درمان کف سر چرب

t درمان کف سر چرب

کف سر چرب

در برخی از افراد، پوست سر ممکن است به علت تولید بیش از حد سبوم چرب باقی بماند. مراقبت از مو بخش جدایی ناپذیر از هر رژیم زیبایی است. در حالیکه موهای خشک و شکننده مشکل بسیاری از افراد است، برخی دیگر با مشکل چربی کف سر مواجه هستند. در مقایسه با دیگر شرایط مو، پوست سر چرب یکی از دشوارترین مشکلات بخصوص در موهای بلند است. کسانی که دارای پوست کف سر چرب هستند اغلب با این مشکل مواجه می باشند که استفاده روزانه از شامپو سبب خشکی مو و هم چنین استفاده از نرم کننده ها نیز بعد از چند ساعت سبب چربی آن می شوند. از جمله عواملی که سبب چربی پوست سر می شوند می توان به استرس، آلرژی غذایی، وراثت، مراقبت ضعیف از مو و عدم بهداشت مو اشاره کرد. در برخی از موارد بیماری های پوست نیز سبب چربی کف سر می شوند.

نحوه درمان

اگر به دنبال یک درمان فوری هستید می توانید از کرم و شامپو استفاده نمایید. شامپو با مواد تشکیل دهنده مانند قطران زغال سنگ، پریتیون روی، سلنیوم سولفید یا اسید سالیسیلیک برای درمان کف سر چرب مفید می باشند. این محصولات سبب کاهش سرعت روند مرگ و بازسازی سلول های پوست بر روی کف سر می شوند که این امر به نوبه خود کاهش شوره سر، التهاب و خارش را به دنبال دارد. شامپو و محصولات مراقبت از مو که حاوی اسید سالیسیلیک هستند بطور قابل توجهی چربی را بر روی پوست سر کاهش می دهند. محصول را بر روی کف سر خود بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید. افرادی که موی بلند دارند فقط در نوک موهای خود از نرم کننده استفاده نمایند.

درمان های خانگی

آبلیموی تازه را به کف سر خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس سر خود را بشویید. شیر نارگیل نیز جهت ماساژ کف سر بسیار مفید است. از شیر نارگیل تازه برای ماساژ کف سر خود استفاده کنید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید. روغن درخت چای نیز برای بهبود و درمان پوست سر چرب به کار گرفته می شود هم چنین برای از بین بردن چربی های اضافه سر و شوره سر نیز مفید می باشد. روغن اکالیپتوس نیز تولید چربی طبیعی را در کف سر تنظیم می کند و به کاهش التهاب و خارش نیز کمک می کند. آب آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ نیز برای درمان پوست سر چرب مفید هستند.

اگر پوست سر چربی دارید از دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید زیرا تولید چربی را در کف سر افزایش می دهد. از آب سرد استفاده نمایید زیرا سبب مسدود شدن منافذ می شود و تولید چربی را نیز کاهش می دهد. از محصولات مراقبتی مخصوص موهای چرب استفاده کنید و از استعمال نرم کننده پرهیز کنید. اگر موهای بلندی دارید صرفا از نرم کننده در نوک موهای خود استفاده کنید. از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید و به جای آن ها از میوه و سبزیجات استفاده کنید و به مقدار کافی آب بنوشید.

mahsho.com

t درمان کف سر چرب
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اگر همراه غذا پیاز میل می کنید؛ حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *