خوراکی‌هایی که در فصل بهار، «بدن و کبد» را پاکسازی می‌کنند

t خوراکی‌هایی که در فصل بهار، «بدن و کبد» را پاکسازی می‌کنند

پاکسازی کبد (1)

متخصص طب سنتی گفت: اگر تمایل به پاکسازی بدن و کبد دارید، آش‌های ملین ترش مانند آلو و تمرهندی را آبکی و به همراه روغن بادام یا زیتون تهیه کنید و سه روز به جای هرگونه غذا از این آش استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محبوبه ابریشم‌کار دستیار تخصصی طب سنتی، ، در خصوص آش‌هایی که مناسب فصل بهار هستند و به پاکسازی بدن کمک می‌کنند، گفت: یکی از این آش‌ها، آش غوره است، به این صورت که کمی گوشت آب‌پز را با مقداری کدو، گشنیز و اسفناج و یک قاشق غذاخوری عدس و جو و برنج بپزید و در دقایق آخر آبغوره به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید کمی نمک و ادویه یا شکر به آن اضافه کنید. (در افرادی که مزاج گرم و تر دارند و یا عضلانی هستند می‌توانند این آش را بدون گوشت تهیه کنند.)

وی افزود: آش سماق نیز مانند آش غوره تهیه می‌شود ولی در آن به جای افشره غوره، سماق استفاده می‌شود، می‌توان به این مخلوط مقداری چغندر و هویج هم اضافه کرد، همچنین با گوشت گرد شده کوچک(قلقلی) هم تهیه می‌شود.

ابریشم کار اضافه کرد: آش ریواس، آش آلو و تمر هندی و سیب ترش نیز از آش‌های بهار هستند که تفاوت آنها فقط در افزودن نوع ترشی است.

این متخصص طب سنتی گفت: توجه کنید در کسانی که دچار یبوست هستند آش غوره و سماق با احتیاط مصرف شود و در صورت بروز یبوست در هر پیاله دو قاشق روغن زیتون اضافه کنند.

وی افزود: اگر تمایل به پاکسازی بدن و کبد دارید آش‌های ملین ترش مانند آلو و تمرهندی را آبکی و به همراه روغن بادام یا زیتون تهیه کنید و سه روز به جای هرگونه غذا از این آش استفاده کنید.

این متخصص طب سنتی، مصرف لواشک‌های بهداشتی و خانگی را برای فصل بهار بسیار مناسب دانست و گفت: از این لواشک‌ها برای پذیرایی استفاده کنید، همچنین می‌توانید به تناسب سلیقه بجای شیرینی و آجیل از کاهو و سکنجبین و شربت‌های آلبالو، لیمو، خیار، گلاب، عرق-کاسنی، سکنجبین و تخم خرفه برای پذیرایی استفاده کنید؛ با مصرف این خوراکی‌ها احساس سبکی و آرامش خوبی را تجربه خواهید کرد.

 

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

t خوراکی‌هایی که در فصل بهار، «بدن و کبد» را پاکسازی می‌کنند
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
الهام‌گیری از آوند برگ‌ها برای افزایش عمر باتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *