و در امتداد ساحل اقیانوس آرام خوب رشد می کنند.

کاج سانان

کاج سانان به طور ژنتیکی برای یک آب و هوای خاص برنامه ریزی شده اند.این درختان به طور فعال برای حدود 2 ماه در سال رشد می کنند تا زنده بمانند. گونه های پرطاقت بسیاری به هوای سردتر نیاز دارند تا استراحت کنند. این استراحت، چوب را سفت می کند و موجب رشد می شود. درختان جنوبی به شمال آمده اند تا دیرتر شروع به رشد کنند و چرخه رشد خود را قبل از زمستان کامل نکنند.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t رقابت جنگل های کاج سانان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بیماری زالی در حیوانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *