خوش بینی و بدبینی چه بر سر شما می آورد؟

t خوش بینی و بدبینی چه بر سر شما می آورد؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

%d9%86%da%af%d8%b1%d8%b4-1

تصور کنید یک لیوان آب روی زمین مقابل شماست و تا نیمه آب دارد. شما چگونه این لیوان آب را توصیف می کنید؟

آیا می گویید که این لیوان تا نیمه پر است یا اینکه تا نیمه خالیست؟

اگر بگویید تا نیمه پر است شما احتمالا خوش بین و مثبت اندیش هستید و در غیراین صورت بدبین هستید.

خوش بینی و بدبینی نگرش عادی و معمولی شما را نسبت به یک موقعیت در زندگی عادی بیان می کند. نگرش شما نسبت به زندگی خیلی مهمتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

مطالعات جدید نشان می دهد که سطح خوش بینی شما در زندگی تان موثر است.

افرادی که خوش بین و مثبت اندیش هستند عمر طولانی تری دارند.

محققان دانشگاه هاروارد مطالعاتی بین خانم هایی که انتظارات و توقعات عادی و معمولی دارند که در آینده چیزهای خوبی برایشان اتفاق بیفتد را با خانم هایی که کمتر خوش بین بودند انجام داده اند.

آن ها دریافتند که احتمال اینکه مثبت اندیشان مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی، مشکلات تنفسی و انواع بیماری های عفونی شدند خیلی کمتر است. آن ها یافته های خود را در مجله آمریکایی “Epidemiology”  چاپ کرده اند.

“Epidemiology” در مورد چگونگی انتشار امراض و کنترل آن بحث می کند. “اریک کیم” یکی از محققین در این زمینه می گوید: شواهد و مدارک فراوانی وجود دارد که تقویت حالت انعطاف پذیری روانی ممکن است از ابتلا به بیماری جلوگیری کند. انعطاف پذیری توانایی پوشش دادن مشکلات یا تغییر آن هاست. کیم معتقد است که براساس این یافته ها افراد باید سعی و تلاش خود را جهت بالا بردن انعطاف پذیری و خوش بینی به کار گیرند.

در سال 1975 مطالعات بر روی 70 هزار خانم شروع شد. اطلاعات سلامتی آن ها هر دو سال یک بار جمع آوری شد. آن ها متوجه شدند خانم های مثبت اندیش مانند خانم هایی که فاکتورهایی مانند رژیم مناسب، فعالیت های بدنی و غذای مناسب استفاده می کنند سلامتی کامل دارند و احتمال اینکه در اثر بیماری فوت کنند 30درصد کمتر از سایر خانم هاست.

کاتلین هاگان یکی دیگر از محققین می گوید: مطالعات اخیر نشان می دهد که یک فرد می تواند از روش های کم هزینه برای افزایش خوش بینی استفاده کنند. برای مثال آن ها می توانند فکر کنند و مطالبی را در مورد بهترین امکانات ممکن برای منطقه ای که زندگی می کنند و علاقمند بودن به حرفه و شغلشان و افراد فامیل یادداشت کنند.

یکی دیگر از محققین پیشنهاد می کند اگر شما روزتان را بد شروع می کنید چشمتان را برای یک لحظه ببندید و یک نفس عمیق بکشید و وقتی که دوباره چشم هایتان را باز می کنید تصور کنید که روز شما شروع شده درست مانند اینکه دکمه “restart” را بزنید.

t خوش بینی و بدبینی چه بر سر شما می آورد؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
محافظت از پوست در برابر آفتاب با این غذاها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *